Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->remont SHL M11W dudek83

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 20, 21, 22  Następny
remont SHL M11W dudek83 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
TomekSHL
PostWysłany: Pon 20:14, 08 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Jak nazywa się ten smar do zakładania opon?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WojtekH
PostWysłany: Pon 20:35, 08 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małogoszcz

Wpisz pasta do montażu opon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pon 20:41, 08 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Może holipa to kiedyś zdradzi Wesoly
A tak wogóle to musi to być smar neutralny dla gumy. Smar na bazie ropy zniszczy gumę. Może to coś w rodzaju wazeliny technicznej, albo coś na bazie sylikonu.
A tak wogóle ja bym nie przesadzał z tym smarem bo opona musi się trzymać felgi bo inaczej przy ostrym hamowaniu przesunie sie i zetnie wentyl.
W wyczynowych motorach są nawet jakieś sposoby "kotwiczenia" opony na feldze, żeby się nie obróciła.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Pon 20:45, 08 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daszkes
PostWysłany: Pon 22:12, 08 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

Być może tak jak w kolarkach czyli klejenie dętki do felgi. Próbowałbym z wazeliną przy zakładaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Pon 22:22, 08 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

bardzo chętnie bym się podzielił tą informacją gdybym ją posiadał.
poprostu wiem że to smar/pasta do montażu opon na felgi.
jest dość gęsty i twardy. kolor morski (niebieski wpadający w zieleń).

pamiętam jeszcze że był w wiaderkach 3 albo 5kg. żółtych bodajże.


a skąd go mam to już zdążyłem napisać Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pon 23:14, 08 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Niedługo będziemy wymieniać w samochodach opony na letnie, a taką pastę ma każdy szanujący się warsztat wulkanizacyjny. Wystarczy popytać o nazwę lub poprosić o użyczenie małej próbki Mruga
Ja osobiście opony zakładałem na mydło moczone w wodzie Hyhy woda wyparowała i nie ma strachu o przekręca nie się opony w obręczy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 9:46, 09 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

ja już na letnich od paru dni. szkoda mi kolców zdzierać w nokianach Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Wto 9:55, 09 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Jesli to ta sama pasta, która wulkanizatorzy stosują do opon bezdętkowych to opona będzie przyklejona do felgi bo ta pasta ma uszczelnić styk opony i felgi, żeby powietrze nie uciekało. Tylko co z wymianą dętki gdzieś na trasie skoro opona będzie przyklejona. Wulkanizatorzy maja specjalny sprzęt do odrywania opony od felgi w samochodach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 11:08, 09 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

dudek83 ponowne zdjęcie opony nie stanowi dużego problemu. wystarczy ręką ścisnąć tak żeby rant odszedł od felgi i puszcza. wątła kobietka nie da rady , ale dorosły facet bez problemu Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 15:41, 14 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Trochę wypolerowlem gratów z aluminium, ale dźwignię ssania i obudowę przełącznika świateł chę oddać do anodowania bo wszystko będzie się zlewać na kierownicy. A tak będzie jakiś konterast.
[link widoczny dla zalogowanych]

Wyczyściłem też elementy silnika, ale poddałem się i nie będzie to zrobione za dobrze. Nie chcę zrobic lustra, ale miałem nadzieję uzyskać gładką powierzchnię. Niestety silnik jest cały poobijany, że musiałbym zebrac chyba 1mm po całości, żeby było gładko. Przeciściłem papierem 320 potem 800 i trochę pastą gruboziarnistą. Wyszedł fajny mat. Na dzień dzisiejszy tak to zostawię, a na następny sezon oddam cały złożony silnik do szkiełkowania, bo to jedyna szansa, żeby jakoś to ładnie wygladało i nie było widaz wżerów..
Boję się tylko, że szkiełkowany będzie się brudził i taki silnik to raczej na wystawę a nie do jeżdżenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Nie 18:19, 14 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

dudek83 do szkiełkowania i później przepoleruj dobrze. będzie coś w stylu półmatu.

jak to wygląda możesz zobaczyć w temacie kolegi lukasa :
http://www.shlka.fora.pl/remont,37/remont-silnika-shl-m11,7294-15.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 21:23, 14 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Narazie chce zacząć składać bo sezon się zaczął. Finansowo też się przeliczyłem - myślałem że będzie sporo taniej. Widziałem, że można szkiełkować złożone silniki więc zrobię to później. Najważniejsze, że silnik ma jednolity kolor czystego aluminium (oprócz wżerów) niedługo zrobię zdjęcia lepszym aparaptem to wstawię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pon 9:21, 15 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Na przyszłą zimę kupię sobie mały palnik na bropan-butan na 1200 stopni i pręty stopu ALU WELD i pozalewam wszystkie wgniecenia i wrzery i zrobię silniczek gładziutki jak z fabryki. Jest to stop do tzw. lutowania aluminum i jest to dużo lepsza metoda do zalewania wgłębień niż spawanie bo podczas spawania aluminium powstaja pęcherzyki powierza. Tak się zrobiło na tym deklu lewym, który dałem do nadlania. Po oszlifowaniu pojawiły sie dziurki, w których będzie się zbierał syf. Uchwyty klamek też woziłem dwa razy, a mimo to też coś się jeszcze pojawiło.

Szkiełkowanie super wygląda na cylindrze i głowicy, ale na reszcie silnika to już kwestia gustu. Napewno mniej czasochłonne niż tarcie papierem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CrazyMario
PostWysłany: Pią 8:44, 19 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolno



Widzę, że u ciebie też wypraska błotnika przedniego nie jest idealnie symetryczna


Zaworząc graty do chromowania - musiałeś je jakoś piaskować czy cokolwiek z nimi robić ?

Tuleję od wahacza jakoś specjalnie wybijałeś / wyciągałeś ?
Moja niechce za chiny ludowe wyjść ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CrazyMario dnia Pią 9:05, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pią 9:50, 19 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Teoretycznie rzeczy do chromowania nie musisz jakos specjalnie przygotowywać, bo w chromowni powinni powierzchnię sobie sami przygotowac i wyszlifować, ale róznie to bywa z nimi. Lepiej trochę przeszlifowac jak sa jakieś wżery. Szczególnie na łbach śrub bo im się nie chce szlifowac małych detali i później widać dołeczki pod chromem.

W temacie mojego remontu wstawiłem rysunek jak jest zbudowany wahach do m11. Tuleje są dwie i trzeba je wyciagać na zewnątrz, wbijanie do środka niszczy tuleje i wahacz. Niestety najprawdopodobniej zniszczysz tuleje, a nowych nie ma. Ja bym spróbował dac do malowania z tulejami, albo pomalował na mokro, No chyba, ze i tak sa do wymiany to wyciagaj.
Ja dorobiłem sobie zestaw z tulejami teflonowymi, ale jeszcze nie wiem jak się sprawdzą bo nie złozyłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Pią 9:51, 19 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 20, 21, 22  Następny Strona 16 z 22

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->remont SHL M11W dudek83
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group