Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->M 17 GAZELA

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  Następny
M 17 GAZELA <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gazela
PostWysłany: Czw 19:04, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

No i przypadkiem wyszło szydło z worka.
Zerwał się gwint szpilki w karterze.
Zdjąłem głowicę i znowu przeciek.
Po zdjęciu cylindra okazało się że tulejkę na korbowodzie szlag trafił.
Zatarła się obróciła i wyszczerbiła.
Opiłek zrobił rysę na cyl. a tłok obracał się na sworzniu.
Uważam że syf a nie robota.
Nie zatarłem silnika, w środku wszystko pięknie nasmarowane.
Źle pan Lubiński spasował tulejkę tzn. za ciasno a ja ją wciskałem ściągaczem to poszło lekko.
Sworzeń zrobił się fioletowy, ale nie to jest problemem.
Dzwoniąc do Pana Lubińskiego z prośbą że wyślę i zapłacę mu za lepiej spasowany tłok i nowy sworzeń z tulejką, sam mistrz poradził mi kupić w internecie i powiedział jak zrobić.
Po prostu chamstwo.
Dziś jeszcze dodam fotki.
Już kupiłem co trzeba w "internecie" a teraz szukam gdzie pożyczyć rozwiertak.
Tak to wygląda
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jestem naprawdę niezadowolony i nie obrażam się na Pana Lubińskiego że za ciasno spasował sworzeń z tulejką ale sposób w jaki mnie potraktował telefonicznie mnie wkur... i basta.
Nigdy niczego u niego nie będę robił.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 19:15, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Czw 20:51, 01 Sie 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

trzeba zmienić myślenie że jak zlecisz, zapłacisz komuś to będziesz miał bardzo dobrze zrobioną robotę, jak sam nie zrobisz to na innych nie ma co liczyć, już nie raz się o tym przekonałem że lepiej samemu robić trzy razy niż wierzyć magikom

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bromba111
PostWysłany: Czw 20:58, 01 Sie 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: kraków

A nie mówiłem że tulejka? Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 22:00, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Ja u siebie też latałem za rozwiertakiem bo sforzeń nie chciał wejść po regeneracji wału. Myślę, że to trochę przez to, że nie dałem mu sforznia do spasowania i zrobił na katologowy wymiar a nowe sforznie są chyba troszę grubsze, żeby dopasować do starej tulejki. Sforzeń mi ciężko wchodził w tłok, ale wcisnełem go bez walenia młotkiem za pomocą szpilki m12. Dopiero później ojciec mi powiedział, że składa się to na zimno ciepło Kwasny
Wystarczyło podgrzać tłok do 80 stopi a sforzeń do zamrażarki i by weszło gladko. No i nie ma naprężeń na tłoku.
Jak chcesz sam wymieniać tulejkę to musisz ją dobrze zaklepać punktakiem, albo przecinakiem, żeby się nie obracała i dopiero później rozwiercić. Najlepiej rozwirtakiem nastawnym po 0.01 mm na kilka przejść.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 22:00, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

W domowych warunkach lemik raczej szlifu nie zrobisz i wału nie zregenerujesz. Chyba, że ktoś ma sprzęt specjalistyczny to inna sprawa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 22:03, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

A i jak bym wypłukał komorę korbowowodu kilka razy bo może być tak kawałek tulejki i przy obrotach wskoczy pod głowicę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 22:25, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

No z tym płukaniem to dobry pomysł.
Tylko jak to zrobić bo nie chcę silnika z ramy wyjmować?
Rozwiertak jutro kupię a po niedzieli przyjdą części.
Sworzeń w tłok musi ciężko wchodzić ale w tulejkę z mini luzikiem.
A jak zapunktować tę tulejkę?
Z boku?
Tylko mi doradźcie co zrobić z gwintem w karterze do szpilki.
Przegwintować na 10 mm i dorobić inną szpilkę?
A czy można spawać szpilki?
Czy starą na jakiś klej wkręcić?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 22:30, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Czw 22:39, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Pana Lubińskiego oprócz forum polecali mi także sprzedawcy w sklepach motoryzacyjnych. Wysłałem wał do regeneracji i po odbiorze zauważyłem, że korbowód zacina się w jednym miejscu. Podczas rozmowy telefonicznej z panem L. usłyszałem że to się dotrze i będzie ok.
Przed złożeniem silnika nie dało mi to spokoju i oddałem zał do innego fachowca, który stwierdził jedną inna szpilkę (chyba tak to się nazywa) na łożysku i uszkodzoną podkładkę dystansową.
Szkoda gadać.
Czy jesteśmy skazani na tego typu fachowców ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 22:48, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Ja reanimowałem u siebie gwint M6 w karterze do przykrecenia prawego dekla. W pracy tokarz dorobił mi tulejkę 15 mm, która miała w środku gwint M6 a po zewnątrz M8x1. Rozwierciłem stary gwint w karterze i nagwintowałem M8x1 i wkleiłem tulejkę na klej.
Spilki do cylindra to trochę inna bajka, ale nie ma potrzeby ich wykręcania tak jak śruby m6 do dekli więc ja bym nadspawał szpilkę i nagwintował gwint M10 a w karterze rozwiercił i tez na M10. ALE gwintowanie szpilki trzeba zrobić koniecznie na tokarce, żeby szpilka wychodziło prospopadle do kartera!

Może komuś innemu też się to przyda, żeby nie zerwać gwintu w karterze. Ja dokręcam głowicę małą grzechotką żeby nie przeciągnąć i jedną ręką z wyczuciem ( oczywiście śruby po skosie po kolei) a dopiero po odpaleniu silnika i zagrzaniu go do temperatury pracy dociągam nakrętki tak samo z wyczuciem. wtedy jest pewność, że głowica będzie szczelna nawet na rozgrzanym silniku gdy szpilki się wydłużą.

Niestety, żeby wypłukać komorę musisz wyjąć silnik, zalać na full benzyną i szybko odwrócić dziurą do dołu - i tak kilka razy. silnik wisi na trzech śrubach - nawet baku nie trzeba zdejmować - tylko łańcuch rozpiąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Czw 23:07, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Płukanie z pewnością nie zaszkodzi.
No jakoś Paweł nie zazdroszczę Tobie perypetii z motongiem, lecz z dwojga złego lepiej teraz niż w długiej trasie Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 23:12, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Marek w dupę się ugryźć.
Umawiam się na zlot z Tobą przyczepkę przygotowuję,
docieram silnik a tu dupa blada.
Ale dam radę jeszcze dotrzeć.
Tylko żona marudzi że ciągle gdzieś jeżdżę.
Już kombinuję rozwiertak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 23:13, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Czw 23:39, 01 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Zlot w planach Hyhy Wszystko okaże się po 15-stym .
Trzymaj kciuki Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 8:16, 02 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Już mam rozwiertak.
Czekam na tulejkę sworzeń i tyłok.
Szpileczki już się toczą nowiutkie.
Ale super tokarz od którego pożyczyłem rozwiertak po obejrzeniu mojej starej tulejki i sworznia powiedział że tulejka jest z mosiądzu a powinna być z brązu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bo się rozklepała jak masło powiedział.
Czy to prawda?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Pią 8:18, 02 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 9:45, 02 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Tak tulejka powinna być z brązu!!!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 9:52, 02 Sie 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Marcin a u Ciebie jaka była ta tulejka?
Sprawdzałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  Następny Strona 11 z 19

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->M 17 GAZELA
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group