Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:31, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
Nastawny czyli jakiś specjalny rodzaj rozwiertaka? Rozumiem że to rękami rozwiercamy jak to napisał kolega kilka postów wyżej.
Chyba zrobie tak jak mówisz gabste91 z tym tłokiem i cylindrem pójdę do gościa i już, tylko dla pewności to jaki powinien być luz montażowy tłoka? Bo ja gdzieś czytałem że ma być 0.04-0.06 i ja bym wybrał pomiędzy czyli 0.05 -może tak być?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wild
|
Wysłany: Pon 22:23, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
gabste91 napisał: |
A jesli chodzi o tłoki to nie ma znaczenia bo sa te same i nie bylo chyba podziałów czy ten jest od shl czy od wsk, silniki 175 jeden tłok |
Przecież te tłoki maja zupełnie inny rozmiar sworznia! (chodzi mi osilnik S32 a Wiatr, źle przeczytałem wczoraj temat)
Co do Twoich pytań - mechanik 999 to nie wiem za bardzo czego tu od nas oczekujesz? Wszystko już było na forum.
Powiedz nam jaki masz wymiar aktualny cylindra. Może ten szlif wcale nie jest konieczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Wto 14:08, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 22:31, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
Cylindra nie mierzyłem ale gołym okiem widać próg na cylindrze, i ma rysy.
A co do tłoka to już teraz sam nie wiem jaki brać, czy od shl lub od wsk.
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pon 22:43, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Tłok bierz od wsk175, a co do progu, u mnie w garze też widać próg, ale to tylko pozory. Bo był tak minimalny, że szlifu nie zrobiłem, aby pierścionki kupiłem nowe, bo się przegrzały. Więc się zastanów czy na pewno musisz robić szlif.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:09, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
No dobra niech się dzieje wola nieba, kupie tłok z wsk.
I może faktycznie pomyślę nad tym szlifem jeszcze.
Wracając do mojego poprzedniego posta: jakiej średnicy ma być rozwiertak do tulejki sworznia?
|
|
Powrót do góry |
|
|
jorgo
|
Wysłany: Pon 23:20, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
zmierz sobie sworzeń suwmiarką to bedziesz wiedział
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:56, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
Tylko właśnie gdzieś wcięło mi suwmiarkę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jorgo
|
Wysłany: Wto 0:34, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
co prawda nie mam wiatra ale chyba wymiar jest 18mm [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Wto 8:30, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
To jest rozwiertak nastawny:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ma zmienne nastawy ostrzy.
Rozwierca się delikatnie ręcznie , uważając aby nie przekosić rozwiertaka ,aby potem tłok był w osi cylindra.
Proponuje ci abyś sam tego nie robił tylko wziął wał i sworzeń to gościa co będzie ci szlifował cylinder ,on zrobi ci to dobrze.
Cylinder zanieś do szlifierza , pomierzy ci wszystko średnicówką i okaże sie czy jest wszystko w porządku. Nawet cylinder bez progu może mieć już opalizację co będzie powodować ,że nawet najlepsze pierścienie będą przepuszczać kompresję.
Do pomiarów tłoków i sworzni służy mikrometr nie suwmiarka.Suwmiarka ma za małą dokładność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:38, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
No właśnie a jakby kupić "zwykły" rozwiertak 18mm i takim też można tą tulejke rozwiercić? Bo te zwykłe są tańsze i bardziej dostępne
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Śro 16:20, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Słuchaj nic nie kupuj idź tak jak powiedział bitels to chłopa co będzie robił szlif albo do pierwszego lepszego tokarza oni wiedzą jak to robić a kosztować to cię będzie na pewno miej niż kupić rozwiertak który użyjesz tylko raz. A suwmiarką można robić dokładniejsze pomiary tylko trzba mieć odpowiednią mój zaprzyjaźniony tokarz używa takiej [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Śro 16:22, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 22:25, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Nic innego jak suwmiarka dla tych co nie umieją odczytywać z noniusza, Dalej pomiar do 0,02 .... takie suwmiarki występują jako zwykłe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 22:28, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 17:54, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
No tak macie racje że lepiej dać to rozwiercić gościowi który sie na tym zna, ale jak ja mam kilka silników do remontu to mi taniej wyjdzie kupić rozwiertak i sie samemu nauczyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Wto 17:28, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
mechanik999 napisał: |
No tak macie racje że lepiej dać to rozwiercić gościowi który sie na tym zna, ale jak ja mam kilka silników do remontu to mi taniej wyjdzie kupić rozwiertak i sie samemu nauczyć. |
Kup gwintowniki np m12 i blachę stalową o grubości ok 5 mm i do tego długą śrubę. Spróbuj nagwintować tam kilka otworów osiowo. Technologię poszukaj w necie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|