Autor |
Wiadomość
|
barteq
|
Wysłany: Pią 19:39, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Zadaniem pierścieni jest zarówno uszczelnieni jak i odbieranie ciepła z tłoka, zazwyczaj są 2 lub 3 z 1 jeszcze nigdy sie nie spotkałem, co do tuningu to można poprawić praktycznie wszystko zarówno tłok jak i cylinder, to co prezentuje gość na stronce to podstawowe sposoby przeróbki polskich dwusówów m.in. SHL w latach 60, więc żadna nowość, pozatym pisał o tym kiedyś Tomasz Sałek w ŚM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Pią 19:42, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Pią 20:32, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
wiecie co ja jestem przeciwnikiem robienia kanalow w cylindrze, bo to zmienia bardzo sam tlok, natomiast wg mnie juz lepszym rozwiazaniem byloby poczytanie artykułów T. Sałka niz tego co jest na stronie, w tych artykułach mozna znalezc usprawnienia dosc dobrze opisane, i owszem mozna wile z naszych silnikow wykrecic ale wszytko to wplywa na czas zycia takiego silnika. i wydaje mi sie ze nie warto w zabytku bawic sie z tlokiem, bo o taki ciezko.... a po zatym zabytek z zalozenia nie jest uzywany to rajdu tylko do jazdy, i nie sprzeciwiam sie poprawieniu fabryki znaczy spasowanie kanałow dolotowych czy nawet podkowy, ale ruszanie cylindra czy tloka w zabytku to wg mnei troche za duzo
jezeli chodzi o pierscienie to im jest ich wiecej i maja wieksza wysokosc tym szybciej zuzywa sie cylinder, ja widzialem w jednym z niemieckich skuterkow tlok z jednym bardza waskim pierscionkiem i silnik naprawde na remont zaslugiwal po ok 50000km i bez problemu tyle przejezdzal, natomiast 3 pierscien w wsk czy shl w zasadzie niczego nie polepsza...
oto artykuly T,SAłka jak widac poczateg gosc dodal od siebie a cala reszte skopiowal od salka, nie czytalem wczesnie dalej niz sam poczatek bo na wstepie juz sie zdenerwowalem..
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
część jest jako skan gazety reszta w doc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Pią 20:38, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barteq
|
Wysłany: Pią 21:24, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Takich stron jest w necie pełno, jeden kopiuje od drugiego a zawartość stanowi dokładnie ten sam tekst co w artykułach których skany podałeś, tym nawet ktoś na allegro handlował...
Trzeci pierścień teoretycznie powinien spowodować lepsze uszczelnienie (i oddawanie ciepła), ale to raczej jest przedobrzone
Co to był za moplik z tym 1 pierścionkiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Pią 22:34, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
jakis zundap pojemnosc ok 50ccm narazie jest nei na chodzie bo gosc jezdzil tym az sie skonczylo i teraz brakuje mu tloka i pierscionka bo w oryginalnym sie zepsul rowek pod pierscień,
apropo tuningu ma moze ktos jakies ciekawe pomysly pomijajac to co SAlek proponuje odnoscnie silnikow 4T dokladniej junaka, to ma byc junak ktory ok 200 poleci, zamierzamy atakowac rekord polski i to dosc mocno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barteq
|
Wysłany: Sob 0:06, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
No no zaczyna się robić ciekawie
może elektroniczny zapłon z programowalną mapą, gaźnik z płaską przepustnicą (a może na wtrysku go zróbcie ) może jakieś turbo do tego
To będzie 350ccm czy rozwiercany możesz podać wiecej szczegółów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Sob 10:19, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
powiem tak mamy nalozone ograniczenia co do turbo sprezarki itp zostanie to standardowa 350 znaczy nei do konca, bo projekt jest dosc stary, kolo naukowe do ktorego prawie naleze, robilo tego junaka ok 5-6 lat temu i od ok 5 lat nikt sie tym nie zajmowal, az do momentu w ktorym z kolega sie zainteresowalismy tym kolem, wiec tak narazie jest odchudzony wal, korbowod i wypolerowany, jest masa nowych czesci silnik ma juz zlozone polowki do kupy, ponadto jeszzce kilka rzeczy jest przygotowanych np nowy cylinder z tlokiem, pozostaje zrobic skrzynie i glowice no i cale podwozie znaczy rama jest, kola zawiecha tylko trzeba to wszystko obudowac aby wyeliminowac opory powietrza no i myslalem aby przerobic glowice tak aby gaznik byl przed nia i wtedy zrobic wlot powietrza od przodu motocykla co dawaloby jakies cisnienie w ukladzie ssacym( im wieksza predkosc tym wieksze cisnienie)
a jezeli chodzi o zaplon to slyszalem projekt programowalnego ale nie ma sie kto za to zabrac wiec moze bedzie z malucha czy tam cc i 2 swiece bo to podobno uspokaja junaka i pracuje o wiele lepiej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Sob 10:21, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 11:55, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
|
pawe86 napisał: |
zrobic wlot powietrza od przodu motocykla co dawaloby jakies cisnienie w ukladzie ssacym( im wieksza predkosc tym wieksze cisnienie)
|
Gaźnik działa podciśnieniowo, jeśli za mocno dmuchniesz mu w gardziel może mieć problemy z zassaniem odpowiedniej ilości paliwa.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 11:58, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pawe86
|
Wysłany: Sob 20:54, 27 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
cenna uwaka ale mozna zainstalowac pompke paliwa i bezie git ewentualnie jakis wtrysk paliwa bo z pompka bedzie ciezko uzyskac dobre cisnienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Czw 22:34, 02 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Sorka za mega odkop, pawe86 pewnie już tu nie zagląda, ale może ktoś wie czy projekt tego Jana doszedł do skutku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motomaciey
|
Wysłany: Sob 0:42, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Przeczytał: 0 tematów ...no raczej nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Rojek
|
Wysłany: Sob 9:10, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Dlatego mówię, że nie zagląda, ale może ktoś inny jest tutaj z Apanonaru i wie coś o tym projekcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motomaciey
|
Wysłany: Sob 10:38, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Napisz do Pawła na gg albo maila.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|