Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[S32] Sworzeń, korba - luz

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[S32] Sworzeń, korba - luz <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Piekarz
PostWysłany: Pią 23:38, 23 Paź 2015 Temat postu: [S32] Sworzeń, korba - luz


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Witam.

Zrzuciłem dzisiaj w swojej M11 głowicę i cylinder bo chcę wymienić uszczelki. Złapałem tłok i korbę i zacząłem ruszać tłokiem na boki w kierunku końców sworznia. Wyczułem delikatny luz. Czy to normalne zjawisko czy raczej zużycie?
Później złapałem za całą korbę i ruszałem nią w kierunkach jak powyżej, żeby sprawdzić luz na wale i też wyczułem delikatny luz. Czy to też normalne zjawisko?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Sob 6:23, 24 Paź 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak, delikatny luz to normalne przy używanym sprzęcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz
PostWysłany: Sob 8:54, 24 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Ufff. Kamień spadł mi z serca :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Pią 23:46, 19 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Masz rację, delikatny luz i owszem. Ale żeby zobaczyć ten delikatny luz, powinieneś wypłukać z łożyska korbowego olej. I wtedy poruszać korbą. I nie na boki, a góra - dół.
Nie mądruję się, to jakieś doświadczenie.
Wczoraj rozebrałem silnik w60, wał wydawał się ok. Syn stał nad głową "no i???....".
Wał nie był fatalny, co powiedziałem za wcześnie.
Po umyciu w benzynie widać było gołym okiem, jak igły przesypują się w łożysku.
W dawnych czasach ujeżdżałem między innymi wsk 125, przy konkretnym odkręceniu rolgazu silnik stanął dęba. Nie udało mi się nawet zdjąć cylindra, głowica od środka wyglądała jak jeż. Po prostu rozsypało się łożysko korbowe. Skończyło się na odcięciu cylindra z tłokiem i korbowodem. Tyle historii.

Motorek syna do chwili demontażu sprawował się bez zarzutu, ale z powodu renowacji nadwozia, a co za tym idzie, położenia silnika na stole padła decyzja o zaglądnięciu we flaki.
Luzy na zamkach pierścieni 1-2 mm., luz tłok - cylinder 0,2 mm., luz na łożysku główki korbowodu - stukający (nie mierzyłem). Poza tym sprzęgło: łańcuszek, tarcze, uszczelniacze.....

Wniosek: skoro jest na stole, należy naprawić.

Pozdrawiam, Tomek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->[S32] Sworzeń, korba - luz
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group