Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->Problem ze złożeniem silnika Wiatr (W2A)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Problem ze złożeniem silnika Wiatr (W2A) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon 21:31, 27 Wrz 2010 Temat postu:







Nastawny czyli jakiś specjalny rodzaj rozwiertaka? Rozumiem że to rękami rozwiercamy jak to napisał kolega kilka postów wyżej.

Chyba zrobie tak jak mówisz gabste91 z tym tłokiem i cylindrem pójdę do gościa i już, tylko dla pewności to jaki powinien być luz montażowy tłoka? Bo ja gdzieś czytałem że ma być 0.04-0.06 i ja bym wybrał pomiędzy czyli 0.05 -może tak być?
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Pon 22:23, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

gabste91 napisał:


A jesli chodzi o tłoki to nie ma znaczenia bo sa te same i nie bylo chyba podziałów czy ten jest od shl czy od wsk, silniki 175 jeden tłok


Przecież te tłoki maja zupełnie inny rozmiar sworznia! (chodzi mi osilnik S32 a Wiatr, źle przeczytałem wczoraj temat)

Co do Twoich pytań - mechanik 999 to nie wiem za bardzo czego tu od nas oczekujesz? Wszystko już było na forum.
Powiedz nam jaki masz wymiar aktualny cylindra. Może ten szlif wcale nie jest konieczny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Wto 14:08, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 22:31, 27 Wrz 2010 Temat postu:







Cylindra nie mierzyłem ale gołym okiem widać próg na cylindrze, i ma rysy.

A co do tłoka to już teraz sam nie wiem jaki brać, czy od shl lub od wsk.
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Pon 22:43, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Tłok bierz od wsk175, a co do progu, u mnie w garze też widać próg, ale to tylko pozory. Bo był tak minimalny, że szlifu nie zrobiłem, aby pierścionki kupiłem nowe, bo się przegrzały. Więc się zastanów czy na pewno musisz robić szlif.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 23:09, 27 Wrz 2010 Temat postu:







No dobra niech się dzieje wola nieba, kupie tłok z wsk.

I może faktycznie pomyślę nad tym szlifem jeszcze.

Wracając do mojego poprzedniego posta: jakiej średnicy ma być rozwiertak do tulejki sworznia?
Powrót do góry
jorgo
PostWysłany: Pon 23:20, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

zmierz sobie sworzeń suwmiarką to bedziesz wiedział

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 23:56, 27 Wrz 2010 Temat postu:







Tylko właśnie gdzieś wcięło mi suwmiarkę.
Powrót do góry
jorgo
PostWysłany: Wto 0:34, 28 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

co prawda nie mam wiatra ale chyba wymiar jest 18mm [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Wto 8:30, 28 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

To jest rozwiertak nastawny:

[link widoczny dla zalogowanych]
Ma zmienne nastawy ostrzy.
Rozwierca się delikatnie ręcznie , uważając aby nie przekosić rozwiertaka ,aby potem tłok był w osi cylindra.
Proponuje ci abyś sam tego nie robił tylko wziął wał i sworzeń to gościa co będzie ci szlifował cylinder ,on zrobi ci to dobrze.

Cylinder zanieś do szlifierza , pomierzy ci wszystko średnicówką i okaże sie czy jest wszystko w porządku. Nawet cylinder bez progu może mieć już opalizację co będzie powodować ,że nawet najlepsze pierścienie będą przepuszczać kompresję.

Do pomiarów tłoków i sworzni służy mikrometr nie suwmiarka.Suwmiarka ma za małą dokładność.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 21:38, 28 Wrz 2010 Temat postu:







No właśnie a jakby kupić "zwykły" rozwiertak 18mm i takim też można tą tulejke rozwiercić? Bo te zwykłe są tańsze i bardziej dostępne
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Śro 16:20, 29 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Słuchaj nic nie kupuj idź tak jak powiedział bitels to chłopa co będzie robił szlif albo do pierwszego lepszego tokarza oni wiedzą jak to robić a kosztować to cię będzie na pewno miej niż kupić rozwiertak który użyjesz tylko raz. A suwmiarką można robić dokładniejsze pomiary tylko trzba mieć odpowiednią mój zaprzyjaźniony tokarz używa takiej [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Śro 16:22, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 22:25, 29 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Nic innego jak suwmiarka dla tych co nie umieją odczytywać z noniusza, Dalej pomiar do 0,02 .... takie suwmiarki występują jako zwykłe.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 22:28, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 17:54, 04 Paź 2010 Temat postu:







No tak macie racje że lepiej dać to rozwiercić gościowi który sie na tym zna, ale jak ja mam kilka silników do remontu to mi taniej wyjdzie kupić rozwiertak i sie samemu nauczyć.
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Wto 17:28, 05 Paź 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

mechanik999 napisał:
No tak macie racje że lepiej dać to rozwiercić gościowi który sie na tym zna, ale jak ja mam kilka silników do remontu to mi taniej wyjdzie kupić rozwiertak i sie samemu nauczyć.



Kup gwintowniki np m12 i blachę stalową o grubości ok 5 mm i do tego długą śrubę. Spróbuj nagwintować tam kilka otworów osiowo. Technologię poszukaj w necie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->Problem ze złożeniem silnika Wiatr (W2A)
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group