Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->M 17 GAZELA

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Następny
M 17 GAZELA <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gazela
PostWysłany: Nie 22:41, 28 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Jakie tulejki?
Wszystko nowe.
Tłok, sworzeń, tulejka korbowodu i cała reszta też.
Sam go składałem, ekstra wszystko spasowane a stuka tak około do 500 obrotów na minutę a potem mija i aż pięknie miałczy.
Nie wiem nic się nie zmieniło po 500 km.
Wczoraj zrobiłem zmianę oleju w skrzyni.
Jutro zajrzę pod głowicę.
Ale cylindra nie będę ściągał chyba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Pon 17:30, 29 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Spróbuj delikatnie pokręcić gazem, tak że przepustnica się prawie nie ruszy ale napnie na lince, jeśli stukanie zniknie to wina przepustnicy i nie masz się co martwić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pon 22:31, 29 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

No niestety to nie to.
Stuka dalej.
To jest takie stukanie jak by ktoś małym młoteczkiem w żeberko cylindra pukał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M17Kamil
PostWysłany: Pon 23:19, 29 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Izbiska

A jeżeli silnik sie zagrzeje to też puka na niskich obrotach?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 11:40, 30 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak
Na ciepłym też puka.
Dziś zajrzę pod głowicę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 17:44, 30 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

No i jest winowajca (moim zdaniem).
Znalazłem po zdjęciu głowicy przeciek pod uszczelką.
Ale to nie stuka tylko świadczy o źle przykręconej głowicy.
[link widoczny dla zalogowanych]
tu lepiej widać
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A przyczyną stukania jest luz między tłokiem a cylindrem.
Źle dobrany tłok.
Luzik jest jak w starym tłoku około 0,8 mm.
Ot cały problem.
Ruszać nim można w osi od wydechu do gaźnika.
Ale trudno, nie sprawdziłem przed zamontowaniem.
Tłok był wizualnie bardzo srebrny, taki badziewny kolor miał no i to się potwierdziło teraz.
Przepychając go palcami bez zdejmowania cylindra to też puka.
A tu już złożony.
[link widoczny dla zalogowanych]
a to jak pyka po złożeniu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 22:12, 30 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Jak pukanie zacznie cichnąć, to znaczy że tłok się zaciera Wesoly
Pomyślnego docierania bez zbędnych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 22:27, 30 Lip 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Trochę mnie zmartwiłeś tym stukaniem, bo ja też niedawno odebrałem od Pana Lubińskiego cylinder z regeneracji. Mam nadzieję, że nie będę miał takich problemów... na dniach postaram się złożyć silnik i zobaczymy co z tego wyjdzie.

PS. Dzięki za odpowiedź na PW Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Wto 22:32, 30 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Jeśli możesz ruszać tłokiem tylko w osi gaźnik-wydech to wcale nie znaczy że tłok jest za luźny bo dobre tłoki są owalizowane a więc bliżej denka mają mniejszą średnicę i przez to może trochę się obkręcać na sforzniu. Tłoki mierzy się na dole. U mnie też coś brzęczy ale myślę że to pierścienie bo kupiłem w skuter dębica. Nie wiem skąd są ale mają przynajmniej fazy a nie tak jak inne. A w W2 są szerokie kanały i bez faz by popękały. Jeszcze mogą dzwonić żeberka-spróbuj powkładać na chwile kawałki gumy pomiędzy żeberka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 22:41, 30 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Już kombinowałem z żeberkami.
To wyraźnie słychać z cylindra.
Pawlasty sprawdź bez pierścieni jak on leży.
Trochę mnie to wk.... bo jest jak przed remontem prawie.
Przestałem się tym już martwić.
Tylko wstyd jak gdzieś podjadę i się chwalę że po remoncie a kobiety pytają a co tak wali.
Ale jak dostaje obciążenie to przestaje.
Mam przecież drugi silnik więc może go zimą zrobię też i wtedy dopilnuję pasowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M17Kamil
PostWysłany: Śro 7:18, 31 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Izbiska

Jakiego oleju do mieszanki uzywasz i w jakiej proporcji? Bo tłok juz troche nagaru zebrał Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 7:55, 31 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Przejechałem już 600 km.
Z tego 500 przejechałem na miksolu
a teraz kupuję 2T z orlenu, chyba półsyntetyk.
Z tym że te 500km przejechałem z większą dawką oleju
i miałem iglicę wyżej żeby mieszanka była bogatsza.
A teraz obniżyłem iglicę i oleju 100ml/5l daję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 19:12, 31 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Paweł chcesz po 600km przyjąć że silnik się dotarł? Żebyś się nie zdziwił... Ja mam zamiar docierać przez 1500-2000 kilometrów z mieszanką 1:20. Niestety nie pojeżdżę już sobie bo straciłem obydwa hamulce a części już nie zdążę kupić i zamontować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 19:23, 31 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ja myślę że z takimi luzami to już nie ma co docierać.
ostatnio zatankowałem do pełna 1/50.
A teraz jak sprawdziłem luz na tłoku i tulejce korbowodu to nie ma sensu.
Do dupy szlif i chromolę to.
Szlif pewnie dobry ale pasowanie na oko było.
Co ma mi się tam docierać jak są luzy?
I tak chodzi jak po 30 000 przebiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Śro 22:10, 31 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Coś mi się wydaje, że Pan Lub...ski chyba zaczął trochę chrzanić robotę. Ja musiałem kupić drugi wał po tym jak mi zregenerował pierwszy Zalamany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  Następny Strona 10 z 19

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->M 17 GAZELA
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group