Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->SHL M11 CDI brak iskry

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
SHL M11 CDI brak iskry <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ventura
PostWysłany: Śro 18:35, 13 Maj 2015 Temat postu: SHL M11 CDI brak iskry


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Witam. Dziś ciąg dalszy gmerania w zapłonie CDI. Nadal nie ma iskry. Przy kręceniu wałem wiertarką napięcie jakie wychodzi z cewki zasilającej moduł to około 70V więc na pewno działa. Pozostałe cewki to bez znaczenia ale prąd dają. Impulsator ustawiony na jakieś 0.3 mm od znacznika na magnecie, rezystancja około 500ohm impulsatora. Moduł podłączony, cewka WN też, iskry brak. Powoli kończą mi się pomysły. Mierzył może ktoś rezystancje cewki WN? I jakie napięcie z modułu ma do niej dochodzić? Bo miernik przy kręceniu wałem pokazuje około 50V napięcia które wychodzi na tą cewkę. Gdy odłączę impulsator to jest 0. Więc chyba moduł jest dobry. A jaką rezystancję ma mieć cewka? I jakie napięcie jest na przewodzie wychodzącym do świecy? Zapłon jest własnej konstrukcji ale wg patentów jakie widać w sprzedaży na allegro. Części też te ogólnie dostępne od skuterów 2T.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 21:40, 13 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2367
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Przyłóż płaski śrubokręt do impulsatora i oderwij go kilka razy.
Nie musisz kręcić po przy wejściu lub zejściu śrubokręta na impulsator przeskoczy iskra.
Powinna być iskra.
Impulsator daj jak najbliżej, na karteczkę z zeszytu!!!!
Może nawet dotykać magneta, nic mu się nie stanie.
No i sprawdź czy masz masę na cewce i module!!!
A narysuj schemat odręcznie jak połączyłeś i wstaw tutaj fotkę.
To zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 21:41, 13 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 22:10, 13 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2219
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Cewka może nie mieć masy, podłącz kablem masę cewki bezpośrednio do silnika.
Więcej pomysłów nie mam Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Czw 11:33, 14 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

[link widoczny dla zalogowanych]

Wrzuciłem wszystkie części które są oraz szybki odręczny rysunek. Nie szkicowałem regulatora napięcia bo to bez znaczenia. Dochodzą do niego dwa przewody od cewek świetlnych i ładowania. Przewody które wychodzą na cewkę są w kostce. Cewka ma kolory czarny i zielony a z modułu wychodzi żółty i zielony na kostkę. Kolor oczywiście nie ma większego znaczenia. Przyjmuje się w chinolach że zielony to masa. Przewody w cewce zamieniałem, nic to nie dało. Ona nie ma bezpośredniej masy z ramy tylko te dwa przewodziki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Czw 11:38, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Czw 12:27, 14 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 165
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

Nie wiem co prawda jakie kolory gdzie powinny zostać połączone ale widzę w schemacie swego rodzaju błąd logiczny.

Z iskrownika wychodzi masa i poszczególne wyjścia z cewek zasilających. Natomiast moduł ma tylko doprowadzone zasilanie z cewki - nie ma połączenia z masą .

Może jednak zielony z modułu powinien być połączony z masą , podobnie jak drugi biegun cewki zapłonowej.

W sprzedaży są także cewki zapłonowe z masą pod śrubę. Nie kojarzę aby do cewka zapłonowa była połączona dwoma przewodami z modułem. Logicznie rzecz rozpatrując nie ma takiej potrzeby.

Przy obecnym połączeniu cały układ zapłonowy (moduł , cewka zapłonowa) połączona jest z zasilaniem (cewka ładująca) tylko jednym biegunem i odizolowana od masy pojazdu , taki układ nie ma prawa zadziałać.

Na szybko znalazłem w sieci schemat potwierdzający to co napisałem:



Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Czw 12:36, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 12:35, 14 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2367
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Nie masz masy w module i cewce!!!!!
Od zielonego z cewki i modułu wyprowadź kabel na masę!!!
Kuba ma rację.
Reszta jest ok.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 14:02, 14 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1540
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ja wszystkie masy podpiąłem pod śrubę silnika, czyli wychodzącą z statora, modułu i cewki, a dodatkowo mocowanie cewki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 14:04, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Czw 17:36, 14 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Zgadza się Panowie odnośnie tej masy w module. Dziwna sprawa. Cewka jest od 4T i ma tylko dwa piny. . Zacznę od cewki WN. Wymiana na taką od 2T która jest połączona z masą poprzez śrubę. Przewód z modułu wyprowadzony na cewkę jeden podepnę pod cewkę a ten zielony dam do masy i zobaczymy co będzie. Zaginam do sklepu po cewkę i CDN

A więc wyszło tak. Założyłem drugą cewkę z masą na obudowie. Iskry nadal brak. A więc zabrałem się za moduły zapłonowe. Po podłączeniu czwartego pojawiła się iskra. I teraz nie wiem, czy ja mam takiego pecha czy inni mają szczęście? Cztery takie same moduły, nowe w dodatku i taki wał? Na jednym chodzi a na innych nie. W sobotę to poskładam do kupy i zobaczymy jak jeździ. A co więcej. Iskra na świecy Bosh była normalna. Ale jak założyłem Iskrę F75 to aż w oczy raziło tak wali Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Czw 21:29, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 21:28, 14 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1540
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ale po co od razu kupować cewkę. Zmasuj najpierw połączenie modułu i cewki z masą, podłączenie cewki jest obojętne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Czw 21:30, 14 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

halcik napisał:
Ale po co od razu kupować cewkę. Zmasuj najpierw połączenie modułu i cewki z masą, podłączenie cewki jest obojętne.


Jeszcze do niej wrócę. Najwyżej będzie na zapas. A jak Twoje wrażenia z jazdy, obsługi i awaryjności CDI, jakieś przygody się pojawiły podczas użytkowania?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Czw 21:38, 14 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 22:28, 14 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2367
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

A o cdi się nie martw.
Ja już zrobiłem 6000 km i jest ok.
Nawet do świecy nie zaglądam.
Tylko CDI
No i ładowanie super i światła ekstra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 7:10, 15 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1540
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

U mnie silnik z CDI to swojego rodzaju test i jeżdżę tym motorkiem po lekkich górkach i laskach w tempie półżółwim. Kilometry przeliczam raczej na podstawie ilości spalonego paliwa, świateł nie używam, awarii nie miewam, przynajmniej od strony zapłonu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Pią 7:58, 15 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

A to super, że to rozwiązanie się sprawdza. Jedna rzecz którą zauważyłem to fakt że jeżeli ktoś nie zamierza pakować akumulatora to schemat można uprościć eliminując regulator napięcia. Nawet przy pełnych obrotach wiertarką napięcie z cewek świateł nie przekroczyło 13V. Ale minus tego jest taki że na wolnych obrotach światła są chyba słabsze jak w oryginale i aku by tu odgrywał znaczącą rolę jeżeli ktoś jeździ po zmroku po mieście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 12:13, 15 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1540
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Też kiedyś o tym czytałem, ale można poszukać i coś przerobić. Istnieje kilka wariacji co do przewinięcia cewek statora. A jak się mówi "A" to można powiedzieć też "B" i przerobić po swojemu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Pią 20:53, 15 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Pewnie są magicy którzy to zrobią, ja na pewno nie. Generalnie zapowiada się dobrze. Jedyny minus to fakt ze cewki mogły by być przykręcane z osobna śrubami do podstawy. Bo jedna się zjara i wymieniać trzeba całość. I na trasę drugi tzw iskrownik trzeba mieć pod siedzeniem co też miejsca zajmuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->SHL M11 CDI brak iskry
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group