Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrze

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrze <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Piekarz
PostWysłany: Pon 1:37, 09 Lis 2015 Temat postu: Sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrze


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć na jakim silniku (ciepłym czy zimnym) sprawdzacie ciśnienie sprężania w cylindrze?
Pytam ponieważ jedni twierdzą, że na ciepłym bo do takich warunków stworzony jest silnik. Inni twierdzą, że na zimnym bo na ciepłym ze względu na rozszerzalność metalu zawsze wychodzi dobry wynik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pon 18:59, 09 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Sprawdza się na ciepłym Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz
PostWysłany: Pon 19:39, 09 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Dziś pytałem mojego zaprzyjaźnionego mechanika wózków widłowych i on twierdzi, że na zimnym :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Pon 21:02, 09 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj masz przykładową instrukcję jak wykonać pomiar. Wszystkie serwisówki jakie czytałem w życiu podają aby sprawdzać na ciepłym Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pon 21:07, 09 Lis 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Biorąc na logikę, to na cieplym. Na zimnym mija się z celem, jezdzisz przecież na rozgrzanym, rozgrzany silnik ma inną, lepszą kompresję. Przed jazdą też rozgrzewasz silnik do wyższej temperatury i dopiero jazda Mruga Dla tego uważam, że ważna jest moc ciepłego silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 22:46, 09 Lis 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Szczesk dobrze gada, ja również w ten sposób dokonuje pomiaru

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz
PostWysłany: Pon 23:54, 09 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Dzięki za odpowiedź. Potwierdziliście, że dobrze robię.
Zdziwił mnie mój znajomy, doświadczony mechanik dlatego zadałem to pytanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz
PostWysłany: Czw 19:31, 12 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

W ramach ciekawości napiszę, że dzisiaj pytałem znajomego szefa serwisu Opla o sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrach i oni sprawdzają kompresję na zimnych silnikach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Pią 0:52, 13 Lis 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

A czy niema różnicy w sprawdzaniu ciśnienia pomiedzy nowymi autami, a dwótaktami z minionej epoki ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 9:45, 13 Lis 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ja zastanawiam się , po co Wy to ciśnienie sprawdzacie?
Moto jedzie dobrze albo nie.
W aucie to inna sprawa.
Bo jest kilka cylindrów i trzeba sprawdzić który szwankuje.
Nie wyczuje się który ma słabe ciśnienie to się wtedy mierzy.
W moto to się czuje przecież.
Słabo ciągnie to znaczy szlif trzeba zrobić.
A jak jedzie to jest ok.
Tak z ciekawości to można mierzyć i nic po za tym.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Pią 10:01, 13 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

Dobrze gadasz:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz
PostWysłany: Pią 23:14, 13 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Ja mierzę ciśnienie w moto z ciekawości. Skoro jest już urządzenie to warto je czasami wykorzystać :-).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arthek
PostWysłany: Sob 7:29, 19 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KIELCE

OK, a teraz pytanie do tych co mierzyli u siebie ciśnienie spreżania.
Jakie mieliście wyniki ?
Kto z Was mierzył ciśnienie przed i po remoncie silnika ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ventura
PostWysłany: Pon 22:24, 25 Sty 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Iława

Ja zawsze posługiwałem się starą sprawdzoną metodą. Kładziesz gar do góry dupą na dłoni albo kolanie. Chodzi o to żeby go zatkać szczelnie od strony głowicy. A z dołu wpuszczam tłok, oczywiście bez pierścieni. Jak bardzo powoli zjeżdża to znaczy że jest ok. Jak wpada niczym kamień w studnię to lipa. Różnicę można sprawdzić wpuszczając tłok raz zatykając gar a raz nie. Różnica powinna być bardzo wyraźna. To taki domowy sposób. W złożonym silniku urala po remoncie na zimnym silniku miałem 6 barów,wcześniej kiela 3. Osobiście obstawiałbym mierzenie na zimnym. W Wsk można bez problemów zmierzyć na ciepłym. Ale w japońcu którego trzeba trochę porozbierać to już nie będzie takie proste. Poza tym nie sądzę żeby była wielka różnica w pomiarach gdy silnik jest bardzo mocno wysłużony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Pią 23:52, 19 Lut 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Na ciepłym.
Wtedy wychodzi gorszy wynik.
Ale rację ma Paweł....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Sprawdzanie ciśnienia sprężania w cylindrze
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group