| Autor | Wiadomość | 
		
		  | Piekarz | 
			  
				|  Wysłany: Pon 1:37, 09 Lis 2015 Temat postu: Sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrze |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 12 Paź 2015Posty: 241
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Łódź
 
 | 
			  
				| Witam. 
 Chciałbym się dowiedzieć na jakim silniku (ciepłym czy zimnym) sprawdzacie ciśnienie sprężania w cylindrze?
 Pytam ponieważ jedni twierdzą, że na ciepłym bo do takich warunków stworzony jest silnik. Inni twierdzą, że na zimnym bo na ciepłym ze względu na rozszerzalność metalu zawsze wychodzi dobry wynik.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  |  | 
       |  | 
    
		
		  | szczesk | 
			  
				|  Wysłany: Pon 18:59, 09 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 08 Maj 2011Posty: 573
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 9 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Kalisz
 
 | 
			  
				| Sprawdza się na ciepłym   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | Piekarz | 
			  
				|  Wysłany: Pon 19:39, 09 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 12 Paź 2015Posty: 241
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Łódź
 
 | 
			  
				| Dziś pytałem mojego zaprzyjaźnionego mechanika wózków widłowych i on twierdzi, że na zimnym :-) 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | szczesk | 
			  
				|  Wysłany: Pon 21:02, 09 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 08 Maj 2011Posty: 573
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 9 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Kalisz
 
 | 
			  
				| [link widoczny dla zalogowanych] Tutaj masz przykładową instrukcję jak wykonać pomiar. Wszystkie serwisówki jakie czytałem w życiu podają aby sprawdzać na ciepłym
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | Marco | 
			  
				|  Wysłany: Pon 21:07, 09 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 22 Sie 2011Posty: 2237
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 25 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
			  
				| Biorąc na logikę, to na cieplym. Na zimnym mija się z celem, jezdzisz przecież na rozgrzanym, rozgrzany silnik ma inną, lepszą kompresję. Przed jazdą też rozgrzewasz silnik do wyższej temperatury i dopiero jazda  Dla tego uważam, że ważna jest moc ciepłego silnika. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | halcik | 
			  
				|  Wysłany: Pon 22:46, 09 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Moderator
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 20 Cze 2011Posty: 2282
 Przeczytał: 5 tematów
 
 Pomógł: 47 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Kutno
 
 | 
			  
				| Szczesk dobrze gada, ja również w ten sposób dokonuje pomiaru 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | Piekarz | 
			  
				|  Wysłany: Pon 23:54, 09 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 12 Paź 2015Posty: 241
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Łódź
 
 | 
			  
				| Dzięki za odpowiedź. Potwierdziliście, że dobrze robię. Zdziwił mnie mój znajomy, doświadczony mechanik dlatego zadałem to pytanie.
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | Piekarz | 
			  
				|  Wysłany: Czw 19:31, 12 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 12 Paź 2015Posty: 241
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Łódź
 
 | 
			  
				| W ramach ciekawości napiszę, że dzisiaj pytałem znajomego szefa serwisu Opla o sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrach i oni sprawdzają kompresję na zimnych silnikach. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | Marco | 
			  
				|  Wysłany: Pią 0:52, 13 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 22 Sie 2011Posty: 2237
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 25 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
			  
				| A czy niema różnicy w sprawdzaniu ciśnienia pomiedzy nowymi autami, a dwótaktami z minionej epoki ? 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | Gazela | 
			  
				|  Wysłany: Pią 9:45, 13 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Elita forum
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 12 Gru 2012Posty: 2390
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 18 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Wągrowiec
 
 | 
			  
				| Ja zastanawiam się , po co Wy to ciśnienie sprawdzacie? Moto jedzie dobrze albo nie.
 W aucie to inna sprawa.
 Bo jest kilka cylindrów i trzeba sprawdzić który szwankuje.
 Nie wyczuje się który ma słabe ciśnienie to się wtedy mierzy.
 W moto to się czuje przecież.
 Słabo ciągnie to znaczy szlif trzeba zrobić.
 A jak jedzie to jest ok.
 Tak z ciekawości to można mierzyć i nic po za tym.
 
 Post został pochwalony 1 raz
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | rudyweteran | 
			  
				|  Wysłany: Pią 10:01, 13 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 26 Paź 2008Posty: 617
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Tomaszów Maz
 
 | 
			  
				| Dobrze gadasz:) 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | Piekarz | 
			  
				|  Wysłany: Pią 23:14, 13 Lis 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 12 Paź 2015Posty: 241
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Łódź
 
 | 
			  
				| Ja mierzę ciśnienie w moto z ciekawości. Skoro jest już urządzenie to warto je czasami wykorzystać :-). 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | arthek | 
			  
				|  Wysłany: Sob 7:29, 19 Gru 2015 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 12 Sie 2009Posty: 81
 Przeczytał: 2 tematy
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: KIELCE
 
 | 
			  
				| OK, a teraz pytanie do tych co mierzyli u siebie ciśnienie spreżania. Jakie mieliście wyniki ?
 Kto z Was mierzył  ciśnienie przed i po remoncie silnika ?
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | ventura | 
			  
				|  Wysłany: Pon 22:24, 25 Sty 2016 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 16 Kwi 2015Posty: 34
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Iława
 
 | 
			  
				| Ja zawsze posługiwałem się starą sprawdzoną metodą. Kładziesz gar do góry dupą na dłoni albo kolanie. Chodzi o to żeby go zatkać szczelnie od strony głowicy. A z dołu wpuszczam tłok, oczywiście bez pierścieni. Jak bardzo powoli zjeżdża to znaczy że jest ok. Jak wpada niczym kamień w studnię to lipa. Różnicę można sprawdzić wpuszczając tłok raz zatykając gar a raz nie. Różnica powinna być bardzo wyraźna. To taki domowy sposób. W złożonym silniku urala po remoncie na zimnym silniku miałem 6 barów,wcześniej kiela 3. Osobiście obstawiałbym mierzenie na zimnym. W Wsk można bez problemów zmierzyć na ciepłym. Ale w japońcu którego trzeba trochę porozbierać to już nie będzie takie proste. Poza tym nie sądzę żeby była wielka różnica w pomiarach gdy silnik jest bardzo mocno wysłużony. 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  | tomekshlm06t | 
			  
				|  Wysłany: Pią 23:52, 19 Lut 2016 Temat postu: |  |  | 
		
		  | Forumowicz
 
  
 
 
		          
		              Dołączył: 19 Lut 2016Posty: 63
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: ze wsi
 
 | 
			  
				| Na ciepłym. Wtedy wychodzi gorszy wynik.
 Ale rację ma Paweł....
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
		
		  | Powrót do góry |  | 
		
		  |  | 
		  
		
		  |  |