Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Kosz sprzęgłowy - chiński złom czy coś innego?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Kosz sprzęgłowy - chiński złom czy coś innego? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
seba101626
PostWysłany: Pon 12:17, 04 Mar 2019 Temat postu: Kosz sprzęgłowy - chiński złom czy coś innego?


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witam

Od początku - po przejechaniu swoją oderstaurowaną SHL-ką M11 z silnikiem S32 postanowiłem rozpołowić silnik, mimo, że był względnie sprawny, no ale niestety kapało mi z uszczelek (bo kupiłem dałem jedne z najtańszych). Podczas rozbierania szybko zauważyłem, że chiński kosz sprzęgłowy się nie sprawdził - nie dość, że łańcuch był mega luźny (nie wiem czy już nie przeskoczył) to jeszcze ta duża zębatka (na 34 zęby?) mocno się zużyła. Tarcze sprzęgłowe i mała zębatka zostały w dobrym stanie.
Mając do dyspozycji inny rozebrany silnik S32 zauważyłem, że jest w nim nieporównywalnie grubszy łańcuch (o 3-4 mm) ale też mniejsza zębatka (ta na kilkanaście zębów oczywiście, na większą zębatkę łańcucha bym nie nałożył). Nie wiem ile ten silnik przejechał, ale wszystko wydaje się o niebo-lesze niż chińskie zamienniki. Jak myślicie, z czego może być ten łańcuch z zębatką? A może takie właśnie są oryginały?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 13:52, 04 Mar 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ja jeżdżę na czerwonych, nazwa zaczyna się od litery "O". Może nie są najlepsze ale są to jedyne łańcuszki, które na nowych zębatkach nie wykazują luzów itd. Oczywiście takie same cechy ma łańcuszek oryginalny i Favorit. Ten ostatni w tej chwili czeka u mnie na założenie, ten czerwony miałem okazję używać i czytając inne fora i opinię wytrzymuje do kilku tysięcy. Wszystkie inne i tańsze potrafią być zwłokami po 100-150 km czego również byłem świadkiem.
To co masz na motorze to chyba jednak nie zestaw od m11. Osobiście i po lekturze mogę polecić ci kosz sprzęgłowy który jest czarny. Ma on wszystkie wymiary zgodne, dodatkowo wszystkie elementy smarujące są wykonane (w tańszych czasami nie ma smarowania tulei, która jest realizowana chyba na 3 sposoby). Robiąc taki zakup myślę, że jednak warto wydać i wymienić zębatkę na wale, w twoim przypadku powinna mieć 17 zębów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pon 14:36, 04 Mar 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Zapytam wprost - chodzi Ci o ten kosz sprzęgłowy?
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak właściwie to potrzebuję "tylko" łańcuch i tą dużą zębatkę.
[link widoczny dla zalogowanych]
Zębatkę chyba kupię na allegro/olx - oczywiście oryginalną PRL.

A tak przy okazji - co myślisz o tym moim tuningu - mniejsza zębatka z grubszym łańcuchem? Teoretycznie motor powinien być bardziej zrywny, ale kosztem prędkości maksymalnej, na czym mi aż tak nie zależy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 15:24, 04 Mar 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Może być ten kosz który podałeś, na zdjęciach widać że smarowanie ma ok.
Wracając do Twojego tuningu, te silniki (rodzina silników) wychodziła z przełożeniami 13 przód i 34 tył (chodzi o sprzęgło) różniły się wtedy przełożeniami skrzyni dla begów 1 i 2, nie pamiętam jak to wychodziło, a nic chce mi się tego sprawdzać jeszcze raz. Zmiana łańcuszka na np 3/8 x 3/8 to nieporozumienie ponieważ łańcuch będzie tarł o kosz sprzęgłowy, a jego wytrzymałość się przecież nie zmieni, więc po co?
To co chcesz osiągnąć najprościej załatwić poprzez zmianę zębatki zdawczej na mniejszą. Siły przybywa, a ewentualna zmiana jest możliwa w 30 minut. Wracając do Twoich obaw o brak mocy, ten silnik jest w stanie dość komfortowo przewozić dwie osoby, a przynajmniej ja mam takie wrażenie. Zmieniając przełożenia i jadąc w grupie mimo większej mocy trzeba silnik kręcić wyżej na 3 biegu aby nie odstawać od reszty, a więc obciążamy silnik bardziej, przez wyższe obroty wszystko kończy się ciut szybciej. To taka moja dymagogia, ale przy obecnej jakości paliw i lekkim obniżeniu głowicy przez np zastosowanie niższej uszczelki mamy w pełni sprawny motocykl do 70 km/h. Osobiście nie potrzebuje więcej więc oprócz zapłonu moje modyfikacje przy tym silniku się skończyły


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Śro 22:56, 20 Mar 2019 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Zostaje jedno - z jakiego motocykla może pochodzić ten mój gruby łańcuch sprzęgłowy z mniejszą zębatką niż w SHL M11?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 23:27, 20 Mar 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Wpisz ilość ogniw i rozmiar łańcucha i się przekonaj. Rozmiar już raz podałem na górze. Zębatka od m06, m06a, m34.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Kosz sprzęgłowy - chiński złom czy coś innego?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group