Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Tuleja zamiast łożyska igiełkowego.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Tuleja zamiast łożyska igiełkowego. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Śro 16:15, 22 Sie 2012 Temat postu: Tuleja zamiast łożyska igiełkowego.







Witam jestem zmuszony wymienić łożysko igiełkowe na korbowodzie.
I mam pytanie czy można zamiast tego dać tuleję ?
Ponieważ nie mogę dostać takiego łożyska.
Silnik to s-34, 175 cmm.
A jak by mógł mi ktoś podać długość tych igiełek w tym łożysko to było by super. Wesoly
Powrót do góry
szczesk
PostWysłany: Śro 19:37, 22 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Na stopie korbowodu w żadnym wypadku nie możesz dać tulejki. A poza tym silnik s-34 ma 125 ccm pojemności Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 22:52, 22 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Generlanie się nie stosuje, pewnie jest to czymś spowodowane, ale eksperymentalnie możesz zrobić, tylko dobrze wymyśl kanały smarowania. Oczywiście to nie musi długo pochodzić.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 23:03, 22 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 23:35, 22 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

tylko że wcale bym się nie zdziwił jak koszt tulejki z brązu przekroczy cenę łożyska, nawet gdybyś miał je zamawiać specjalnie
jak wiadomo nie od dziś brąz jest dość drogim stopem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 0:15, 23 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

1 kg - 40 zł :-) kupowałem niedawno na tulejkę korbowodu, kupiłem pół kilo, a wcale to dużo objętościowo nie wyszło. Zrobiłem u tokarza, jak ją teraz patrzyłem po niedużym przebiegu, to nie mam uwag. Na razie się opłaciło dać kilkadzisiąt złotych za te tulejke, niż 5 zł w sklepie, bo jej trwałość jest porażająca...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruva
PostWysłany: Czw 0:19, 23 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 35
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Justynów

Dlaczego nie możesz zastosować tam łożyska? Przecież czop wału i korbowód praktycznie nie mogą tam ulec uszkodzeniu. Pomierz wszystko dokładnie, dobierz łoże, ewentualnie dopasuj (dotocz co potrzeba).
Generalnie unikaj łożyskowania ślizgowego, większą sprawność mają "igły". Poza tym konstrukcja silnika nie pozwala na dobre smarowanie łożyska ślizgowego na czopie wału.
Sam kiedyś kombinowałem aby sworzeń tłoka toczyć na igiełkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Czw 0:39, 23 Sie 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

bo te w sklepie to często nie brąz , tylko jakiś mosiądzopodobny stop

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Czw 6:33, 23 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

No i Mruva ma rację!!!. Sprawność smarowania mieszanką paliwowo powietrzną jest tak obniżona że nawet łożyska igiełkowe sobie z tym nie radzą. Ślizgowe dobre są (bo częściowo samosmarne), ale one najskuteczniej pracują gdy są całościowo zanurzone w oleju - np skrzynia biegów. Do reszty najlepiej nadają się łożyska toczne..., a wprzypadku korbowodu powierzchnia tulei no byłaby naprawdę spoooora.... - i jak to skutecznie nasmarować? Jak długo w przeciętnym silniku SHL przeżywają tuleje brązowe pod sworzniem tłoka??

Ja ostatnio wytaczałem tulejki z brązu do skrzyni biegów (na wałek pośredni - silnik S32) i materiał kosztował coś ok 40 zł za kg. Jakość tych tulei zależy oczywiście od ilości materiału szlachetnego a przez to i cena. Gotowce z allegro.... no cóż..... - tak jak wszystko z allegro za małe pieniądze....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Czw 6:39, 23 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 8:52, 23 Sie 2012 Temat postu:







A nie wiecie gdzie szukać takiego łożyska ?
Dzięki za wszystkie odpowiedzi jak nie znajdę łożyska to pobawię się z tą tuleją z brązu.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Tuleja zamiast łożyska igiełkowego.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group