Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->uszczerbiona tuleja cylindra

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
uszczerbiona tuleja cylindra <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Suchy
PostWysłany: Nie 13:03, 05 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

bitels napisał:
Szkoda słów..
Czekam z niecierpliwością spotkania w realu a nie za klawiatury.


Dlaczego drogi Bitelsie tak bardzo chcesz mnie widzieć? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 16:56, 05 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Zobaczyć czy w realu też jesteś taki wyszczekany i chce zobaczyć te twoje cuda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Nie 17:28, 05 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Hehehe, bo na drugim zlocie SHL bałeś się do mnie podejść. Kwadratowy
A co do moich ,,cudów", to moja hela to składanaka wszytskich roczników z nieco już obitą i zużytą karoserią. Służaca jako użytkowy dupowód. Więc drogi Panie Kolego, na cuda niech Pan nie liczy. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 19:17, 05 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Jak dzieci zawsze to samo Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 22:06, 05 Wrz 2010 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Panoowie, peace & love WesolyWesolyWesoly hehhe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Nie 23:05, 05 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

bitels napisał:
CZESIO1958 napisał:
Chce wymienić popglądy Wesoly patrząc oko w oko Wesoly
Np. o tulejach cyl. z alu z powloka galwaniczną Wesoly


Bawiłem się takim cudem w mercedesie W168 wymiana silnika po porządnym przegrzaniu pierścienie miały wszystkie kolory tęczy
Aluminiowy cylinder pokryty warstewka ok. 0,20-0,3 mm chromu technicznego z dodatkami zmniejszającymi tarcie wyższa technika, wytrzymuje parę set tysięcy, ale nie nadaje się do remontu, tylko cały blok do wymiany Wesoly ale w Polskich warunkach lepiej i taniej kupić cały silnik.


Jest też taka metoda naprawy sworznia tłokowego polegająca na pokryciu go warstwą zwykłego chromu. Jest to ciekawe rozwiązanie ze względu iż sama powłoka, o duzej przecież gładkości ma dośc małe tarcie.
A wiecie może jaki rodzaj powłoki jest np na pierścieniach tłokowych?
Pierścień zgarniający został pokryty sprawdzoną w technice wyścigowej warstwą chromowo - azotową nakładaną w komorze próżniowej

kolejny cytat:
Gładzie obu aluminiowych cylindrów zostały pokryte opracowaną przez SUZUKI i sprawdzoną w wyścigach, powłoką niklową utwardzoną węglikiem krzemu z domieszką fosforu, znaną pod nazwą SCEM (Kompozytowy Materiał Elektrochemiczny SUZUKI). Cylindry pokryte techniką SCEM pozwalają na szybsze odprowadzanie ciepła, są bardziej odporne na ścieranie i pozwalają na lepsze spasowanie tłoka z cylindrem, co daje zwiększenie szczelności.[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pon 7:30, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Są suchy takie niepisane zasady
- jeśli się na czymś nie znam to sie nie wypowiadam, bo wprowadzam w błąd
- jak ktoś się na czyś dobrze zna to musi wytknąć komuś niewiedzę i pisanie głupot
Dla technika rozumowanie jest proste- skoro tuleja pękła to jest z żeliwa a nie ze stali (stal bu się wygięła) Żeliwo jest trudno spawalne- każdy kto miał okazje je spawać dobrze o tym wie. A Bitels wspomniał jeszcze o naprężeniach i odprowadzaniu ciepła - wiem ze nie każdy może to pojąć (bo nie ma technicznego wykształcenia) ale gdybyś suchy pospawał tą tuleje, wygrzał zmniejszając naprężenia, przetoczył i wyszlifował i pozbył się znów naprężeń to taki cylinder po założeniu długo by nie pochodził- najzwyczajniej by pękł w tym samym miejscu- przepływ ciepła przez cylinder byłby w miejscu spawu zakłócony i bardzo szybko powstaną naprężenia "niszczące"
Suchy wiem ze masz luźne podejście do pisania na forum ale powstrzymuj się w tematach w których nie masz doświadczenia, ja też na wszystkim się nie znam dlatego staram się nie wprowadzać innych w błąd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Pon 8:18, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Zgadzam się, nie pojmę co to naprężenia, bo nie mam technicznego wykształcenia. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Pon 8:55, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Wg mnie to niekoniecznie jest brak wykształcenia technicznego, ale podejście Suchego do tematu - on raczej jeździ, a nie pucuje i w tym widzę sens, iż on pospawałby ten cylinder. Kto pracował kiedyś na wsi ten czuje klimat i wie czym jest np. urwane cięgno sprzęgła w kombajnie. Większosc z was pewnie dokupiłaby odpowiednio długą śrubę 8.8 lub 10.9 i bawiła się w dopasowanie - ale tam nie ma miejsca na taką stratę czasu - spawamy i jedziemy dalej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Pon 9:29, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

każdy ma swoje racje jednak, jak kolega napisał przykład z kombajnem trzeba znać granice takiego postępowania, nie wszystko można pospawać i jechać. Ja też pochodzę ze wsi i wiem jak to wygląda sam musiałem się nakombinować nie raz aby WSK czy tam SHL jeździła bo do sklepu motoryzacyjnego miałem rzadko dostęp...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pon 18:19, 06 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Tylko potem jest wiele motocykli na allegro po radosnej twórczości pseudo mechaników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 Strona 4 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->uszczerbiona tuleja cylindra
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group