Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jaki tłok?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Jaki tłok? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
benicjanin738
PostWysłany: Czw 13:45, 14 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 265
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

Czyli Towot teraz jezdzisz na tym wspolczesnym zestawie z alledrogo itp?
Cylinder czarny zeliwny, i zes jest zadowony? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 19:59, 14 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1052
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

tak

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Sob 17:05, 30 Lip 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 489
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Tłok Cross Impex - po przejechaniu 2 km tłok przyłapało Szybko sprzęgło, silnik natychmiast zgasł. Odczekałem 10 minut, odpalił jakby nigdy nic. Dziś pojechałem z domu do rodziców (niecałe 2 km) i ze 300 metrów przed domem rodziców ta sama sytuacja.... Dopchałem. Pali od strzała jak tylko troszkę ostygnie, jest moc, mieszanka 1:20 + trochę dymu z wydechu, jazda bocznymi drogami asfaltowymi, plasko jak na żuławach, nie przemęczam tj nie wkręcam wysoko, gazu dodaje stopniowo do max połowy manetki, nie przegrzewam jazdą np na 2gim biegu z wysokimi obrotami przez dłuższy czas, jazda z prędkością 40 km/h na 3cim biegu dodając lekko gazu i na sekundę odpuszczając. Teraz co 2 km robię przerwą - lecz czasami już wcześniej czuję, że zaczyna chwytać tłoka i szybko sprzęgło, gaszę i toczę się na luzie na zgaszonym silniku Smutny Za chwile wszystko wraca do normy Smutny

W ten sposob od remontu mam przejechane tylko 17 km. Czy mam na dal próbować docierać (zacierać?) czy odrazu ściągać cylinder i nowy tłok?

Zaczynam już na poważnie myśleć/rozglądać się z nowym tłokiem. Poszukuję solidnego tłoka R4 najlepiej nowego z PRLu. Jeśli koś posiada - chętnie odkupię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Sob 21:01, 30 Lip 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 368
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

z tymi R4 z PRL jest problem - przerabiałem temat w zimie. dałem sobie spokój i kupiłem cylinder na I-szym szlifie i wyszedł z tego piękny trzeci.
a jak masz zrobione pasowania tego tłoka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Sob 21:13, 30 Lip 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 489
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Z pasowaniem to już nie pamiętam bo szlif był robiony w listopadzie 2015r Smutny Nie dawno wróciłem z przejażdżki i sumie wyszło 8 km i...... 6 postojów po 20 minut. 4 postoje zainicjowałem ja "dmuchając na zimne" natomiast 2 razy czułem, że zaczyna łapać, sprzęgło i odrazu silnik gasł. Dobrze, że z sobą wziłąłem pestki, przynajmniej gdy silnik studził się, miałem jakieś zajęcie....

Jutro postaram się zrobić kilka przejazdów po 1 km każdy. Następnie godzinka przerwy i znowu. Jeśli zacznie coraz częściej "łapać tłoka" po niedzieli trzeba będzie zrzucać cylinder i myśleć co dalej.

Jeśli z kolejnymi km nie będzie tak często łapało więc zostaje nadzieja, że się dotrze.

Nadzieja umiera ostatnia Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 23:31, 30 Lip 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2228
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ostatnio robiłem szlif z pasowaniem na 6setek bodajże, przy montażu na sucho bez pierścieni już wydawało mi się ciasno, ale szlifierz zapewniał że tak powinno być ok. Po przejechaniu paru km też przycierało, nie dało się jeździć. Zawiozłem ponownie cylek do szlifierni i przehonowali mi go na 9-10 setek, uprzedzając, że na zimnym może lekko pukać. Od tej pory jest ok, a po zamontowaniu poleciałem od razu na rajd.
Krzysiek, a jak z ustawieniami gaźnika i mieszanką paliwa.u Ciebie? Może w tym tkwi problem przycierania tłoka, zbyt ubaga mieszanka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Pon 7:45, 01 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Nie 8:21, 31 Lip 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 368
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

6 setek to zdecydowanie za malo. Na dzisiejsze paliwo i tloki 8-10 sie powinno dawac. Ale to tylko moje zdanie.
Fakt moze to byc tez mieszanka. Musial bys poregulowac sruba powietrza bo zapewne mieszanka paliwa i oleju jest ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Nie 13:39, 31 Lip 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 489
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Gaźnik na moje oko jest ok ustawiony. Ustawiałem wg wskazówek z forum, czyli śruba składu mieszanki wykręcona o 1.5 obr, obroty biegu jałowego też ładnie trzyma. Dziś testowałem ponownie. Ale przedtem dodałem jeszcze 20 ml oleju do obecnych w zbiorniku już 5 litrów mieszanki, myśląc, ze to coś pomoże - efekt taki, że dymi już bardzo mocno. Jeśli pokonuje odcinek 1 km i gaszę i czekam 20 min - jest ok. Ale spróbowałem przejechać jednorazowo 3 km i niestety nie udało się, po około 2.5 km objawy przycierania, szybko sprzęgło i zdechł.

Nie ma sensu męczyć silnika i siebie.

Mam w zanadrzu jeszcze cylinder po szlifie R2 jak i tłok R2 i pierścienie (niestety Cross Impex)

Spróbuje juto zmierzyć ile jest luzu między gładziami tulei a tłokiem.

Mankamentem cylindra jest to, że jest widoczna delikatna rysa powstała na skutek pęknięcia. Pękniecie jest na kołnierzu cylindra, który wchodzi w kartery. Generalnie pierścienie do tego miejsca nie dochodzą, samo pęknięcie ma długość około 2,5 - 3 cm.

Spróbuje założyć ten zestaw i przetestuje.

Czy przycieranie jest normalnym objawem ?

Dodam, że obecna temp otoczenie to +28 s.C więc może jest zbyt gorąco dla silnika na dotarciu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 14:24, 31 Lip 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2228
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Teoretycznie nie powinno przycierać podczas normalnego docierania silnika, czyli przerwy w jeździe ze zmiennymi prędkościami co 10 km a nie co 2.
Zdejmij cylinder i tłok, zawieź do szlifierni niech pomierzą i przehonują, sam bez średnicówki tego nie pomierzysz. Po takim zabiegu założyłem cylinder, zrobiłem na strzała 25 km, krótka przerwa i tyle samo w drugą stronę, następnego dnia już 60 bez przerwy, ale delikatnie i temperatura powietrza też była wiele niższa niż teraz. W ciągu nqstepnego weekendu prawie 500 Mruga Teraz jest ok.
Chyba lepszego tłoka na daną chwilę nie kupisz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Pon 7:46, 01 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Nie 14:33, 31 Lip 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 489
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

10 setek luzu między gładzią a tłokiem powinno być ok ?

Jeśli mam obecnie R4 to czy jest jeszcze opcja zrobienia na R5 ? Chyba R4 to już ostatni szlif ?

Dodam jeszcze, że przejechałem łącznie 38 km i prawie drugie tyle przestojów na ostudzenie silnika i cały czas tłok przyłapuje przy ok 2 km stałej jazdy. Więc lepiej już raczej nie będzie (?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Nie 14:36, 31 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 23:25, 31 Lip 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2228
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Będzie okej jak dasz przehonować cylinder do 9 setek. Czytając Twoje posty czuję się jakbym przerabiał swój własny temat z kwietnia tego roku.
CX robi tłoki do siódmego szlifu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Pon 21:43, 01 Sie 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 489
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Zdjąłem cylinder, na tłoku minimalne ryski, co ciekawe przy zamkach pierścieni tłok jest na czarno okopcony. Jutro cylinder pojedzie do honowania. Raczej jestem sceptycznie nastawiony.

Bez pierścionków tłok chodzi raczej w miarę ciasno na boki, lecz samodzielnie przelatuje przez tuleje.

Kilka fotek - może ktoś coś dostrzeże niepokojącego ? [KLIK w zdjęcie aby powiększyć]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Tłok i cylinder ma przejechane łącznie 38 km....

Ten złocisty osad na denku tłoka to olej. Mieszanka tak bogata więc wykluczam zatarcie z jej winy, jedynie pozostaje opcja zbyt ciasnego spasowania tłoka lub puchnący tłok


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Pon 21:43, 01 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pon 22:04, 01 Sie 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2228
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

U mnie tłok wyglądał znacznie gorzej, rysy na całym obwodzie. Sprawdź jeszcze przerwę na pierścieniach, może to właśnie na nich łapie, bo tłok wygląda na prawdę nieźle.
Okopcony tłok w górnej części przed pierścieniem, to raczej
normalna sprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 23:16, 01 Sie 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Włóż same pierścionki do cylindra w górnej części.
Musisz mieć luz na pierścieniach chyba 0,2 mm, ale sprawdź ile powinien wynosić bo nie jestem pewny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 7:08, 02 Sie 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1733
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Mogłeś pokazać tłok od obu stron, ale chyba starałeś się zrobić od gorszej strony. Również uważam że są tu podejrzane pierścienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny Strona 3 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Jaki tłok?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group