Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->[S32] korbowod od MZ 150

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[S32] korbowod od MZ 150 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 18:38, 27 Gru 2011 Temat postu: [S32] korbowod od MZ 150







Pracuje nad s 32 z korbowodem od MZ 150.
Powrót do góry
szczesk
PostWysłany: Wto 19:22, 27 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Kolego napisz coś o sobie w powitalni, jakie masz moto, wklej jakieś foto Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 19:50, 27 Gru 2011 Temat postu: sprostowanie







fotki w galerii album wał
jest on już złożony i wycentrowany mi zostało wyważenie (teraz 20g więcej) i oczywiście blachy boczne.
SHL M11 67r.
GAS GAS EC300 10r.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 20:05, 27 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Śro 17:39, 28 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Może napiszesz coś więcej na temat co masz zamiar z tym silnikiem robić bo samo wstawienie korbowodu nic nie mówi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 18:15, 28 Gru 2011 Temat postu:







niezbyt wiele o na poprawienie fabryki (kanały) dobre zestrojenie zapłon cdi
na podniesieniu mocy niezbyt mi zależy chodzi mi o zwiększenie elastyczności, kultury pracy, niezawodności
z zewnątrz silnik będzie orginał no morze polerka
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Śro 21:20, 28 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Cytat:
morze polerka
Wstyd
Jeżeli tak samo pracujesz jak znasz polską ortografię i składanie zdań to nie wróżę z tego silnika nic działającego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Czw 0:19, 29 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Nie za bardzo kapuję dlaczego korbowód od mz miałby pomóc w zwiększeniu elastyczności, kultury pracy i niezawodności. Wesoly Tam jest tak samo jak w shl sworzeń pływający, więc nie za bardzo widzę cel tych przeróbek Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 16:59, 31 Gru 2011 Temat postu:







szczesk nie przeczytałeś postu Mruty który pytał co masz zamiar z tym silnikiem robić gdzie w odpowiedzi odpisałem zapłon cdi który pomorze w zwiększeniu elastyczności, kultury pracy i niezawodności. Co do korby jest tak samo jak w shl sworzeń pływający ale zamiast mosiężnej tulejki jest łożysko rolkowe. wadą tulejki jest precyzyjne jej rozwiercenie co powoduje "skoszenie" tłoka przez co zwiększa tarcie skutkiem czego jest zwiększona temperatura silnika oraz nierównomierne obciążenie łożysk korbowodu szybciej łapie luzy. Wesoly
czekam na opinie


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 16:59, 31 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Sob 21:51, 31 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Nie trzeba było tak od razu.
A nie dało by rady wpasować łożyska igiełkowego do oryginalnej korby ? Pozostaje jeszcze kwestia czy korba od MZ ma te same wymiary.
Co do zapłonu możesz wstawić zdjęcia jaki konkretnie wybrałeś ? Sam chcę wstawić taki do mojej Gazeli ale wolałbym najpierw zobaczyć coś sprawdzonego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin2744
PostWysłany: Nie 15:02, 01 Sty 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

korba od s34 jest na łożysku i pasuje na pewno Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 23:35, 03 Sty 2012 Temat postu: wada fabryki







dziś zmontowałem bardzo prymitywne łoże które ma mi pomóc w wyważeniu mojego wału. Ustawiłem poziom blach po czym położyłem na nich wał bez żadnego obciążenia bardzo mnie zdziwiło jego położenie po zatrzymaniu się. Wygląda to tak [img] [link widoczny dla zalogowanych] [img] . po dokładnych oględzinach okazało się że w jednej z połówek brakuje trochę wypełnienia przeciwwagi (wada fabryki )jutro morze go w końcu wywarze.

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 23:38, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
tomekshlm06t
PostWysłany: Pią 21:52, 18 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Temat stary, ale może jeszcze autor się odezwie. Próbowałem tez kiedyś wrzucić korbę od mz etz 150. Rozstaw osi jest taki sam, 125 mm. Szerokość korby jest o 4 mm większa nie mówiąc o większej średnicy łożyska, a właściwie łba. Aby zmieścić się między wagami nie poszerzając wału, trzeba splanować korbę i roztoczyć gniazdo w wagach, albo zrobić głębsze podtoczenie w wagach no i oczywiście też roztoczyć gniazda w wagach na średnicy. Ja spróbowałem tego drugiego rozwiązania, ale nie starczyło mięsa w wagach. W rezultacie wagi do wyrzucenia. Mając teraz możliwość kupienia nowej kompletnej korby z łożyskiem igłowym w główce i z łożyskiem korbowym w koszyku, nie próbuję takiej rzeźby. Ale mimo to ciekaw jestem jak został zrobiony ten wał.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Pią 21:55, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Savier
PostWysłany: Czw 15:44, 23 Cze 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Ja w swoim S32 posiadam korbe z MZtki i jeżdżę już na niej jakiś czas. Po pierwsze zamiast korby od ETZ, trzeba szukać korby z TS 150, jest węższa u dołu. Sworzeń MZtki trzeba zestopniować tak żeby pasował w przeciwwagi SHLki, przeciwwagi trzeba podfrezować, aby pomieścić korbę. Jest sporo zabawy, ale dostajemy bardzo porządny wał. Mam dosyć znacznie wzmocniony silnik względem oryginału i żadnych problemów z wałem.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Savier dnia Czw 15:47, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Czw 22:17, 23 Cze 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

No tak, jeśli węższa korba u dołu, to warto próbować. Ostatnio robiłem wał do wski 175, zakupiony korbowód marki china DUELL. I okazał się za długi. W rezultacie, żeby nie tłukł o głowicę tłokiem, doszła uszczelka pod cylinder prawie 0,8 mm. I już mi przeszło kupowanie takich części. Do innego silnika, też wsk wiatr dałem korbę od etz 150 i jest bdb. U góry poszło łożysko ślizgowe, ale bardzo cienkie i jest szansa, że nie usiądzie tak szybko. Akurat ten motór zostaje w domu, będzie kiedyś okazja przejrzeć wał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba8080
PostWysłany: Nie 14:16, 03 Lip 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Rozwiązanie niby dobre ale szkoda tulejki w gółce dół będzie mocniejszy ale tulejka to słaby punkt trzeba lać bogatą miesznke olejową i będzie kłapać jak to tulejka. Najlepiej wsadzić Korbe od Japończyka i po temacie a żywotność przewyższa oryginał spokojnie 30tys jak nie lepiej. Ewentualnie Duels jest alternatywą dla 175 tylko ma słaby dół. Kwasny

A podkładka pod głowicą nie rozwiązuje sprawy bo zmieniłeś czasy otwarcia i zamknięcia okień płuczących!!!!!
to złe rozwiązanie!! trzeba to zrobić inaczej Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez seba8080 dnia Nie 14:25, 03 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->[S32] korbowod od MZ 150
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group