Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Pomoc przy składaniu silnika WAŁ

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Pomoc przy składaniu silnika WAŁ <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
maciej_frank
PostWysłany: Pon 10:52, 22 Paź 2018 Temat postu: Pomoc przy składaniu silnika WAŁ


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świecie

Witam wszystkich pasjonatów.
Piszę, ponieważ mam problem z silnikiem S32 ale od początku.
Kupiłem używany silnik do ramy wyciągniętej z garażu, poprzedni okazał się popękany i niekompletny, dlatego postanowiłem kupić używany ale sprawny. Sprzedawca zapewniał, że silnik po remoncie itd. Owszem silnik odpalił, ale po zalaniu go olejem przekładniowym zaczął go spalać Wsciekly Pomyślałem, że to uszkodzony simmering na wale więc zacząłem rozbierać silnik i tutaj spotkałem się z dziwną sytuacją, która stanowi dla mnie jako laika zagwozdkę otóż moim zdaniem brakuje jednego łożyska na wale, a simmering wygląda na nowy czy to możliwe, że ktoś zapomniał założyć łożyska?

Jako, że jesteście bardziej doświadczeni ode mnie to powiedzcie jak powinny wyglądać części w kolejności na wale po lewej stronie patrząc od wału w kierunku zębatki sprzęgła?

Poprawcie mnie jeśli się mylę: wał->łożysko 6204C3->seger->simmering A20x35x7 ->tulejka odległościowa z oringiem -> łożysko 6204C3

Obecnie u mnie to wygląda tak: wał->łożysko 6204C3->seger->tulejka odległościowa z oringiem->simmering A20x35x7

Dzięki za poświęcenie uwagi i wszelkie odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 11:29, 22 Paź 2018 Temat postu: Re: Pomoc przy składaniu silnika WAŁ


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1734
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Siedząc na motorze od lewej
zebatka-tulejka-łożysko-seger-tuleja(oring i simmering)-seger-łożysko-wał-łożysko-seger-tuleja(oring i simering)-łozysko-simering-zaplon


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pon 12:10, 22 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciej_frank
PostWysłany: Wto 13:32, 23 Paź 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świecie

Trochę chaotycznie opisałem, ale dzięki za odzew. Chodziło mi dokładnie o to co napisałeś.
W moim przypadku brakuje jednego łożyska i jednego segera. Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 14:46, 23 Paź 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1734
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie pytasz o tulejkę po zębatce. Na schematach jej nie ma, najczęściej była wyrzucana. A teraz odpowiedz na pytanie, co chroni łożysko przed wyjechaniem właśnie na zębatkę napędzającą łańcuszek? Jest tam tulejka widmo i trzeba przemyśleć i pomierzyć jak ją w ogóle wykonać bo sprawa nie jest taka prosta. Tuleja poprzez zębatkę nie może wywierać nacisku na łożysko ponieważ w krótkim czasie je wykończy. Dlaczego, bo w ten sposób skasujemy luz który tam występuje, a wynika z zastosowania łożysk C3, krótka oczywiście będzie brzęczeć Wesoly Sama średnica też musi być przemyślana ze względu na obracający się łańcuch i swobodny dostęp oleju do łożyska.
Ps. współczesne segery mają inne wymiary od oryginalnych, niestety nie chodzi o średnice osadzenia, a o grubość. Nie jest to tez normą (chyba), ale współczesne są grubsze i nie wejdą w rowek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciej_frank
PostWysłany: Wto 14:56, 23 Paź 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świecie

Nie pytałem, ponieważ jak zauważyłeś nie ma jej nigdzie na schemacie więc to dla mnie coś nowego, pomyślałem, że to twoje rozwiązanie poprawiające żywotność łożyska. Możesz podpowiedzieć jakie ma wymiary Twoja tulejka? Rozumiem, że musi być o średnicy zewnętrznej łożyska przy tym nie może być zbyt gruba, żeby zachować osiowość zębatki z koszem sprzęgłowym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 16:21, 23 Paź 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1734
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Wymiarów nie pamiętam, tuleja powinna mieć wymiar wewnętrzny zapewniający możliwość nałożenia na wał, zewnętrzny może być podobny jak mniejszej bieżni łożyska. Polecam zrobić ją z miękkiego aluminium tak aby miała luz w granicy 0.2 mm. Celowo nie podaje długości bo osobny temat to ustawianie osiowość zębatki na wale i kosza sprzęgłowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Pomoc przy składaniu silnika WAŁ
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group