Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[m11] Różnice w oznaczeniach amotryzatorów.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
[m11] Różnice w oznaczeniach amotryzatorów. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
drix1994
PostWysłany: Wto 17:45, 18 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

No więc tak, dzisiaj kupiłem hipol 15f i już teraz dopiero czuć, że amortyzator stawia opór.
A co do pierścionka, to poważnie. W nowym typie już jest, a w starym ni ma. Nie ma nawet w ogóle miejsca, żeby go włożyć. A nakrętki się różnią. Bo jedna to jest taka, że uszczelkę od góry osłania "podkładka", która jest zabezpieczeniem. Ogólnie to jak kupię akumulatorki do aparatu to cyknę fotki i pokażę różnice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Wto 18:22, 18 Paź 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

drix, sprawdź jeszcze czy nie masz pozamienianych amortyzatorów przód/tył

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Śro 10:04, 19 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

motomaciey napisał:
drix, sprawdź jeszcze czy nie masz pozamienianych amortyzatorów przód/tył


Przednie mają większy skok i są ... większe, mało prawdopodobne żeby nie zauważył Mruga

Drix mamy ten sam problem: u mnie wszystkie ok ale tego z nakrętką zabezpieczoną podkładką nie mogę skręcić.

Ja nie wiem, która nakrętka była od którego amora, więc prawdopodobna jest sytuacja, którą opisał ZWIERZU - krótszy gwint. Czyli jedna nakrętka musi pasować do jednego konkretnego amorka, muszę porozkręcać, wylać olej i pokombinować. Dzięki za podpowiedź Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 15:37, 19 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Nie nie nie. Amorka pomylić nie mogłem, bo ja nie robię wszystkich na hura, tylko pojedynczo Wesoly I go dobrze skręciłem Wesoly Tylko dziwnie chodzi..
A co do drugiego amorka przedniego, ten nowszy typ, bez tej "podkładki" to mam większy problem, bo nie mogę odkręcić nakrętki!

A ogólnie, powiedzcie mi jaki olej byłby delikatnie rzadszy od hipolu, bo jak amortyzator naciskam, to jakoś tak jest wrażenie jakby, ten olej w nim kiepsko przepływał..Niby opór góra-dół jakiś tam stawia, ale zdaje mi się, że to powinno być bardziej płynniejsze.. Może po prostu, za słabo naciskam ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Śro 15:38, 19 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Śro 16:43, 19 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Opór musi być taki, że przy ruchu w dół tłoczyskiem jest mniejszy, a gdy w górę to większy. Jak masz inaczej to musisz cos tam kombinować np. z doborem prowadnicy... a jak u Ciebie z tym oporem jest?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 16:55, 19 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

no jest tak jak mówisz, w dół jest mniejszy niż w górę, ale np. do końca nie mogę go dobić. Jest tak jakby wiesz, olej nie chciał przepłynąć czy coś innego go blokowało. A ten opór to duży powinien być? Bo ja pierwszy raz się za to biorę, a dobrego w rekach nie miałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Śro 17:03, 19 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

A jak był rozebrany to mogles do dna dobic tłoczysko? Moze jest czymś usyfiony w srodku. Sprawdz jeszcze czy tłoczysko (ten pręcik) nie jest wygięte. Bo wtedy bedzie sie blokowało o prowadnice. A ile cm wystaje to tłoczysko od obudowy amorka po wcisnieciu w dół? Pamietaj, że jak wspomniano przednie amorki mają dłuższe tłoczyska;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 21:40, 19 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

na sucho oczywiście bez problemu docisnąłem, tłoczysko proste, nic nie blokuje. A że tłoczysko jest dłuższe to ja wiem Wesoly Zdążyłem zauważyć Wesoly Powiem Ci, że spróbuję jakoś odkręcić w drugim amorku nakrętkę i tamten zrobić, to wtedy sobie porównam, bo tak przez internet to chyba za wiele nie da się wytłumaczyć do końca Wesoly
Ale i tak wielkie dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Śro 21:41, 19 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Czw 10:18, 20 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

A masz klucz pazurkowy? Ja chciałem kupić ale nie znalazłem, w związku z tym zrobiłem sobie taki "made in warsztat" z blachy Hyhy Okazał się bardzo pomocny Mruga Będę w sobotę w domu i się zabieram za ten temat znowu, jak się uda to zrobię jakieś foty.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ronin dnia Czw 10:19, 20 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Czw 16:13, 20 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Chodzi Ci o ten, co leży po prawej od niebieskiego śrubokręta ?
[link widoczny dla zalogowanych]

Próbowałem nim odkręcić, ale cholerstwo tak mocno zakręcone jest, że 2 razy mi się klucz ześliznął i aby rozwala się nakrętka. Więc muszę to jakoś inaczej odkręcić. Bo przed drugim razem, poprawiłem pazurki w kluczu i nic to nie dało..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Czw 16:15, 20 Paź 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Pią 15:51, 21 Paź 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Tak dokładnie ten klucz, ja takiego nie mam ale moja samoróbka daje radę na razie Jezyk

Nie możesz odkręcić tej nakrętki z podkładką? Bo u mnie podkładka była dodatkowo zapunktowana ale jakoś ją odkręciłem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 22:20, 21 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

tą podkładkę to się co najwyżej wyciąga, żeby uszczelkę wymienić Wesoly
Ja nie mogłem odkręcić tej głównej nakrętki Wesoly Ale oczywiście mocna ręka taty pomogła Wesoly Więc jutro zaleje olejem kolejnego amorka. I pozostaje najgorsza część naprawy przedniego zawieszenia..
Tulejki amortyzatorów - też problematyczna sprawa, bo np. u mnie średnica wew. tulejki to 8mm, a zew. 21,5mm, a na stronce kolesie sprzedają 8 i 19mm.. ale większy problem z tulejkami wahaczy ? Tam mam luz.. muszę je wymienić.
Tylko pytanie, gdzie kupić / jak dorobić ?? W skuterze, mają same gumy, ale czy te gumy fabrycznie nie były wtopione w gumę ?? Bo zgodnie z moim rozumowaniem, takie powinny być,
Na forum sporo osób teraz remontuję swoje cacuszka, więc może ktoś mi podpowie? Wesoly Bo na pewno tego nie zostawię tak jak jest, ponieważ zamierzam jeszcze pochodzić trochę po tym świecie Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Sob 13:24, 22 Paź 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 20:26, 01 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Dyskusja na temat amortyzatorów wre, więc z braku innych zajęć i rosnącej ciekawości i ja dorobiłem sobie klucz pazurkowy z resztki jakiegoś starego wózka i przystąpiłem do dzieła Mruga Pierwszy stawiał taki opór, że klucz zaczął się wyginać i już miałem sobie dać spokój ale postanowiłem spróbować z resztą. Poszło gładko Mruga w dwóch była tylko resztka oleju, w tym pierwszym pewnie też i chodziły w dół i w górę tak samo. Czwarty od razu rozkręciłem bo nie spodziewałem się rewelacji a tu proszę, jest olej, więc skręcam go z powrotem i... działa jak powinien Mruga Więc plan jaki mam w tej chwili do realizacji to kupno nowego oleju i zalanie każdego amo, sprawdzenie działania i szczelności... jeśli będzie ok to się za resztę nie zabieram Jezyk Wystarczająco mnie już nastraszyliście Ale znając życie coś będzie nie tak Jezyk

A co do Twojego jednego "felera" Ronin... czytałem właśnie Pancewicza i przypomniały mi się Twoje problemy z dokręcaniem nakrętki...

" ... od listopada 1963 r. stosowano nakrętki o nieco innych wymiarach (wyższe), których nie wolno zakładać do amortyzatorów wyprodukowanych wcześniej. [...] Zastosowanie nowej nakrętki do starego amortyzatora będzie powodem wycieków płynu, we względu na niemożliwość właściwego jej dokręcenia, gdyż gwint na cylindrze był krótszy." Strona 134 w wydaniu 2 ,2007


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ZWIERZU
PostWysłany: Wto 21:07, 01 Lis 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Ciekawe, że już w paru motocyklach wymienionych wcześniej (np. w moim) znajduje się taka jedna felerna nakrętka... może celowo pozbywali się tych starych podczas montażu w fabryce? Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Wto 21:43, 01 Lis 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

mam amorki z 63' i jeszcze jest ta stara nakrętka z podkładką - jeśli o taką Ci chodzi. Wesoly A ja, póki co stoję w miejscu, bo czekam na paczkę ze skutera Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[m11] Różnice w oznaczeniach amotryzatorów.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group