Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Tuning WSKi

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Tuning WSKi <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
barteq
PostWysłany: Pią 19:39, 26 Gru 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Zadaniem pierścieni jest zarówno uszczelnieni jak i odbieranie ciepła z tłoka, zazwyczaj są 2 lub 3 z 1 jeszcze nigdy sie nie spotkałem, co do tuningu to można poprawić praktycznie wszystko zarówno tłok jak i cylinder, to co prezentuje gość na stronce to podstawowe sposoby przeróbki polskich dwusówów m.in. SHL w latach 60, więc żadna nowość, pozatym pisał o tym kiedyś Tomasz Sałek w ŚM

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Pią 19:42, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Pią 20:32, 26 Gru 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

wiecie co ja jestem przeciwnikiem robienia kanalow w cylindrze, bo to zmienia bardzo sam tlok, natomiast wg mnie juz lepszym rozwiazaniem byloby poczytanie artykułów T. Sałka niz tego co jest na stronie, w tych artykułach mozna znalezc usprawnienia dosc dobrze opisane, i owszem mozna wile z naszych silnikow wykrecic ale wszytko to wplywa na czas zycia takiego silnika. i wydaje mi sie ze nie warto w zabytku bawic sie z tlokiem, bo o taki ciezko.... a po zatym zabytek z zalozenia nie jest uzywany to rajdu tylko do jazdy, i nie sprzeciwiam sie poprawieniu fabryki znaczy spasowanie kanałow dolotowych czy nawet podkowy, ale ruszanie cylindra czy tloka w zabytku to wg mnei troche za duzo

jezeli chodzi o pierscienie to im jest ich wiecej i maja wieksza wysokosc tym szybciej zuzywa sie cylinder, ja widzialem w jednym z niemieckich skuterkow tlok z jednym bardza waskim pierscionkiem i silnik naprawde na remont zaslugiwal po ok 50000km i bez problemu tyle przejezdzal, natomiast 3 pierscien w wsk czy shl w zasadzie niczego nie polepsza...

oto artykuly T,SAłka jak widac poczateg gosc dodal od siebie a cala reszte skopiowal od salka, nie czytalem wczesnie dalej niz sam poczatek bo na wstepie juz sie zdenerwowalem..
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

część jest jako skan gazety reszta w doc


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Pią 20:38, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Pią 21:24, 26 Gru 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Takich stron jest w necie pełno, jeden kopiuje od drugiego a zawartość stanowi dokładnie ten sam tekst co w artykułach których skany podałeś, tym nawet ktoś na allegro handlował...

Trzeci pierścień teoretycznie powinien spowodować lepsze uszczelnienie (i oddawanie ciepła), ale to raczej jest przedobrzone Wesoly

Co to był za moplik z tym 1 pierścionkiem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Pią 22:34, 26 Gru 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

jakis zundap pojemnosc ok 50ccm narazie jest nei na chodzie bo gosc jezdzil tym az sie skonczylo i teraz brakuje mu tloka i pierscionka bo w oryginalnym sie zepsul rowek pod pierscień,


apropo tuningu ma moze ktos jakies ciekawe pomysly pomijajac to co SAlek proponuje odnoscnie silnikow 4T dokladniej junaka, to ma byc junak ktory ok 200 poleci, zamierzamy atakowac rekord polski i to dosc mocno Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Sob 0:06, 27 Gru 2008 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

No no zaczyna się robić ciekawie Ok!
może elektroniczny zapłon z programowalną mapą, gaźnik z płaską przepustnicą (a może na wtrysku go zróbcie Hyhy ) może jakieś turbo do tego

To będzie 350ccm czy rozwiercany ? możesz podać wiecej szczegółów ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Sob 10:19, 27 Gru 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

powiem tak mamy nalozone ograniczenia co do turbo sprezarki itp zostanie to standardowa 350 znaczy nei do konca, bo projekt jest dosc stary, kolo naukowe do ktorego prawie naleze, robilo tego junaka ok 5-6 lat temu i od ok 5 lat nikt sie tym nie zajmowal, az do momentu w ktorym z kolega sie zainteresowalismy tym kolem, wiec tak narazie jest odchudzony wal, korbowod i wypolerowany, jest masa nowych czesci silnik ma juz zlozone polowki do kupy, ponadto jeszzce kilka rzeczy jest przygotowanych np nowy cylinder z tlokiem, pozostaje zrobic skrzynie i glowice no i cale podwozie znaczy rama jest, kola zawiecha tylko trzeba to wszystko obudowac aby wyeliminowac opory powietrza no i myslalem aby przerobic glowice tak aby gaznik byl przed nia i wtedy zrobic wlot powietrza od przodu motocykla co dawaloby jakies cisnienie w ukladzie ssacym( im wieksza predkosc tym wieksze cisnienie)

a jezeli chodzi o zaplon to slyszalem projekt programowalnego ale nie ma sie kto za to zabrac wiec moze bedzie z malucha czy tam cc i 2 swiece bo to podobno uspokaja junaka i pracuje o wiele lepiej


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Sob 10:21, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 11:55, 27 Gru 2008 Temat postu:







pawe86 napisał:
zrobic wlot powietrza od przodu motocykla co dawaloby jakies cisnienie w ukladzie ssacym( im wieksza predkosc tym wieksze cisnienie)



Gaźnik działa podciśnieniowo, jeśli za mocno dmuchniesz mu w gardziel może mieć problemy z zassaniem odpowiedniej ilości paliwa.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 11:58, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Sob 20:54, 27 Gru 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

cenna uwaka ale mozna zainstalowac pompke paliwa i bezie git ewentualnie jakis wtrysk paliwa bo z pompka bedzie ciezko uzyskac dobre cisnienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Czw 22:34, 02 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Sorka za mega odkop, pawe86 pewnie już tu nie zagląda, ale może ktoś wie czy projekt tego Jana doszedł do skutku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Sob 0:42, 04 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Przeczytał: 0 tematów ...no raczej nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Sob 9:10, 04 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Dlatego mówię, że nie zagląda, ale może ktoś inny jest tutaj z Apanonaru i wie coś o tym projekcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Sob 10:38, 04 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Napisz do Pawła na gg albo maila.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->Tuning WSKi
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group