Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Światła, klin wału

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Światła, klin wału <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ventura
PostWysłany: Pią 14:37, 30 Paź 2015 Temat postu: Światła, klin wału


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Wczoraj po miesięcznym postoju odpaliłem SHL. Zapłon CDI. Zarechała i niby wszystko było ok. Ale po kilku minutach pracy zgasły światła. Załapywały dopiero jak się mocno przygazowało. Pomyślałem że to regulator ale gdy go odłączyłem to było tak samo. Prąd pojawiał się na wyjściu z iskrownika tylko na bardzo wysokich obrotach. Zwaliłem koło zamachowe i zanim zacząłem dochodzić o co w tym biega to zobaczyłem ze klin od wału jest prawie ścięty. Tak więc światła schodzą na drugi plan. Gniazdo w wale jest lekko wyszczerbione. Możliwe że od tego ten klin mi zjadło?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Pią 18:38, 30 Paź 2015 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Koło zamachowe nie trzyma się na klinie tylko na stożku. Klin służy tylko i wyłącznie do prawidłowego założenia magneta. Albo miałeś źle ustawiony zapłon albo stożek na wale słabo przylega do stożka na magnecie. Przy tej drugiej opcji możesz dotrzeć stożki pastą do zaworów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Sob 11:11, 31 Paź 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Co do zapłonu to w momencie gdy jest za wczesny to ścina klin? Nie wiem co z tym czopem wału, bo jest trochę wyszczerbiony w miejscu osadzenia klina.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Sob 11:12, 31 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Sob 12:36, 31 Paź 2015 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Ja mam gorzej i jest dobrze Wesoly

Nie wiem jak jest ze zbyt wczesnym zapłonem ale na pewno ścina klin jak zapłon jest za późny.

Sprawdź pasowanie stożków wał-magneto i spróbuj je dotrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz
PostWysłany: Czw 0:40, 07 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

A przypadkiem nie kopałeś w kopkę jak narwany ogier i dlatego nie ścięło klina? :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Pon 22:04, 25 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Nie kopałem w ten sposób bo szkoda mi zdrowia :-) Ale chyba znalazłem babola. Zwaliłem koło i iskrownik. Wydaje mi się że wał ba bicie. Pojęcia nie mam jak wał osadzony na 4 łożyskach może bić ale widać jest to możliwe. Muszę dorobić uchwyt do czujnika zegarowego i zmierzyć ile jest. Ale widać na oko że nie chodzi idealnie. A jeszcze lepiej widać jak założy się oryginalne koło zamachowe. I teraz pytanie, jakie może być dopuszczalne bicie na czopie w złożonym silniku mierząc na tym kawałku który wystaje z karteru? A druga sprawa to dla czego się skręcił. Wał robiony u sprawdzonego majstra w Iławie. Nowy czop z łożyskiem. Żadnego męczenia, spokojna jazda i taki babol.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pon 22:21, 25 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Może wbijałeś na "chama" przy składaniu silnika i się przestawił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Wto 10:53, 26 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Na początku było ok. Ale po kilkuset kilometrach coś nie chciała chodzić przy większych obrotach. Myślałem że to gaźnik i trochę przy nim gmerałem. A teraz chciałem oblukać coś więcej i wyszedł taki babol. Sprawdzę jeszcze z czujnikiem ile to jest ale wg fabryki to 0.03-0.04mm więc niezauważalne ludzkim okiem. A skoro ewidentnie to widać to czeka mnie szybkie rozbebeszenie i do centrowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Śro 15:47, 27 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Oto filmik z pomiarem bicia wału w silniku.Wynik to 0.32mm więc kosmos.
https://www.youtube.com/watch?v=G-nkZtIalOY


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ventura dnia Śro 15:47, 27 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 22:21, 27 Sty 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

A to pech.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 22:22, 27 Sty 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1734
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie wiem czy pomiar można robić na stożku, ale wahnięci jest pore

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Czw 10:42, 28 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Na stole było jeszcze gorzej 0.6 :-) Ale majster mi to już poprawił. Nie mogłem się nadziwić jaką ma rękę do tego. Raz podginał , wstawiał na 20s klina, później jakoś z ukosa miedzianym młotkiem przyłożył i wyszło tak że z jednej strony jest na 0 a z drugiej około 0.04 więc mówi że liga. W sobotę to poskładam :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arthek
PostWysłany: Czw 16:09, 28 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 77
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

Ok, rozłożyłeś silnik , wycentrowałeś wał i będziesz go składał bez dojścia przyczyny dlaczego po 500 km od remontu dostał bicia ?
Może być tak , że teraz go złożysz i po krótkim czasie znów będziesz miał to samo ...

Przy założeniu , że montaż karterów i wału silnika wykonałeś "bez użycia młota" , to przyczyną twojego problemu może być zbyt luźne pasowanie sworznia stopy korbowodu w przeciwciężarach wału .
Ktoś ,kto Ci regenerował wał i dorabiał nowy sworzeń stopy korbowodu , jego średnice dopasowywał tak aby uzyskać właściwy luz na łożysku stopy korbowodu.I jeśli wał był już kilka razy w "swym życiu" rozbierany ( regenerowany ) to otwory pod sworzeń stopy w jego przeciwwagach sa juz na tyle luźne że mogą nie zapewniać już właściwego wcisku , który powinien wynosić 0,06-0,11 mm w zależności od konstrukcji wału.

Jest to najczęstsza przyczyna rozcentrowywania się wałów w starszych motocyklach.

Jeśli twierdzisz ,że przez 500 kilometrów wszystko było ok ,a dopiero teraz wał dostał bicia to znaczy że nadal jest jakiś problem i samym centrowaniem wału go nie wyeliminujesz .
Zastanów się , żebyś w sezonie znów nie wyciągał silnika.Póki co jest zima , masz czas - nie śpiesz się i zrób to porządnie tak żeby nie narobić sobie po raz kolejny roboty.Lepiej teraz rozebrać cały wał i posprawdzać pasowania.Jeśłi po rozbiórce wału się okaże się że sworzeń korbowodu jest jednak zbyt luźno spasowany z wałem ( otwory w przeciwciężarach są luźne) to przecież nie musisz dorabiać nowego sworznia , wystarczy ze przy składaniu wału posmarujesz otwory w przeciwciężarach loctitem 603 i po sprawie.
Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arthek dnia Czw 16:22, 28 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Sob 14:55, 30 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Dzięki za odp. Nie wiem, muszę pomyśleć co z tym począć. Nie chciałem wału rozbierać bo mam dotoczone blachy z aluminium i powkręcane na klej śruby wg. tematu Tomasza Sałka. Mam jeszcze drugi stary wał to może go zrobię i będę miał na wypadek wojny jakby w sezonie sytuacja się powtórzyła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Nie 19:59, 31 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Wał już jest na miejscu. Oto co wyszło po poprawkach. Za kilkaset km sprawdzę jak sytuacja.
https://www.youtube.com/watch?v=RhGDGdGXTg4&feature=youtu.be


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Światła, klin wału
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group