Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Zapłon CDI w wiaterku

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Zapłon CDI w wiaterku <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
JCB
PostWysłany: Śro 10:45, 07 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Kilka lat użytkowałem taki moduł w Gazeli i również byłem zadowolony.
Jednak CDI ma przewagę w postaci braku elementów mechanicznych (przerywacz nawet przy zastosowaniu modułu tyrystorowego trzeba smarować)
ponadto wymaga mniejszego zapotrzebowania na prąd - Przy module tyrystorowym pozostawiamy oryginalną cewkę która pobiera sporo prądu.
p.s. - podpinając moduł pod przerywacz kondensator należy odłączyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Adamczyk
PostWysłany: Śro 18:48, 07 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie dlaczego należy odłączyć kondensator. Wydaje mi się, że nie ma on już żadnego wpływu ale nie twierdze że się nie mylę. Nauki nigdy za wiele:)
Dodam, że w moich modułach elementem wykonawczym jest tranzystor MOS, sterowany tranzystorem bipolarnym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil Adamczyk dnia Śro 18:52, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 18:52, 07 Sty 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Ja mam. A po co Ci kondensator jak masz moduł?
Kondensator jest tylko po to aby zbierać nadmiar napięcia z platynek, jak walnie one iskrzą. Jeśli go zostawisz może zakłócić cały układ.
http://www.shlka.fora.pl/elektryka,16/modul-shl-gazela,6255.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Śro 18:56, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Adamczyk
PostWysłany: Śro 19:07, 07 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

Dzięki za wyjaśnienie. Zostawiłem go bo jak podłączyłem moduł to wszystko śmigało więc już nie kombinowałem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil Adamczyk dnia Śro 19:10, 07 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Nie 22:08, 01 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Zapłon w normalnej cenie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 8:29, 02 Lut 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Niby tak, ale to samo ogłoszenie na allegro zawiera zdanie (pisownia oryginalna):

"Do montażu zapłonu potzrebne są:
-wiertło 4,8 mm i 6 mm,
-gwintownik m6"

Może się czepiam bo nie wiadomo co należałoby wiercić, chyba że jest to miejsce pod impulsator, ale autor niestety tego nie wyjaśnia. No i tak, cena zdecydowanie normalniejsza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Śro 8:49, 03 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Dziś miałem okazję przekonać się , że CDI nie jest jednak pozbawione wad.

W porównaniu z modułem podłączanym pod przerywacz w CDI iskra w chwili rozruchu jest jednak sporo słabsza. Pomimo, że jest to DC-CDI czyli wersja zasilana z akumulatora.

A już prawie zapomniałem co to znaczy zalać silnik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Śro 12:01, 17 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Może mi ktoś wyjaśnić czym różnią się te zapłony:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Bo różnica w cenie dość znaczna Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 12:05, 17 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ceną
Jeden i drugi działa tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Śro 12:08, 17 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Dzięki Paweł, bo w temacie CDI jestem zielony Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pią 10:27, 26 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Czy ten zapłon ma zmienne wyprzedzenie? Bo w instrukcji montażu dołączonej do zapłonu jest napisane żeby ustawić na 3mm przed GMP a w instrukcji na 4,4 mm. I teraz nie wiem czy ustawić 3 mm bo to i tak się zmienia razem z obrotami czy ten zapłon jednak jest stały i muszę ustawić 4,4
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 14:19, 26 Cze 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jest krótka blacha na kole magnesowym, ale jaki masz moduł tego nie wiem. Jeśli masz lampę stroboskopową to sobie sprawdzisz, a jak nie to ustaw na 4,4 i podjedź pod jakiegoś mechanika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pią 16:08, 26 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Na module jest napisane YL0901 cokolwiek to znaczy Mruga . Jeszcze pytanko: w którym momencie jest wyzwalany impuls? Gdy blacha na magnecie wchodzi na impulsator czy gdy schodzi? Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pią 22:25, 26 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

gdy wchodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Sob 0:20, 27 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ten zapłon jest stały ale zrób około 4 przed gmp.
Jeżeli impulsator ma dwa kable to jeden daj na masę.
I może iskra być na wejściu lub na zejściu jak kabelki w impulsatorze zamienisz.
W praktyce biały z impulsatora na masę i niebiesko biały do modułu to iskra jest na zejściu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny Strona 4 z 7

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Zapłon CDI w wiaterku
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group