Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Dorabianie gwintu na świecę

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Dorabianie gwintu na świecę <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 15:01, 12 Sty 2010 Temat postu:







Witam,

Ja w mojej miałem powiększone na dużą święcę ( w czasach PRL ojciec na szybko rozwiercił i wkręcił świecę od Syreny bo maszyna musiała jechać i tak przejeździła kilkanaście lat Wesoly ). Przy remoncie dałem głowicę do wstawienia tulejki (każdy starszy tokarz to zrobi bo w czasach motocykli i motorowerów z prl to było na porządku dziennym).
Z tego co pamiętam to tokarz mówił chyba, że tulejka nie powinna być stalowa bo wystrzeli podobno powinna być zrobiona z żeliwa(o ile dobrze pamiętam).
Jeśli jest dobrze zaspawana to też pewnie można jeździć nikogo nie zabije, ale spaw raczej nie będzie tak trwały jak tulejowana (oczywiście tulejowanie też musi być dobrze wykonane i wtedy jest trwalsza od oryginalnej).

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 15:02, 12 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Wto 20:55, 12 Sty 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

ja już nie raz i nie dwa dawałem głowice do tulejowania i nigdy nie byłem zawiedziony tylko musi to zrobić ktoś kto ma sprzęt i umiejętności a ja mam takiego sąsiada więc jeżeli ktoś chciałby taką usługę zrobić to mój nr gg 5222899 cena do uzgodnienia nigdy ze mnie nie '' zdar '' myślę że sama naprawa wyniosła by 20-30 zl :) a i jak by ktoś był zainteresowany to mam całkiem nową głowicę do m17 (gazela)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Pią 20:28, 15 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

szpecgos napisał:
Witam,


Z tego co pamiętam to tokarz mówił chyba, że tulejka nie powinna być stalowa bo wystrzeli podobno powinna być zrobiona z żeliwa(o ile dobrze pamiętam).
Jeśli jest dobrze zaspawana to też pewnie można jeździć nikogo nie zabije, ale spaw raczej nie będzie tak trwały jak tulejowana

Pozdrawiam.


Żeliwo to dobry pomysł bo wtedy naprężenia będą najmniejsze. Tylko kto to wytoczy?

Po spawaniu to mogą się różne rzeczy dziać. Dlatego takie ubytki się napawa.

[link widoczny dla zalogowanych]
Doktor u nich cos robisz?

O


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Czw 12:02, 13 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Sob 21:03, 16 Sty 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Krzysztof napisał:
http://www.favore.pl/127431_spawanie-napawanie-regeneracja-stali-aluminium-rybnik-slaskie.html
Doktor u nich cos robisz?


Nie,od 14 lat wszelkie spawanie alu robi mi inny fachowiec,z ul.Raciborskiej.
Przyjemny kontakt,otwarta postawa...i robi wszelkie takie drobne cuda!
Ostatnio ratował moje listwy podłogowe z Osy- a to wielka sztuka (foto później) Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Sob 21:06, 16 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 22:22, 11 Maj 2010 Temat postu: spawane mity







Zaciekawiły mnie niektóre wypowiedzi z pogranicz mitów. Mruga
Spawanie aluminium nie jest problemem, pod warunkiem, że nie jest to żaden paskudny stop.
Znam dobry warsztat, w którym spawają dosłownie wszystko.
Nawet głowice silników „nasto” zaworowych, gdzie odległości między gniazdami zaworowymi są w granicy milimetrów. Inną rzeczą jest, że taka głowica podlega dalszej obróbce mechanicznej.
Co do tematu zerwanego gwintu, to wszystkie wymienione metody mają swoje wady i zalety. Tutaj chyba decyduje głównie cena i czas.
W razie czego służę pomocą.
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Śro 9:40, 12 Maj 2010 Temat postu: Re: spawane mity


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

comet napisał:
[...]W razie czego służę pomocą.



Służysz pomocą w załatwieniu problemu, czy żeby wymienić zalety i wady danej metody ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 10:49, 13 Maj 2010 Temat postu: Re: spawane mity







drix1994 napisał:
comet napisał:
[...]W razie czego służę pomocą.



Służysz pomocą w załatwieniu problemu, czy żeby wymienić zalety i wady danej metody ?


heh...
Problemu.
Powrót do góry
maciekshlm17
PostWysłany: Pon 19:05, 18 Paź 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Wrz 2010
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bystra/Bielsko Biała

tulejowanie jest dobra metoda jesli wkręci się np tuleje stalową jesli wkręca sie tuleje aluminiowa to dobrym sposobem jest jej zaspawanie a potem frezowanie ale przy spawaniu aluminium coby wszystko wyszło ok trzeba zachować chirurgiczną czystość Wesoly jesli ktos był by zainteresowany to moge wykonać planowanie głowicy i naprawy gwintów w karterach do max średnicy 8 pozdrawiam . naprawy gwintów w głowicy również pisać o wiecej informacji Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Pią 9:08, 30 Wrz 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Ostatnio zregenerowano mi gwint w glowicy M11 właśnie tą sprężynką Helicoil za 25 zł i musze przyznać, że miło mnie zaskoczyła ta metoda. Świeca wkręca się bez problemów i nie ma opcji żeby przekręcić gwint bo teraz jest stalowy, uszczelnia świetnie, a i znacznie łatwiej jest potem z wykręcaniem świecy niż w oryginale bo nie trzeba się siłować i co więcej nie widać, że coś było przy tym robione. Polecam Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pią 16:15, 30 Wrz 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Ja w obu swoich głowicach mam wstawioną tulejkę (chyba z brązu) i mogę powiedzieć że spełnia to swoje zadanie, a poza tym jest praktycznie niewidoczne Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 Strona 3 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Dorabianie gwintu na świecę
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group