Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->SHL M11 CDI brak iskry

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
SHL M11 CDI brak iskry <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ventura
PostWysłany: Sob 17:31, 16 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Opanowałem poniekąd te ustrojstwo. Ale jest jak zawsze problem. Przy odpalaniu tak odbija że noga już mnie bolała tak waliło.Później to już bałem się kopać. Przełożyłem impulsator w bok bo fasolki już były za małe żeby wystarczająco cofnąć zapłon. Wg manuala 3,8mm. Ja już ustawiłem na niespełna 3mm ale nadal kopie. Lampa stroboskopowa pokazuje super. Iskra jest w jednym punkcie, nic nie skacze. Nagram filmik jak zabiorę statyw z domu bo ręki brakuje. A tym czasem krótkie nagranie jak to chodzi. Pojeździłem i na trasie ok, moc jest, silnik fajnie się wkręca na obroty. Czy poza odbijaniem przy odpalaniu jest jakiś patent żeby sprawdzić czy zapłon za wczesny? W gaźnik jeszcze nie kicha, więc za późny też nie jest :-) Na filmiku widać z lewej strony znaki tak jak mają być na 3,8mm. A nad kołem zamachowym nowe znaki już opóźnione.
https://www.youtube.com/watch?v=r5uCly7zK3Y


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Sob 17:33, 16 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Wto 16:21, 19 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Pytanko odnośnie regulatora napięcia. Jakie macie zamontowane w zapłonie CDI? I czy bez akumulatora regulator powinien działać? Ja obecnie akumulatora nie mam. I okazuje się że jak dobrze zakręcę manetą to napięcie dochodzi do 25V, żarówki oczywiście pali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 21:44, 19 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Chyba nie masz masy w regulatorze.
Bez aku też działa.
Regulator zbiera nadmiar prądu ale oddaje go na masę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Śro 13:52, 20 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Regulator podłączyłem tak jak na pierwszym załączniku. Później tak jak na drugim. Trzeciego nie próbowałem bo masa i wyjście na aku jest odwrotnie i nie chciałem nic zjarać.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 14:17, 20 Maj 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Zamień ładowanie z światłami po przekątnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Czw 11:21, 21 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Zamieniałem przewody, nic nie pomogło. Masę dawałem już w każde miejsce. Odkupiłem sprawny inny regulator, podłączyłem wg rysunku po lewej stronie z linku wyżej wymienionego i wszystko działa. Na wolnych obrotach koło 11.5V na wysokich jakieś 13.5. Oczywiście bez akumulatora. Światła dają dobrze nawet w dzień. Teraz jazda i wrażenia. Co do odbijania zapłonu to sam nie wiem. Może paliwa za mało dostaje i w momencie gdy nie odpala to opary jeszcze łupną i odbije. Pochyle lekko ten gaźnik i zobaczę. Króciec już się spawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 13:26, 21 Maj 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Czyli ładowanie po ch... , będzie rozładowywać aku

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 14:37, 21 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Czw 20:53, 21 Maj 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Pojeździłem z podpiętym miernikiem. Dobija do 14.5 więc w normie. Nie powinno nic się dziać. Ale podsumowując całe te zabiegi. Idea zapłonu CDI jest jak najbardziej słuszna jeżeli zależy nam na normalnej bezproblemowej jeździe. Ale jakość wszechobecnych części na rynku pozostawia tak wiele do życzenia że należało by się poważnie zastanowić czy gra jest warta świeczki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Czw 19:11, 04 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Po przejechaniu kilku kilometrów znika napięcie. Początkowo sądziłem ze to regulator ale to nie to. Nawet gdy odłączę regulator i motor ma włączone światła to po kilku minutach pracy cewki przestają dawać prąd. Chwile pochodzi bez świateł i napięcie się pojawia. Odpalam światła i po chwili znika. I co z tym fantem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 20:23, 04 Cze 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Sprawdz czy cewka swietlna i ladowania nie ma przebicia do masy. Tak samo sprawdz polaczenie tych przewodow. Nie wiem czy masz wtyczki, kostke lub tasme. Ale koncowki powinny być zabielone cyna i połączone pewnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Pią 7:37, 05 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Mam normalne zaciskane wsuwki. Ale jak sprawdzić te przebicie skoro cewki są jednym końcem połączone z masą. Mierząc miernikiem ustawionym na 200ohm podaje wartości 1.9 ohma.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Pią 7:55, 05 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 7:56, 05 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Najgorsze usterki to takie które pojawiają się na chwilę i niestety ale pozostaje Ci sprawdzić i poprawić połączenia, albo robić na "macajeba". Może coś dzieje się z magnetem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 9:23, 05 Cze 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1814
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Sprawdze dzisiaj opor na moich to napisze. Gdzies jednak prad gubic musi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->SHL M11 CDI brak iskry
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group