| Autor | Wiadomość | 
		
		  | dudek83 | 
			  
				|  Wysłany: Wto 22:51, 19 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 19 Lip 2012Posty: 433
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Warszawa
 
 | 
			  
				| No ja też myslałem o dospawaniu. Wdług mnie to powinna być jeszcze jakaś mosiężna podkładka pomiędzy tym trybem a deklem bo aluminium się wyciera i ten tryb stopniowo oddala się od piasty a co za tym idzie wypusty wkońcu wyskakują z wycięć w piaście i tryb się nie kręci - wypusty sie szlifują. Moim zdaniem fabryka to zchrzaniła. Pomierzę ile jest tam luzu i coś podłożę. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  |  | 
       |  | 
    
		
		  | picek | 
			  
				|  Wysłany: Wto 22:57, 19 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Moderator
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 14 Mar 2006Posty: 1378
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: zwoleń
 
 | 
			  
				| Jeśli macie do czynienia z chromami to wiecie że nie wszystkie części oryginalnie były na podkładzie miedzi. W galwanotechnice jest coś takiego jak tabela szlachetności pierwiastków. Z niej wynika jaka warstwa może iść na jaką (czyli ze najpierw miedz a potem nikiel a nie odwrotnie) czemu nikiel dają bo jest rzeczywiście tańszy. A odporność powłoki nie zależy tylko od podkładu ale przede wszystkim od grubości powłoki. Są powłoki chromowe o grubości 5mikronów. Na elementy motocyklowe powinna iść powłoka przynajmniej 40-50mikronów.
 Ja aktualnie chromy oddaje do zdjęcia powłoki, sam przygotowuje i następnie daje do pochromowania, jest naprawde sporo taniej.
 A muszę zwrócić uwagę jak jest z kolankami oryginalnymi ,czy miały powłokę miedzianą czy nie.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | dudek83 | 
			  
				|  Wysłany: Wto 23:12, 19 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 19 Lip 2012Posty: 433
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Warszawa
 
 | 
			  
				| No ja np wolę żeby dali mi 40 mikronów niklu i 5 chromu niż np tylko 10 chromu w tej samej cenie. Chrom daje tylko wygląd a przed korozją zabezpiecza miedź i nikiel. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | drix1994 | 
			  
				|  Wysłany: Wto 23:14, 19 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Junior Admin
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 07 Sie 2008Posty: 1677
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: ok. Lublina
 
 | 
			  
				| Hmm podkładka nic Ci nie da, a nawet nie pomoże tylko zaszkodzi, bo zęby zębatki nie będą się zazębiać z choinką. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | dudek83 | 
			  
				|  Wysłany: Wto 23:16, 19 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 19 Lip 2012Posty: 433
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Warszawa
 
 | 
			  
				| Podłoże tylko tyle ile się wytarło w deklu więc będzie jak w nówce.   Zresztą wszystko okaże się przy montażu czy bedzie coś potrzebne czy nie. Myślałem o blaszcze 0.2 - 0.5 mm
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Wto 23:19, 19 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | daszkes | 
			  
				|  Wysłany: Wto 23:30, 19 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 11 Cze 2012Posty: 445
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 5 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Żyrardów
 
 | 
			  
				| 
   
	| buran napisał: |  
	| Mnie gościu od chromu  powiedział że zamiast miedzi dają nikiel i póżniej chrom.Bartek w 58r dawali takie rozbieralne tłumiki do wfm i shl m06 tylko do kiedy to nie wiem. |  
 Moja jest z '61 i jest także rozbierany, czyli wygląda na to że wszystkie taki miały.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | drix1994 | 
			  
				|  Wysłany: Wto 23:59, 19 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Junior Admin
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 07 Sie 2008Posty: 1677
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: ok. Lublina
 
 | 
			  
				| To taka blaszka Ci nic zbytnio nie da.. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | bitels | 
			  
				|  Wysłany: Śro 2:15, 20 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Moderator
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 21 Sty 2007Posty: 1326
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 4 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
			  
				| Nikiel nie po to że jest taniej tylko po to aby dodatkowo pokryć mikrorysy pod cieniutką warstewkę chromu. Nikiel jest swoistym podkładem dla chromu. Poza tym zbyt gruba warstwa chromu ozdobnego po prost by z czasem odpadła. Grubsza warstwą można nałożyć  chrom techniczny, ale jest on matowy i nie ma wartości ozdobnych. .Służy on do pokrywania powierzchni różnych elementów współpracujących celem zwiększenia odporności na zużycie w maszynach silnikach itp.    Co ciekawe nikle jest dużo bardziej odporny od chromu na czynniki chemiczne. Chrom potraktowany kwasami po prostu rozpuszcza się, nikiel zaś nie. Jednak przy wartościach ozdobnych nikiel przegrywa z chromem w jakości i kolorze powierzchni. Tak więc uważajcie z akumulatorami i z środkami czyszczącymi. Dokładnie czytać czy nadają się do powierzchni chromowanych. Na kolanko tylko i wyłącznie nikiel potem chrom. A i tak z czasem zmieni kolor.
 W moim BMW mimo wykonania kolanek ze stali nierdzewnej co bym nie robił i jak często polerował po parunastu kilometrach robią się ciemno fioletowe.  Motocykle w których chromy na kolankach są nienaruszone to albo maja na nich ładnie dopasowane osłony albo są zrobione z rur grubościennych( z czasem też żółkną) , lub często tak jest przy japońskich motocyklach -  konstrukcja takiego kolanka to rura w rurze a powietrze między nimi spełnia rolę izolatora.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | dudek83 | 
			  
				|  Wysłany: Czw 18:18, 21 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 19 Lip 2012Posty: 433
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Warszawa
 
 | 
			  
				| Wczoraj odebrałem graty z ocynku - chciał 100zł, ale wkońcu dałem mu 80. [link widoczny dla zalogowanych]
 A tu dorobione tulejki z teflonu i zestaw do modernizacji wahacza tylnego.
 [link widoczny dla zalogowanych]
 Tak to jest w środku mojego wahacza
 [link widoczny dla zalogowanych]
 A tu po złożeniu. Musze tylko załatwić gdzieś na chwilę rozwiertak fi 20 mm bo w pracy nie mają a nie będę specjalnie kupował.
 [link widoczny dla zalogowanych]
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | daszkes | 
			  
				|  Wysłany: Czw 19:08, 21 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 11 Cze 2012Posty: 445
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 5 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Żyrardów
 
 | 
			  
				| Ocynk elegancki, spytam się też gdzie robiłeś? 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | miernik13 | 
			  
				|  Wysłany: Czw 19:30, 21 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 30 Gru 2011Posty: 489
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Ostrzeszów
 
 | 
			  
				| 
   
	| dudek83 napisał: |  
	| A tu dorobione tulejki z teflonu i zestaw do modernizacji wahacza tylnego.
 
 |  
 Możesz zdradzić,gdzie tak ładnie Ci dorobili te tulejki?,za ile?
   
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez miernik13 dnia Czw 19:31, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | WojtekH | 
			  
				|  Wysłany: Czw 19:36, 21 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 24 Wrz 2012Posty: 193
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Małogoszcz
 
 | 
			  
				| 
   
	| dudek83 napisał: |  
	| Podłoże tylko tyle ile się wytarło w deklu więc będzie jak w nówce.   Zresztą wszystko okaże się przy montażu czy bedzie coś potrzebne czy nie. Myślałem o blaszcze 0.2 - 0.5 mm
 |  Ja mam w swoich bębnach takie podkładki epokowe z brazu chyba.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | dudek83 | 
			  
				|  Wysłany: Czw 20:01, 21 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 19 Lip 2012Posty: 433
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Warszawa
 
 | 
			  
				| Wojtek a jakiej grubości mniej więcej są te podkładki z brązu? 
 Ocynk w galwanizerni w Markach koło Warszawy na terenie Premedu na ul Piłsudskiego. Z pracy od lat tam wozimy i od nich ocynk zawsze wygląda jak chrom ( jesli tylko powierzchnia jest gładka) Zastanawiam się czy nie spolerować stopki hamulca nożnego i nie oddać jeszcze raz na ocynk bo powierzchnia chropowata była i ocynk się nie świeci
 
 Cały zestaw zaprojektowałem sam i zrobił mi to tokarz w pracy. Sam teflon kosztował 50 zł. Oringi dodałem, żeby syf nie wleciał pomiędzy teflon a mosiądz
 
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Czw 20:07, 21 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | Rojek | 
			  
				|  Wysłany: Czw 20:50, 21 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 10 Lut 2012Posty: 1140
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 2 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: RLU
 
 | 
			  
				| Ocynk to w Wawce drogo macie   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | dudek83 | 
			  
				|  Wysłany: Czw 21:17, 21 Lut 2013 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 19 Lip 2012Posty: 433
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Warszawa
 
 | 
			  
				| Czy ja wiem. Każdy nypel zawiesić na haczyk i wogóle. Podobno liczył od czasu poświęconego na cynkowanie bo od powierzchni nie da rady bo straszna drobnica. Generalnie wolałem oddać do sprawdzonej firmy niż szukać najtańszej. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  |  |