Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Zerwany gwint głowicy

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Zerwany gwint głowicy <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 22:33, 01 Sie 2012 Temat postu: Zerwany gwint głowicy







Witam
Po kilku miesiącach starań odpalenia SHL M11 w końcu się udało. Sprzęt pali i trzyma obroty (wiele satysfakcji z udanego remontu). Niestety podczas próby wkręcenia świecy zerwałem gwint głowicy Wstyd . Czy wstawienie tulei ma sens, czy szukać głowicy? Być może ktoś z forumowiczów ma do odsprzedania głowicę do M11?

Pozdrawiam
Powrót do góry
CZESIO1958
PostWysłany: Czw 9:45, 02 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Tuleja też może być . Ale ja bym dał napawać aluminium i zrobić nowy gwint.
Będzie praktycznie jak oryginał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 12:52, 02 Sie 2012 Temat postu:







Podkleję się pod temat. Podobnie ze zużytym gwintem w ujściu spalin z cylindra?
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Czw 14:33, 02 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

O w pytkę, ja na świecę bym kupił na alledrogo tulejkę, ale tam gdzie jest wylot spalin to już chyba tylko inny gar trzeba. Podejrzewam, że naprawa będzie nieopłacalna. Jak już meczymy te gwinty, czy czy wie ktoś, jak naprawić gwint u góry gaźnika? Czy mam już zawsze latać z taśmą izolacyjną? :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 18:39, 02 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2245
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Był temat o regeneracji pegaza gdzieś na forum. Zajmuje się tym fachowo jakiś zakład, czy gościu. Zawsze można podpytać czy robią i na jakiej zasadzie bo jesteś zainteresowany a chcesz wiedzieć czy to będzie porządnie zrobione

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 19:13, 02 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Wiem, że jest, ale nikt konkretnie tam nic nie napisał na ten temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Pią 20:04, 03 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Jacek napisał:
Podkleję się pod temat. Podobnie ze zużytym gwintem w ujściu spalin z cylindra?

Cylinder to inna bajka bo to żeliwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Pią 20:47, 03 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Były w M11 też aluminiowe cylki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Sob 12:15, 04 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Wiem. Ale mało ich było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 10:19, 14 Sie 2012 Temat postu:







Kupiłem w końcu używanaą, ale zdrową głowicę od gościa co sprzedawał części do SHL. Na allegro głowica za 80 zł, ja kupiłem za 20. Po 2 dniach paczka do mnie doszła. Polecam przeszukiwanie darmowych stron z ogłoszeniami i pytanie się sprzedających części, czy czasem nie mają potrzebnej nam sztuki. Może się okazać , że wyjdzie nas to kilka razy taniej.
Powrót do góry
Rojek
PostWysłany: Wto 19:52, 14 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Wiem coś o tym. W ten sposób kupiłem rolgaz na Tablicy za grosze. Na allegro osiągają nawet ponad stówę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 16:35, 25 Sie 2012 Temat postu:







Sprawdźcie magiczną nazwę w googlach "helikola". Pracuję w aso vw, i jedna tulejka to koszt średnio 5-7 pln ( nie są to sprzęty dedykowane do vw, ale ogólny sprzęt warsztatowy). Dzisiaj tulejkowałem gwint głowicy. Plus takiej operacji jest taki, że tulejki są stalowe, więc gwint szpilki, czy śruby nie jest później tak łatwo zerwać, a sama tulejka to 2M do góry, na koniec tuleja jest rozciskana, więc nie wykręca się. Problem może pojawić się jak faktycznie nie ma materiału na rozwiercenie i przegwintowanie na większe M.

EDIT: zapomniałem dodać, oprócz wiertła, gwintownika i tulejki, potrzebny jeszcze jest "rozpierak"- gwint zrobiony na delikatny stożek, który po wkręceniu tulei wkręca się w nią, żeby ją rozcisnąć. W głowicach samochodowych, często stosowane jak skończy się gwint kolektora wydechowego, itp.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 16:39, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
holipa
PostWysłany: Sob 17:18, 25 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

helikole są mi znane , stosowałem ze 3 czy 4 razy w sumie .
sprawdza się i tyle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 10:19, 26 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

... i dodatkowo wyglądają estetycznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Zerwany gwint głowicy
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group