Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964 scorpi ... długie zmagania czas zacząć .

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
[M11] 1964 scorpi ... długie zmagania czas zacząć . <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
holipa
PostWysłany: Pon 21:42, 15 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

masz przy tym silniku regulację obrotów ? - tak z ciekawości zwykłej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
scorpi
PostWysłany: Wto 13:55, 16 Paź 2012 Temat postu:


Gość




silnik przerobiony na obrotu lewo prawo a do tergo mam stacjonarny regulator napiecia w zakresie 12-500v którym moge sterowac obrotami lub natezeniem swiatła róznych uzadzeń.
Powrót do góry
scorpi
PostWysłany: Wto 20:14, 16 Paź 2012 Temat postu:


Gość




Dzisiaj ciąg dalszy czyszczenia szprych.

Główki nie dało sie podejsc papierem sciernym dlatego w ruch poszła kolejna super maszyna produkcji made by garaz - silnik wysokoobrotowy ze szczota druciana. Na tej szczocie doczysciłem końcówki szprych. jeszcze bedzie trzeba tylko przeleciec gwinty narzynka o odpowiednim rozmiarze i do ocynku.






Właśnie przed chwilą udało mi sie kupić na allegro bagaznik do shlki orginalny bez poprzeczek za całe bagatela 15 pln i 9 pln przesyłka. czekam na paczke. poprzeczki dotocze sobie z pręta i wszystko kiedys pójdzie do chromu.

Powrót do góry
Marco
PostWysłany: Wto 20:56, 16 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2205
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Dobry zakup. A co do szprych to przemyśl sobie czy dobrze zrobisz poprawiając gwinty. Ze starymi szprychami bywa różnie i gwinty mogą być już lekko zmęczone. Poprawiając je możesz jeszcze bardziej je osłabić i przy centrowaniu będą puszczać i cała twoja ciężka robota wyląduje na złomie. Przeczyść gwinty lekko szczotką i w ocynk-na pewno wystarczy i będzie dobrze Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
scorpi
PostWysłany: Śro 9:28, 17 Paź 2012 Temat postu:


Gość




moze masz racje. z drógiej strony narzynka zawsze podnosi gwint... zobacze... dzisiaj chyba wszystko uwiaze na drutach i zawioze do ocynku o ile czas pozwoli.... zima długa....
Powrót do góry
scorpi
PostWysłany: Pią 21:45, 19 Paź 2012 Temat postu:


Gość




oddałem dzisiaj ocynki do robienia. Dzisiaj galwanizernia nie czynna wiec dopiero na srode do odbioru.

Przyszedł takze poczta bagaznik shl m11 za całe 15 pln. Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu.
Powrót do góry
scorpi
PostWysłany: Czw 10:14, 25 Paź 2012 Temat postu:


Gość




Prawdopodobnie bede dorabiał poprzeczki bagaznika wiec jesli moglibyscie sprawdzić u siebie to poprosze o srednice poprzeczek bagaznika shl m11.

Odebrłęm czesci z ocynku.

Wiem wiem szału niuema ale to ocynk a nie chrom czy nikiel. grunt ze zakonserwowane przed rdza i jakos to wyglada.

Koszt całej operacji za wszystko co na fotkach to 40 pln.

















Ostatnio zmieniony przez scorpi dnia Czw 11:46, 25 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
CZESIO1958
PostWysłany: Czw 12:10, 25 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1885
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

No za 40 zeta trochę tego jest Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
scorpi
PostWysłany: Sob 1:28, 27 Paź 2012 Temat postu:


Gość




Właśnie skończyłęm szprychować koła. efekty oceńcie sami.
Znalazłem w domu równiez tylna lampe kupiona jakies 5 lat temu któa cały czas czekała na remont i wkońcu chyba sie doczekała...
Jutro może uda mi sie to wycentrować. \Ciekawe ile szprych sie urwie:D

















Powrót do góry
miernik13
PostWysłany: Sob 10:14, 27 Paź 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 484
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

no ładnie to wszystko wygląda,nie wiem kiedy moje takie będą Wesoly
Jakim sposobem centrujesz koła?.Kładziesz koło w przednie zawieszenie ?.Daj jakieś fotki jak centrujesz koło ,chętnie czegoś się nauczę od Ciebie.
Fajnie ,że masz taką lampę,przynajmniej jedno z głowy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miernik13 dnia Sob 10:18, 27 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
scorpi
PostWysłany: Sob 10:57, 27 Paź 2012 Temat postu:


Gość




do centrowania mam takie widełki wkrecane w imadło i na jednym ramieniu jest taki precik który przysóam do krawedzi felgi. takie coś mozna zrobić z byle czego. aczkolwiek przedni wachacz róniez by sie nadał.

Powrót do góry
scorpi
PostWysłany: Sob 19:47, 27 Paź 2012 Temat postu:


Gość




koła wycentrowane. Może nie są idealne ale mieszcza sie w tolerancji bicia pionowego 1,5mm i bocznego 1,5mm

Przy okazji urwały sie 2 szprychy. założyłęm 2 jakies chinskie o 0,4 mm ciensze od orginału od rometa charta narazie na próbe. jak bedzie sie coś działo to bede szukał orginalnych albo zamówie u bartnika.

Chwilowo zrobiłem opaski na nyple ze starej detki z uwagi na to ze potrzebiowałem gróbszej gómy zeby nie wbijały sie w nią końcówki szprych które zeszlifowałem po centrowaniu. Nie podobaja mi sie za bardzo te opaski i zastanowie sie czy nie zamówić razem z oponami jakichś normalnych.






Ostatnio zmieniony przez scorpi dnia Sob 19:49, 27 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Inżynier
PostWysłany: Sob 21:44, 27 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Dawno mnie tu nie było........

Cytat:
W sportowych zawieszeniach tak sie robi. Wszystko na sztywno na łozyskach. drgania maja tłumić amortyzatory a nie gómy. nie mam zbyt miłych wspomnien co do efektu shimmee... Sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie.


Scorpi piszesz takie głupoty że ręce opadają. Naucz się najpierw dynamiki a potem serwuj takie wypowiedzi na forum.
Guma ma za zadanie tłumić drgania o dużej częstotliwości bardzo niskich amplitudach. Taka jakby wibroizolacja od tego właśnie typu drgań. Skoro umyślnie usuwasz elementy gumowe z zawieszenia to pożegnaj się właśnie z tłumieniem tego typu drgań. A i zważ na to co Ci Jaca napisał bo te właśnie drgania są bardzo szkodliwe dla konstrukcji nośnej pojazdu.... przekonasz się sam.... po czasie..... proponuję na wstępie wzmocnić główkę ramy i elementy łożyskowane.

A amortyzatory to kolego już inna para kaloszy i służą zupełnie innym celom..... i z pewnością drgań rozwalających główkę ramy i łożyskowania w zawieszeniu nimi nie wytłumisz - od tego mamy gumę w zawieszeniu..... ja to bym mu jeszcze dołożył trochę gumy a Ty ją sobie usuwasz..... dziwne myślenie. O komforcie jazdy nie wspomnę.

Nie jestem zwolennikiem żadnego typu przeróbek bo inżynierzy projektujący ten motocykl wiedzieli co chcieli osiągnąć i myślę że im się to udało, więc proponuję samemu coś zaprojektować od podstaw niż przerabiać cokolwiek. A może po prostu kupić coś szybszego i wtedy będziesz miał frajdę z tych 20 kucyków czy ile ich tam ma być. Nie jestem także zwolennikiem demolowania zabytkowego charakteru jakiegokolwiek zabytkowego pojazdu, ale życzę Ci wytrwałości w poprawianiu mądrzejszych od siebie którzy ten motocykl wymyślili.
Powodzenia.......

Obręcze kolorystyką coś odbiegają od oryginału. Nypli nie cynkujemy. Piasty spolerowane zgodnie z oryginałem. Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Sob 21:59, 27 Paź 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Sob 22:35, 27 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 567
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Inżynier Ok!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Nie 13:36, 28 Paź 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Tymi opaskami (fartuchy na to mówią) się nie przejmuj, mają spełniac swoją funkcję, a nie ładnie wyglądac Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny Strona 9 z 10

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] 1964 scorpi ... długie zmagania czas zacząć .
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group