Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Zapłon elektroniczny Rajdoot

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Zapłon elektroniczny Rajdoot <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 20:07, 03 Cze 2010 Temat postu: Zapłon elektroniczny Rajdoot







Witam. Rajdoot był robiony na licencji SHL i znalazłęm taką stronke:
[link widoczny dla zalogowanych]
i w specyfikacji ma napisane 12 v zapłon elktroniczny CDI .Więc jak ma taki sam wał to może dało by radę skombinować taki zapłon i pewnie bez większych zmian go zamontować. Na pewno ten ma poprawione ładowanie dodatkowo że rajdoot przejęła Yamaha to pewnie nie badziew . Poszukam moze na serwisach typu ebay coś takiego bedzie dostepne .Co o tym myslicie ?
Napisałem do faceta z indi który pisał kiedyś na forum i mi odpisał:
yes electronic ignition is available for Rajdoot 175 and it will work on your SHL.
The kit consists of Magneto, 12V coil plate with pick-up coil, wiring loom, CDI and Regulator.
I think the cost will be in the vicinity of 3500 to 5000 INR.
We also have other aftermarket accessories for SHLs, like a different silencer which improves performance and mileage (but unfortunately doesn't look as vintage) as well as a "Mikarb" carburettor. These carbs were made for SHL 175cc engines and have much better economy but slightly less power. They were developed in partnership with the famous Mikuni of Japan.
Even complete engines are available brand new (may be slightly different from M11 model). I think the cost of these complete engines is expensive though.
Thanks for your interest. Hope you can help me out with my Rajdoot too!
Regards
Shirish
To wychodzi 220-350 zł


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:30, 03 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 18:28, 13 Wrz 2010 Temat postu:







Ja kupilem nowy uklad zaplonowy na Alegro do SHL-ki,okazalo sie ,ze to indyjskie badziewie.Nie pasuje srodek,jest zbyt maly i blokuje sie na obudowie silnika,sruby w nowej czesci sa juz zjechane,krotko mowiac tandeta.Odradzam czesci z Rajdoota
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Pon 21:31, 13 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Kiedy kupiłeś ten zapłon?

Czy to jest to:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 22:20, 13 Wrz 2010 Temat postu:







Może trochę nie na temat ale mnie zainteresowała kwestia tego gaźnika Mikuni o którym pisze kolega z Indii. Jak wiadomo dostanie Pegaza 24mm w dobrym stanie za rozsądną kasę jest trudne bo albo ich nie ma albo ludzie słysząc ze Pegazy były też w Junakach wołają kosmiczne pieniądze. Poszperałem trochę z nadzieją ze może w Polsce można dostać te gaźniki i chyba znalazłem zdjęcia ale raczej u nas ich nie dostaniemy. Zainteresowałem się bo osobiście mam wysłużonego pegaza ze sporym luzem przepustnicy i popsutym gwintem i szukam alternatywy. Zostaje chyba tylko współczesny Jawy/CZ.
To zdjęcia tego Mikuni:


A to prawdopodobnie ten zapłon (pewności nie mam ale był obok gaźnika w sklepie internetowym):


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 22:21, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Wto 12:12, 14 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Ten zapłon jest stykowy.
Joulopuki, czy kupiłeś ten zapłon z linku bitelsa czy kompletny ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 19:54, 23 Paź 2010 Temat postu:







Może troche odkopie temat...Właśnie na zapłon z linku Bitelsa się zamierzam , wygląda nawet ciekawie zwłaszcza ze jest bezstykowy, z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu, i regulator napięcia na 12 V no i gwarancja . Testował go może ktoś ? A co do gaźnika to ten sam sprzedający zapłon sprzedaje gaźnik Amal który podobno testował na M11 W i działa ładnie
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Sob 20:17, 23 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Kup Wesoly i potem go opisz. Ciekawi mnie ten zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu czy to nie bujda. Do tego trzeba napisać cała mapę wgrać do eproma, ale żeby to zrobić trzeba postawić motocykl na hamowni. Ponadto aby działało to sprawnie potrzebny jest czujnik położenia przepustnicy i czujnik prędkości motocykla.Takie rozwiązanie stosowane jest w japońskich motocyklach gaźnikowych i sprawdza się bardzo dobrze.
Moim zdaniem jest to zwykł zapłon o stałym punkcie lub o dwóch kątach wyprzedzenia zapłonu wolne obroty i robocze.Takie gotowce można kupic do MZ , Jawy, czy simsona w tych motocyklach były tez montowane oryginalne fabryczne.
Mam już w głowie zamysł takiego zapłonu jak będę miał trochę czasu to go zrobię. Zastanawiam się czy zrobić go na halotronie czy czujniku optycznym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 20:21, 23 Paź 2010 Temat postu:







mnie jeszcze interesuje, cóż to za przeróbki trzeba wykonać, że tokarka jest potrzebna
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Sob 23:10, 23 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Arni_ napisał:
mnie jeszcze interesuje, cóż to za przeróbki trzeba wykonać, że tokarka jest potrzebna


Popatrz na ostatnia fotkę trzeba podtoczyć krzywkę aby założyć czujnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 22:53, 24 Paź 2010 Temat postu:







ten z linku nie wymaga toczenia . Kupie go ale na nastepny sezon dopiero i zamieszcze opis co i jak . Też mnie ciekawi ten moduł skąd on czy jakiś gotowiec czy robiony samemu , ale to się przekonam jak kupie. Rzeczywiście jednak coś trzeba toczyć ..jak z 2 miesiące temu czytałem tą aukcje to nie było nic o toczeniu

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 17:44, 26 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
motomaciey
PostWysłany: Pią 12:32, 10 Gru 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Odświeżę trochę temat, po tym jak jadąc po ciemku do pracy mało nie skończyłem w rowie stwierdzam że SHLce jest potrzebna 12-woltowa instalacja. Przyjrzałem się uważniej zapłonowi z linku powyżej i stwierdzam ze nie jest on wart swej ceny



Cytat:
W skład zestawu oferowanego na tej aukcji wchodzi: Cewka zapłonowa z kablem i fajką , regulator napięcia, moduł zapłonowy , czujnik położenia wału korbowego, Schemat elektryczny zmian oraz ich opis słowny a także szczegółowy rysunek i zdjęcia przeróbek które należy wykonać we własnym zakresie.

Aby całość poprawnie działała potrzebne są tylko niewielkie zmiany w instalacji elektrycznej właściwie polegające na dołączeniu regulatora napięcia i modułu oraz pół godziny prac związanych ze znacznikiem i montażem czujnika.

Po zakupie zestawu można przesłać na adres firmy cały silnik do zamontowania i wyregulowania. Cena z aukcji nie obejmuje jednak montażu ,a tylko wymieniony zestaw części i dokumentację.

Oczywiście to rozwiązanie zapłonu zostało przetestowane i nadal jest na kilku dziesięciu obecnie silnikach min. cały czas eksploatuję je w mojej SHL M11W. Można to obejrzeć osobiście u mnie w firmie - zapraszam.

Wszystko ładnie pięknie tylko że tak na prawdę za 200zł kupujemy moduł (20zł), cewkę(15zł) i impulsator(17zł) oraz czujnik który można samemu wykonać z gwoździa. Wychodzi na to że 140zł kosztuje drogocenny schemat i opisy przeróbki. Nie rozumiem w jaki sposób z trzech podpiętych równolegle cewek 6V nagle robi sie 12V, wychodzi na to że moduł zapłonowy nie jest zasilany z osobnej cewki a z akumulatora tak więc bez sprawnego aku nie pojedziemy a kto wie jak na prawdę będzie z jego ładowaniem na takim patencie.
Postanowiłem pójść inną drogą i zamontować kpl zapłon od skuterka 2t, koszt ok 70zł + cewka i moduł 30-35zł + regulator napięcia 20zł + akumulator żelowy 12V 4Ah + odpowiednie żarówki.

Przeróbką jakiej trzeba będzie dokonać jest przenitowanie koła magnesowego na oryginalną krzywkę i dostosowanie oryginalnego statora pod nowe cewki a także wykonanie mocowani dla impulsatora. Rozwiązanie być może ingeruję w oryginalność motocykla i fanatykom oryginału wyda się profanacją ale tym którzy nie jeżdżą tylko w słoneczne dni w sandałach "z epoki" takie rozwiązanie może się przydać. Przeróbki zamierzam dokonać i informować bieżąco o jej postępach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Pią 12:33, 10 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek
PostWysłany: Pią 18:07, 10 Gru 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: boguchwała

Widzę ze nie ja jeden zmieniłem zapłon w shl ja mam zamontowany zapłon elektroniczny szwedzkiej firmy motoplot i jest to zapłon elektroniczny ale niestety tylko 6v i nie wiem ja zrobić w nim ładowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pią 18:17, 10 Gru 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Krzysiek, a mógł byś tu wstawić zdjęcia swojego zapłonu ? Ma on chociaż jakąś cewkę do świateł ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek
PostWysłany: Pią 18:46, 10 Gru 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: boguchwała

moje prądy są takie jak te tylko troszkę kolo się różni [link widoczny dla zalogowanych] a kabli jest tyle samo co tu na foto dwa do cewki i trzy zostają do świateł w oryginalnej instalacji w motorze którym były oryginalnie były kable podpięte tak jeden do przedniego światła drugi do tyły a trzeci do ładowania tylko tam był jakis inny akumulator a ja chciałbym jak by sie dało zrobić żeby wszystko chodziło z ładowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 21:08, 10 Gru 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Jeżeli zamontujesz taki zestaw od skutera to powinno Ci chodzić wszystko bez aku bo jak wiem to skuter można odpalić na kopa bez aku i wszystko wtedy działa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny Strona 1 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Zapłon elektroniczny Rajdoot
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group