Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->remont SHL M11W dudek83

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Następny
remont SHL M11W dudek83 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
dudek83
PostWysłany: Czw 23:32, 27 Gru 2012 Temat postu: remont SHL M11W dudek83


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Witam. Nie odzywałem się chyba od września, ale wkońcu znalazłem trochę czasu na zajęcie się moim wiaterkiem.
Niestety jak zaczełem rozbierać to okazalo się, że stan eli jest dużo gorszy niż przypuszczałem :-(
Zmartwiła mnie popękana rama, ale jeszcze bardziej to że jakiś "fachowiec" próbował ją spawać.
Wolałbym mieć ramę popękaną, ale naprawianą.
W między czasie kupiłem prawy dekiel do silnika, górną osłonę łańcucha, lampę tylną i parę drobiazgów, między innymi na mototargu we wrześniu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
rama
[link widoczny dla zalogowanych]
widać spawy i wygiętą ramę
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
prostowanie ramy za pomocą szpilki M12 i palnika
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
trochę lepiej ;-)
[link widoczny dla zalogowanych]
elka musiała być niegrzeczna skoro ukarano ją takim spawaczem ;-)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
musiałem zaspawać na stałe tulejki żeby wzmocnić ramę. myśle że wtedy pękła w tych miejscach bo otwory pod tulejki były tak duże, że praktycznie nie było ścianek na profilach od wewnętrznych stron. myśle że nie będzie to miało wielkiego znaczenia dla oryginalności motorku.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
efekt końcowy. rama teraz pójdzie do piaskowania i wtedy zobacze czy nie ma jakiś dodatkowych pęknięć.
ramę spawałem przed piaskowanem, żeby jak najkrócej stała ogołocona po piaskowaniu.


A teraz pyatnie:
czy do malowania proszkowego wybić sinenblok wahacza (tuleja metalowo gumowa)? Jest bardzo dobrym stanie i boję się że ulegnie zniszczeniu przy wyciąganiu. trochę szkoda jej. Ciekawi mnie w jakiej temperatury element jest wygrzewany przy malowaniu proszkowym.
A drugie pytanie: jak sprawdzić czy rama jest prosta, żeby motorek był jednośladem? ;-) widać ze elka dużo przeszła w swoim krótkim życiu i wolałbym miec pewność że rama nie jest skrzywiona. mierząc metrówką od osi wahacza do główki ramy wygląda że jest ok ale to chyba zła metoda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Pią 0:15, 28 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 0:14, 28 Gru 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Wszystko da się zrobić Wesoly Dobrego spawacza i zrobi z niczego coś Wesoly Tu spawnie, tu dotnie i będzie git. Grunt, żeby Wiaterek był kompletny i były kwity ! Wesoly
Przed malowaniem proszkowym silentbloki wyjmij, bo się roztopią i zapaskudzą całą robotę. Gumy bez problemu dokupisz / dorobisz.

Powodzenia i wytrwałości w remoncie ! Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pią 1:06, 28 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pią 0:18, 28 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

widzę, że kolega też ma wiaterka. a te krótkie osłony łańcucha dokręcane do silnika będa pasowały od zwykłej m11 bo szukam ich a sa tylko od zwykłej?
a kwity są - już nawet przerejestrowałęm na siebie. magicznie przeszła przegląd ;-))))))) mam nawet oc wiec nic tylko w drogę. ;-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Pią 0:20, 28 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Pią 0:21, 28 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Powodzenia i wytrwałości!,bo dużo pracy i spędzonego czasu w garażu na Ciebie czeka :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Pią 9:52, 28 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

prz przeglądach zawsze jest magia jakaś Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pią 21:36, 28 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

naprawa tylnego błotnika
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
nie wiem co zrobić z tym bakiem. oryginalny ma wyrwaną tą blachę pod sitko a ten ma wgniecenie przy znaczku shl a to ciężko bedzie wyprowadzić.
[link widoczny dla zalogowanych]

TO co robić z tą tuleją wahacza?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pią 22:44, 28 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Tulejkę raczej powinieneś wybić przed malowaniem proszkowym. Ja zawiozłem ramę po piaskowaniu do lakierni proszkowej i mi nie pomalowali z zamontowanym wahaczem twierdząc że i tak temperatura w piecu uszkodzi gumę na dobre. Zrobiłem jak radzili i myślę że słusznie. Wybicie zapieczonej tulejki ze świeżo pomalowanej ramy nie byłoby rzeczą łatwą .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Sob 19:08, 29 Gru 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Tuleje gumowe wyciągnij przed malowaniem - koledzy ci dobrze radzą- temperatura w piecu to 180-200C.
Osłony krótkiej od wiatra nie dostaniesz nowej nigdzie- przynajmniej narazie.
Powodzenia w dalszym remoncie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Sob 20:18, 29 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

ja też malowałem w całości z gumami,zabezpieczyłem z zewnątrz podkładkami,guma wytrzymała Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Sob 21:10, 29 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Tuleje spróbuję wybić na prasce, ale jak nie będzie chciała ruszyć to zaryzykuję malowanie z gumą.

To może ma ktoś zdjęcia tej krótkiej osłony i jakieś wymiary to bym sobie sam dorobił?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 18:34, 30 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

bak po prostowaniu i wypełnianiu ubytków. troche czasu mnie to kosztowało, ale chyba poszukam innego. prawie udało mi się wyciągnąć wgniecenie przy znaczku - wystarczy troche szpachli.
[link widoczny dla zalogowanych]
A to efekt dzisiejszej niedzieli:
uchwyt akumulatora przed spawaniem:
[link widoczny dla zalogowanych]
i po spawaniu
[link widoczny dla zalogowanych]
ciekawe dlaczego uchwyt akumulatora zrobili z blachy 0.5 mm a nie jak w shlkach z s32 z mocnego płaskownika?
chciałem zając się jeszcze osłoną łańcucha bo dolnej części troche brakuje do ideału, ale żona znalazła mi inne zajęcie ;-(


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Nie 18:37, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 21:54, 30 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Z żonami tak to już jest Wesoly
Ale i tak dajesz sobie radę.
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pon 18:39, 31 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Jeszcze przed sylwestrem zdążyłem poprawić trochę osłonę. niestety musze ją pomalować na mokro bo trzeba trochę szpachli położyć na spawy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 14:44, 03 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

mam pytanko.
lepiej kupić nowe szprychy chromowane z allegro za 120 zł (podobno z gwintem walcowanym) czy dac na ocynk oryginalne? wsadzał ktoś stare szprychy czy wszyscy kupowali nowe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwinto
PostWysłany: Czw 15:41, 03 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Lubsza/Brzeg

dudek83 napisał:
mam pytanko.
lepiej kupić nowe szprychy chromowane z allegro za 120 zł (podobno z gwintem walcowanym) czy dac na ocynk oryginalne? wsadzał ktoś stare szprychy czy wszyscy kupowali nowe?


ja stare do ocynku dałem i jest ok tylko gwint trzeba przegwintowac Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3 ... 20, 21, 22  Następny Strona 1 z 22

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->remont SHL M11W dudek83
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group