Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Remont silnika SHL M11

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Remont silnika SHL M11 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
lukas
PostWysłany: Pią 20:01, 08 Mar 2013 Temat postu: Remont silnika SHL M11


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Jak już wspominałem wcześniej w innych postach zabrałem się już za remont silnika. Silnik na chwilę obecną został całkowicie rozkręcony i mam już pierwszy dylemat. Mianowicie co to za tuleja na zdjęciu i czy ją się odkręca czy wybija ?

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pią 20:16, 08 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Tą tulejkę dystansową należy wybić, a najlepiej wycisnąć na prasie Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Pią 21:33, 08 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Ok wybić oczywiście od strony wału tam gdzie jest simmering. A jeszcze jedno po co są te dziurki na tej tulejce ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pią 22:09, 08 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Cytat:
Ok wybić oczywiście od strony wału tam gdzie jest simmering

Tak Mruga
A przez te dziurki olej smaruje skrajne prawe łożysko wału Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Pią 23:28, 08 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

No to wszystko jasne :-) dzięki na bieżąco będę dodawał foty z remontu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Pon 23:17, 11 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

No to silnik poszedł do szkiełkowania, i na dniach mam nadzieję cylinder zawiozę do II szlifu. Jutro zdjęcia elementów przed szkiełkowaniem.

oto zdjęcia

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukas dnia Śro 18:30, 13 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Nie 14:17, 17 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Musze kupić uszczelki do silnika i tak zastanawiam się czy warto jest kupować drogie czy starczą takie za 10 zł ? Co Wy na to ??


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Nie 15:07, 17 Mar 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

bierz te tańsze. jak głowica i cylek są równe to i bez uszczelki będzie ok.

ja u siebie nie mam uszczelek między głowicą a cylkiem.
powierzchnia splanowana była i jest miodzio.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Nie 15:20, 17 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

A czy mimo uszczelek dawać później na sylikon ?? Wydaje mi się, że nie jest to konieczne, ale chciałbym wiedzieć jak Wy robiliście ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Nie 16:48, 17 Mar 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Ja dawałem uszczelki dodatkowo na silikon wysokotemperaturowy Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zajkit55
PostWysłany: Nie 19:10, 17 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: solec nad wisłą

Kup te droższe bo są z klingerytu. A klingeryt lepiej uszczelnia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Nie 22:33, 17 Mar 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

ja na dirko składałem silnik Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Pon 9:27, 18 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Kupiłem takie [link widoczny dla zalogowanych]

i też będę dawał dodatkowo jeszcze sylikon bo nie zaszkodzi :-)

Mam nadzieję, że jutro odbiorę silnik od szkiełkowania, łożyska już mam, smmieringi również brakuje mi tylko oringów na pierścień uszczelniający, na wałek zmieniacza biegów i jeszcze chyba gdzieś jeden jest.

Będę miał problem z umiejscowieniem łożysk i simmeringów w miejscu gdzie przychodzi wał. Mam schemat ale jest trochę słabo czytelny jak dla mnie. Ale to będę dodawał zdjęcia na bieżąco i zadawał pytania :-)

A i jeszcze jedno cylinder odebrałem już od szlifu ( II szlif ) mam nowy polski tłok oraz pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia wszystko robione u starego dobrego majstra co się na takich motorkach wychował :-)

Wał jest w dobrym stanie nie wymaga regeneracji. A powiedzcie mi czy ten mosiężny pierścień na wale trzeba wymieniać ? czym sugerować się czy jest do wymiany czy nie ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukas dnia Pon 9:31, 18 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Pon 17:09, 18 Mar 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

lukas napisał:


A i jeszcze jedno cylinder odebrałem już od szlifu ( II szlif ) mam nowy polski tłok oraz pierścienie, sworzeń i zabezpieczenia wszystko robione u starego dobrego majstra co się na takich motorkach wychował :-)

Wał jest w dobrym stanie nie wymaga regeneracji. A powiedzcie mi czy ten mosiężny pierścień na wale trzeba wymieniać ? czym sugerować się czy jest do wymiany czy nie ?



Chodzi Ci o tulejkę korbowodu ,jak silnik był jeżdżony to zawsze wymień na nową i daj do rozwiercenia,bo jaki jest sens zostawić starą wytrzaskaną ? Wesoly Mruga

Ile zapłaciłeś za tłok,pierścienie,sworzeń i zabezpieczenia od tego gościa co Ci dorobił to wszystko?

Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miernik13 dnia Pon 17:10, 18 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Pon 17:15, 18 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Za tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia i szlif zapłaciłem 130 zł w tym tłok kosztował chyba ok 75-80 zł nie jest to żadna chińszczyzna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny Strona 1 z 5

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Remont silnika SHL M11
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group