Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->Problem ze złożeniem silnika Wiatr (W2A)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Problem ze złożeniem silnika Wiatr (W2A) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 23:18, 23 Wrz 2010 Temat postu: Problem ze złożeniem silnika Wiatr (W2A)







Witam wszystkich
Mam następujący problem, otóż zakupiłem 2 shl-ki 175 z silnikami wiatra (W2A) i natychmiast przystąpiłem do generalnego remontu.

Zakupiłem wszystkie części, ale przy składaniu silnika nasunął mi się następujący problem: czy pod wałkiem zdawczym (tam gdzie siedzi łożysko wałka zdawczego) ma być pierścień zabezpieczający tzw. seger? W jednym silniku właśnie miałem go założonego a w drugim już nie i teraz sam nie wiem czy go zakładać czy nie.

Następne pytanie jest takie czy uszczelki od wsk 175 będą pasować do wiatra (szczególnie czy będzie pasować uszczelka pomiędzy karterami).

I ostanie pytanie z jakiego motocykla będzie pasować uszczelka pod głowicę.

A i jeszcze jedno czy świeca marki ISKRA F100 nadaje się do wiatra?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 23:21, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Pią 8:03, 24 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Siemka na trybie zdawczym nie powinno być pierścienia zabezpieczającego poprostu wsadzasz tryb z łożyskiem igiełkowym i z drugiej strony dajesz simmering, zębatke i przykręcasz chyba że chodzi ci o wałek główny to przed łożyskiem powinien byc pierścień zabezpieczający. Uszczelki będą pasować z tym że będziesz musiał wyciąć po zmontowaniu kawałek uszczelki w zagłębieniu karterów. Co do głowicy to zwykła uszczelka od wsk 175 (te same średnice cylindrów) z tym że ta uszczelka nie jest konieczna można sobie ją odpuścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pią 10:29, 24 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

W silnikach wiatra nie było uszczelek pod głowicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 15:58, 24 Wrz 2010 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

były. Przynajmniej ja miałem, ale że się rozpadła to jeźdzę bez Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pią 16:52, 24 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Fabrycznie do MZ nie było uszczelki między karterami a też je idzie dostać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 19:23, 24 Wrz 2010 Temat postu:







Czyli nie muszę dawać tego zabezpieczenia na 100%? Bo nie chciał bym drugi raz silnika rozbierać.
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Pią 19:38, 24 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Nie ma zabezpieczenia składaj bez.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 23:10, 26 Wrz 2010 Temat postu:







Panowie otóż pojawił się kolejny problem: jakim rozwiertakiem powinienem rozwiercić tulejke na wale (tam gdzie wchodzi sworzeń) tzn. o jakiej średnicy powienien być rozwiertak?

I czy powinienem rozwiercać to ręcznie (rękami kręcić ten rozwiertak) czy wiertarką stołową ?

A i czy lepszy jest tłok od shl czy od wsk 175 do wiatra?
Zamierzam dać cylinder do szlifu tylko nie wiem jaki powinien być luz między tłokiem a cylindrem- zamierzam 4 szlif zrobić


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 0:47, 27 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Pon 7:31, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

mechanik999 napisał:
Panowie otóż pojawił się kolejny problem: jakim rozwiertakiem powinienem rozwiercić tulejke na wale (tam gdzie wchodzi sworzeń) tzn. o jakiej średnicy powienien być rozwiertak?

I czy powinienem rozwiercać to ręcznie (rękami kręcić ten rozwiertak) czy wiertarką stołową ?

A i czy lepszy jest tłok od shl czy od wsk 175 do wiatra?
Zamierzam dać cylinder do szlifu tylko nie wiem jaki powinien być luz między tłokiem a cylindrem- zamierzam 4 szlif zrobić



Ale po co chesz rozwiercać tulejke na wale?? ona nie jest zamocowana na stałe i nie bardzo rozumiem czemu masz ja rozwiercac?

A jesli chodzi o tłoki to nie ma znaczenia bo sa te same i nie bylo chyba podziałów czy ten jest od shl czy od wsk, silniki 175 jeden tłok a jeśli chodzi o szlif cylindra najpierw zmierz suwmiarką jaki teraz jest i czy duzy jest próg albo rysy bo jak masz nominala to nie wydaje mi sie zeby juz dawac na 4 szlif -szkoda ale jak chcesz .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 10:52, 27 Wrz 2010 Temat postu:







Po to chce rozwiercić tulejkę ponieważ do nowej tulejki nie wejdzie nowy sworzeń tłoka (specjalnie są tak produkowanie).

A cylinder mam na 3 szlifa, myśle że 4 szlif jeszcze coś zdziała.

Tylko nie wiem na jaki rozmiar mam powiedzić gościowi aby mi zrobił ten szlif.
Powrót do góry
jorgo
PostWysłany: Pon 12:38, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

mówisz o tulejce korbowodu wiec rozwierć ja ręcznie tak by sworzen wchodził suwliwie a cylinder daj najpierw do zmierzenia czy wyjdzie ci ten 4szlif

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Pon 12:57, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jeśli się nie myle to wymiary są takie:
61,00- nominał
61,25- I szlif
61,50- II szlif
61,75- III szlif
62,00- IV szlif


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 19:15, 27 Wrz 2010 Temat postu:







gabste91 napisał:
Jeśli się nie myle to wymiary są takie:
61,00- nominał
61,25- I szlif
61,50- II szlif
61,75- III szlif
62,00- IV szlif


No właśnie to są rozmiary tłoków. Tylko jak ja bym chciał 4 szlif zrobić to do 62,00mm dodajemy 0.05mm czyli= 62,05mm i na taki rozmiar ma mi gość cylinder przeszlifować??

Czy lepiej jest kupić tłoka na IV szlif(nie wiadomo jaką może mieć średnicę) i dac gościowi cylinder i tłoka i powiedzieć mu żeby zrobił luz montażowy tłoka 0,05 mm?
Proszę o wypowiedzenie sie na ten temat
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Pon 19:43, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

[quote="mechanik999"]
gabste91 napisał:
Jeśli się nie myle to wymiary

Czy lepiej jest kupić tłoka na IV szlif(nie wiadomo jaką może mieć średnicę) i dac gościowi cylinder i tłoka i powiedzieć mu żeby zrobił luz montażowy tłoka 0,05 mm?
Proszę o wypowiedzenie sie na ten temat


Ja tak właśnie robiłem że kupowałem tłok z pierścieniami i zanosiłem on juz wiedział jak to ma zrobic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pon 21:15, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Do tulejki służą rozwiertaki nastawne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->Problem ze złożeniem silnika Wiatr (W2A)
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group