Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Remont silnika SHL M11

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Remont silnika SHL M11 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
lukas
PostWysłany: Śro 18:10, 27 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

No właśnie u mnie było łożysko zamknięte ale ja kupiłem otwarte i zrobię zgodzie z oryginałem. Wszystkie kanaliki mam drożne, wyczyszczone :-) Jutro będę miał części niezbędne do kontynuowania moich prac.

Z racji tego, że muszę kupić wszystkie śruby do skręcenia silnika zrobiłem taki wykaz na podstawie katalogu części.

Wykaz śrub mocujących kartery oraz kapy silnika SHL M11

1) wkręt z łbem płaski M6x40-5D – 7 sztuk
2) wkręt otworu kontrolnego M6x10-5D - 1 sztuka
3) śruba dwustronna M6x20- D5 - 1 sztuka
4) wkręt z łbem walcowym M6x50 – 5D – 3 sztuki
5) wkręt z łbem walcowym M6x20 – 5D – 9 sztuk
6) wkręt z otworkiem M6x30 – 1 sztuka
7) wkręt z łbem walcowym M6x45 – 5D – 3 sztuki
8 wkręt z łbem walcowym M6x70 – 5D – 1 sztuka
9) wkręt z łbem walcowym M6x55 – 5D – 2 sztuki
10) wkręt z łbem walcowym M6x28 – 5D – 2 sztuki

Podkładki:

1) 6,5 PN-59/M-82144 – podkładka okrągłą – 1 sztuka
2) 6,5 PN-62/M-82007 – podkładka – 3 sztuki
3) S06.30.69 – podkładka podstawy pokrywy – 2 sztuki
4) 6,1 PN-59/M – 82008 – podkładka sprężysta – 3 sztuki


I jeszcze jedna sprawa w poście gdzie miałem dylemat czy ma być podkładka pod wałkiem startera czy nie to właśnie znalazłem odpowiedź na schemacie jest zaznaczona ta podkładka :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukas dnia Śro 22:55, 27 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Sob 11:57, 30 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

No to prace idą do przodu. Dotarły części widoczne na zdjęciach i muszę powiedzieć, że nie jestem zadowolony. Części zamawiałem w Skuter Dębica oczywiście i tak oś zmiany biegów totalnie nie pasuje ponieważ od strony zmieniacza biegów wewnątrz silnika są za małe frezy i nie idzie wcisnąć zabezpieczenia zmieniacza. We wtorek do nich zadzwonię i złożę reklamację zobaczymy co z tego wyjdzie. W efekcie końcowym założyłem starą oś zmieniacza biegów. Nadaje się jeszcze chociaż w jednym miejscu trochę była wyrobiona ale jeszcze da redę.

Oringi również trochę kiepskie na pierścień uszczelniający oraz tuleję dystansową. Dobrze, że wcześniej kupiłem sobie na zapas i dałem swoje będą lepsze.

Tuleja wału korbowego również wymieniona bo tamta była już przetarta i pęknięta. Pozostaje mi teraz tylko przystosować ją do sworznia tłoka.

Z nowych rzeczy, które wczoraj zamontowałem to tuleja wału, zębatka 14 zębów, podkładka oraz śruba. Nie pamiętam tą podkładkę trzeba pozaginać na nakrętkę ?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Sob 12:35, 30 Mar 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

podkładkę zaginasz po to by zabezpieczyć nakrętkę przed odkręceniem się Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Sob 12:48, 30 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Tyle jest ładnych kolorów silikonów np. szary, musiałeś czerwony dawać? Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Sob 13:14, 30 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Po sylikonie nie będzie śladu jak tylko ładnie to obetnę :-) a poza tym lubię kolor czerwony Mruga

Dzięki za podpowiedź z tą podkładką Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukas dnia Sob 13:21, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Sob 16:20, 30 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

lukas dystansowałeś wał i skrzynię biegów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Sob 17:05, 30 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Są podkładki po jednej i drugiej stronie wału. Nie bardzo wiem o co kryje się pod pojęciem dystansowanie skrzyni biegów hmm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Sob 23:57, 30 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Cytat:
Nie bardzo wiem o co kryje się pod pojęciem dystansowanie skrzyni biegów
Takie dobranie podkładek, aby wałek główny skrzyni miał luz poosiowy 0.2 - 0.4 mm Mruga . A podkładki na wale dawałeś tak na chybił trafił? przewala oczami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Nie 8:40, 31 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Niestety ale nawet o tym nie wiedziałem ( człowiek całe życie się uczy ). Muszę gdzieś o tym poczytać bo nie wiem nawet przy pomocy czego sprawdza się ten luz hmm...
Ja na wale miałem już podkładki nie mam pojęcia ile one mają może ok 0,2 mm. Silnik jeszcze nie jest w zaawansowanym stadium składania tak więc zawsze mogę jeszcze to rozkręcić i zrobić jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukas dnia Nie 9:04, 31 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Nie 9:36, 31 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Jak chcesz to mogę Ci wysłać na maila instrukcję napraw od Osy. Tam silnik jest praktycznie taki sam jak w M11 i wszystko jest szczegółowo opisane Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Nie 11:49, 31 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Ok mój adres wysłałem już na priv. Dzięki bardzo :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Nie 18:29, 31 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Niestety rozmiar załącznika jest za duży. Zalamany Ale ta instrukcja jest na forum Osy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pobierasz plik o nazwie: osa m52 instrukcja naprawy Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Nie 20:18, 31 Mar 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

ok już pobrałem zabieram się za czytanie :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Wto 19:52, 02 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

No to zapoznałem się z lekturą ;-) bardzo fajnie wszystko opisane.
Postanowiłem, że tym razem nie będę dystansował wału i skrzyni z racji, że mam już część skręcone. Mam nadzieję że będzie ok.
Przy następnym remoncie kolejnego motocykla będę już wiedział, że należy to zrobić. Dzięki za radę.
Dziś troszkę pogrzebałem zamontowałem kosz sprzęgłowy i przykręciłem już kapę. W czwartek zajmę się stroną magneta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas
PostWysłany: Pią 19:37, 05 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno - WLKP

Powoli powoli, ale idziemy do przodu. Troszkę udało mi się poskładać. Jutro jadę do znajomego aby przetoczył mi tuleję na wale pod sworzeń i po tym będę mógł zamontować tłok cylinder i głowicę no i pozostanie do zrobienia cały zapłon oraz gaźnik po czym mam nadzieję, że elka " zagada " :-)

ps. Po sylikonie ani śladu oprócz tego co jeszcze schnie :-)

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny Strona 3 z 5

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Remont silnika SHL M11
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group