Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->remont SHL M11W dudek83

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 20, 21, 22  Następny
remont SHL M11W dudek83 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
dudek83
PostWysłany: Wto 22:51, 19 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

No ja też myslałem o dospawaniu. Wdług mnie to powinna być jeszcze jakaś mosiężna podkładka pomiędzy tym trybem a deklem bo aluminium się wyciera i ten tryb stopniowo oddala się od piasty a co za tym idzie wypusty wkońcu wyskakują z wycięć w piaście i tryb się nie kręci - wypusty sie szlifują. Moim zdaniem fabryka to zchrzaniła. Pomierzę ile jest tam luzu i coś podłożę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Wto 22:57, 19 Lut 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Jeśli macie do czynienia z chromami to wiecie że nie wszystkie części oryginalnie były na podkładzie miedzi. W galwanotechnice jest coś takiego jak tabela szlachetności pierwiastków. Z niej wynika jaka warstwa może iść na jaką (czyli ze najpierw miedz a potem nikiel a nie odwrotnie)
czemu nikiel dają bo jest rzeczywiście tańszy. A odporność powłoki nie zależy tylko od podkładu ale przede wszystkim od grubości powłoki. Są powłoki chromowe o grubości 5mikronów. Na elementy motocyklowe powinna iść powłoka przynajmniej 40-50mikronów.
Ja aktualnie chromy oddaje do zdjęcia powłoki, sam przygotowuje i następnie daje do pochromowania, jest naprawde sporo taniej.
A muszę zwrócić uwagę jak jest z kolankami oryginalnymi ,czy miały powłokę miedzianą czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Wto 23:12, 19 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

No ja np wolę żeby dali mi 40 mikronów niklu i 5 chromu niż np tylko 10 chromu w tej samej cenie. Chrom daje tylko wygląd a przed korozją zabezpiecza miedź i nikiel.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Wto 23:14, 19 Lut 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Hmm podkładka nic Ci nie da, a nawet nie pomoże tylko zaszkodzi, bo zęby zębatki nie będą się zazębiać z choinką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Wto 23:16, 19 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Podłoże tylko tyle ile się wytarło w deklu więc będzie jak w nówce. Wesoly
Zresztą wszystko okaże się przy montażu czy bedzie coś potrzebne czy nie. Myślałem o blaszcze 0.2 - 0.5 mm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Wto 23:19, 19 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daszkes
PostWysłany: Wto 23:30, 19 Lut 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

buran napisał:
Mnie gościu od chromu powiedział że zamiast miedzi dają nikiel i póżniej chrom.Bartek w 58r dawali takie rozbieralne tłumiki do wfm i shl m06 tylko do kiedy to nie wiem.


Moja jest z '61 i jest także rozbierany, czyli wygląda na to że wszystkie taki miały.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Wto 23:59, 19 Lut 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

To taka blaszka Ci nic zbytnio nie da..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 2:15, 20 Lut 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Nikiel nie po to że jest taniej tylko po to aby dodatkowo pokryć mikrorysy pod cieniutką warstewkę chromu. Nikiel jest swoistym podkładem dla chromu. Poza tym zbyt gruba warstwa chromu ozdobnego po prost by z czasem odpadła. Grubsza warstwą można nałożyć chrom techniczny, ale jest on matowy i nie ma wartości ozdobnych. .Służy on do pokrywania powierzchni różnych elementów współpracujących celem zwiększenia odporności na zużycie w maszynach silnikach itp. Co ciekawe nikle jest dużo bardziej odporny od chromu na czynniki chemiczne. Chrom potraktowany kwasami po prostu rozpuszcza się, nikiel zaś nie. Jednak przy wartościach ozdobnych nikiel przegrywa z chromem w jakości i kolorze powierzchni. Tak więc uważajcie z akumulatorami i z środkami czyszczącymi. Dokładnie czytać czy nadają się do powierzchni chromowanych.
Na kolanko tylko i wyłącznie nikiel potem chrom. A i tak z czasem zmieni kolor.
W moim BMW mimo wykonania kolanek ze stali nierdzewnej co bym nie robił i jak często polerował po parunastu kilometrach robią się ciemno fioletowe. Motocykle w których chromy na kolankach są nienaruszone to albo maja na nich ładnie dopasowane osłony albo są zrobione z rur grubościennych( z czasem też żółkną) , lub często tak jest przy japońskich motocyklach - konstrukcja takiego kolanka to rura w rurze a powietrze między nimi spełnia rolę izolatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 18:18, 21 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Wczoraj odebrałem graty z ocynku - chciał 100zł, ale wkońcu dałem mu 80.
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu dorobione tulejki z teflonu i zestaw do modernizacji wahacza tylnego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak to jest w środku mojego wahacza
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu po złożeniu. Musze tylko załatwić gdzieś na chwilę rozwiertak fi 20 mm bo w pracy nie mają a nie będę specjalnie kupował.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daszkes
PostWysłany: Czw 19:08, 21 Lut 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

Ocynk elegancki, spytam się też gdzie robiłeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Czw 19:30, 21 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

dudek83 napisał:

A tu dorobione tulejki z teflonu i zestaw do modernizacji wahacza tylnego.


Możesz zdradzić,gdzie tak ładnie Ci dorobili te tulejki?,za ile? Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miernik13 dnia Czw 19:31, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WojtekH
PostWysłany: Czw 19:36, 21 Lut 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Małogoszcz

dudek83 napisał:
Podłoże tylko tyle ile się wytarło w deklu więc będzie jak w nówce. Wesoly
Zresztą wszystko okaże się przy montażu czy bedzie coś potrzebne czy nie. Myślałem o blaszcze 0.2 - 0.5 mm

Ja mam w swoich bębnach takie podkładki epokowe z brazu chyba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 20:01, 21 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Wojtek a jakiej grubości mniej więcej są te podkładki z brązu?

Ocynk w galwanizerni w Markach koło Warszawy na terenie Premedu na ul Piłsudskiego. Z pracy od lat tam wozimy i od nich ocynk zawsze wygląda jak chrom ( jesli tylko powierzchnia jest gładka) Zastanawiam się czy nie spolerować stopki hamulca nożnego i nie oddać jeszcze raz na ocynk bo powierzchnia chropowata była i ocynk się nie świeci

Cały zestaw zaprojektowałem sam i zrobił mi to tokarz w pracy. Sam teflon kosztował 50 zł. Oringi dodałem, żeby syf nie wleciał pomiędzy teflon a mosiądz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Czw 20:07, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Czw 20:50, 21 Lut 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Ocynk to w Wawce drogo macie Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 21:17, 21 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Czy ja wiem. Każdy nypel zawiesić na haczyk i wogóle. Podobno liczył od czasu poświęconego na cynkowanie bo od powierzchni nie da rady bo straszna drobnica. Generalnie wolałem oddać do sprawdzonej firmy niż szukać najtańszej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 20, 21, 22  Następny Strona 9 z 22

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->remont SHL M11W dudek83
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group