Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 23:18, 23 Wrz 2010 Temat postu: Problem ze złożeniem silnika Wiatr (W2A) |
|
|
|
Witam wszystkich
Mam następujący problem, otóż zakupiłem 2 shl-ki 175 z silnikami wiatra (W2A) i natychmiast przystąpiłem do generalnego remontu.
Zakupiłem wszystkie części, ale przy składaniu silnika nasunął mi się następujący problem: czy pod wałkiem zdawczym (tam gdzie siedzi łożysko wałka zdawczego) ma być pierścień zabezpieczający tzw. seger? W jednym silniku właśnie miałem go założonego a w drugim już nie i teraz sam nie wiem czy go zakładać czy nie.
Następne pytanie jest takie czy uszczelki od wsk 175 będą pasować do wiatra (szczególnie czy będzie pasować uszczelka pomiędzy karterami).
I ostanie pytanie z jakiego motocykla będzie pasować uszczelka pod głowicę.
A i jeszcze jedno czy świeca marki ISKRA F100 nadaje się do wiatra?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 23:21, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gabste91
|
Wysłany: Pią 8:03, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Siemka na trybie zdawczym nie powinno być pierścienia zabezpieczającego poprostu wsadzasz tryb z łożyskiem igiełkowym i z drugiej strony dajesz simmering, zębatke i przykręcasz chyba że chodzi ci o wałek główny to przed łożyskiem powinien byc pierścień zabezpieczający. Uszczelki będą pasować z tym że będziesz musiał wyciąć po zmontowaniu kawałek uszczelki w zagłębieniu karterów. Co do głowicy to zwykła uszczelka od wsk 175 (te same średnice cylindrów) z tym że ta uszczelka nie jest konieczna można sobie ją odpuścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pią 10:29, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
W silnikach wiatra nie było uszczelek pod głowicę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 15:58, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
były. Przynajmniej ja miałem, ale że się rozpadła to jeźdzę bez
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pią 16:52, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Fabrycznie do MZ nie było uszczelki między karterami a też je idzie dostać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 19:23, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
Czyli nie muszę dawać tego zabezpieczenia na 100%? Bo nie chciał bym drugi raz silnika rozbierać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pią 19:38, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Nie ma zabezpieczenia składaj bez.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 23:10, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
Panowie otóż pojawił się kolejny problem: jakim rozwiertakiem powinienem rozwiercić tulejke na wale (tam gdzie wchodzi sworzeń) tzn. o jakiej średnicy powienien być rozwiertak?
I czy powinienem rozwiercać to ręcznie (rękami kręcić ten rozwiertak) czy wiertarką stołową ?
A i czy lepszy jest tłok od shl czy od wsk 175 do wiatra?
Zamierzam dać cylinder do szlifu tylko nie wiem jaki powinien być luz między tłokiem a cylindrem- zamierzam 4 szlif zrobić
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 0:47, 27 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Pon 7:31, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
mechanik999 napisał: |
Panowie otóż pojawił się kolejny problem: jakim rozwiertakiem powinienem rozwiercić tulejke na wale (tam gdzie wchodzi sworzeń) tzn. o jakiej średnicy powienien być rozwiertak?
I czy powinienem rozwiercać to ręcznie (rękami kręcić ten rozwiertak) czy wiertarką stołową ?
A i czy lepszy jest tłok od shl czy od wsk 175 do wiatra?
Zamierzam dać cylinder do szlifu tylko nie wiem jaki powinien być luz między tłokiem a cylindrem- zamierzam 4 szlif zrobić |
Ale po co chesz rozwiercać tulejke na wale?? ona nie jest zamocowana na stałe i nie bardzo rozumiem czemu masz ja rozwiercac?
A jesli chodzi o tłoki to nie ma znaczenia bo sa te same i nie bylo chyba podziałów czy ten jest od shl czy od wsk, silniki 175 jeden tłok a jeśli chodzi o szlif cylindra najpierw zmierz suwmiarką jaki teraz jest i czy duzy jest próg albo rysy bo jak masz nominala to nie wydaje mi sie zeby juz dawac na 4 szlif -szkoda ale jak chcesz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 10:52, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
Po to chce rozwiercić tulejkę ponieważ do nowej tulejki nie wejdzie nowy sworzeń tłoka (specjalnie są tak produkowanie).
A cylinder mam na 3 szlifa, myśle że 4 szlif jeszcze coś zdziała.
Tylko nie wiem na jaki rozmiar mam powiedzić gościowi aby mi zrobił ten szlif.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jorgo
|
Wysłany: Pon 12:38, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lublin
|
mówisz o tulejce korbowodu wiec rozwierć ja ręcznie tak by sworzen wchodził suwliwie a cylinder daj najpierw do zmierzenia czy wyjdzie ci ten 4szlif
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Pon 12:57, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Jeśli się nie myle to wymiary są takie:
61,00- nominał
61,25- I szlif
61,50- II szlif
61,75- III szlif
62,00- IV szlif
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 19:15, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
|
gabste91 napisał: |
Jeśli się nie myle to wymiary są takie:
61,00- nominał
61,25- I szlif
61,50- II szlif
61,75- III szlif
62,00- IV szlif |
No właśnie to są rozmiary tłoków. Tylko jak ja bym chciał 4 szlif zrobić to do 62,00mm dodajemy 0.05mm czyli= 62,05mm i na taki rozmiar ma mi gość cylinder przeszlifować??
Czy lepiej jest kupić tłoka na IV szlif(nie wiadomo jaką może mieć średnicę) i dac gościowi cylinder i tłoka i powiedzieć mu żeby zrobił luz montażowy tłoka 0,05 mm?
Proszę o wypowiedzenie sie na ten temat
|
|
Powrót do góry |
|
|
gabste91
|
Wysłany: Pon 19:43, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
[quote="mechanik999"]
gabste91 napisał: |
Jeśli się nie myle to wymiary
Czy lepiej jest kupić tłoka na IV szlif(nie wiadomo jaką może mieć średnicę) i dac gościowi cylinder i tłoka i powiedzieć mu żeby zrobił luz montażowy tłoka 0,05 mm?
Proszę o wypowiedzenie sie na ten temat |
Ja tak właśnie robiłem że kupowałem tłok z pierścieniami i zanosiłem on juz wiedział jak to ma zrobic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 21:15, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Do tulejki służą rozwiertaki nastawne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|