Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Amortyzatory

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Amortyzatory <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
blokers
PostWysłany: Śro 0:36, 23 Maj 2012 Temat postu: Amortyzatory


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam, mecze się już od pewnego czasu z regeneracja amortyzatorów. Gdzie takowa wykonują? Nie moge nigdzie dostac sprawnych, dlatego gdzie mozna wyregenerowac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Śro 7:56, 23 Maj 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1319
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Regenerację możesz wykonać samemu. Zestaw uszczelek bez problemu kupisz na allegro, olej w dowolnym sklepie motoryzacyjnym. Resztę zużytych części wg. uznania. Od razu ostrzegam, wymaga to trochę wprawy i cierpliwości... bardzo szybko można wszystko zepsuć i trzeba uważać na zanieczyszczenia, żeby nic nie dostało się do wnętrza amortyzatora. Jak nie czujesz się na siłach to musisz już szukać w swojej okolicy mechanika, który by się tym zajął. Może ktoś wysyłał gdzieś amortyzatory, to Ci pomoże.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blokers
PostWysłany: Śro 12:14, 23 Maj 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Oj takiej odpowiedzi chcialem uniknac. Ja je zrobilem, wymieniając uszczelniacze olej itp i nie chodza, Tloczki sa wyrobione chyba. Sprezyny do wymiany, strasznie bija.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 16:02, 23 Maj 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Ale co rozumiesz przez powiedzenie, że "nie chodzą" ?? Spróbuj wlać gęstszy olej jeśli nie trzymają, ja wlałem do swoich Hipol 15 chyba (taki jak idzie do skrzyni biegów w ursusie c330 Wesoly )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Śro 20:28, 23 Maj 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Ten temat zastopował mój remont na długi czas... Blokers spróbować nie zaszkodzi i tak Ci radzę. Kup uszczelki, olej (ja też wlałem Hipol), parę browarów i zarezerwuj trochę czasu (no to może kup skrzynkę browarów Mruga ) i spróbuj. Zawieziesz do fachowców to zrobią to samo co Ty a złotóweczki popłyną... a można potem kupić drugą skrzynkę browarów i się radować, że samemu robota poszła Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blokers
PostWysłany: Czw 22:59, 24 Maj 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Przy koncu one wgl nie tlumia i tlok uderza o ta srube co sie zakreca na gorze. A racja olej mam jakis strasznie rzadki, moze cos w tym jest Wesoly

A i powiedzcie mi jakie właściwie maja być długie sprężyny na przód i na tył.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blokers dnia Czw 23:03, 24 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Czw 23:14, 24 Maj 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Hmm tłoczek zawsze będzie uderzać, tyle, że przed nim powinna być gumowa podkładka, która go zabezpiecza przed uszkodzeniem.
Ale dziwi mnie to, że twoje amorki, przy końcu nie tłumią.
Ja się w swoich spotkałem z trzema przypadkami:
Gdy wlałem Amortyzol do wszystkich 4-ech, to w ogóle nie trzymały tj. w dół i w góre bez oporu,
Zaś wlałem hipol do 3-ech amorków, chyba(już nie pamiętam na 100%),bez pierścionka na tłoczku, to wtedy było ok, tj. w dół lekki opór, a w górę dosyć mocny opór,
Trzeci przypadek miałem taki, że gdy wlałem hipolu do jednego amorką, tego z pierścionkiem na tłoczku, to w dół mogłem docisnąć bez oporu tak z 1/2 amorka, a potem wracało bez oporu (za gęsty olej był).

Długości sprężyn, podam Ci jutro Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Czw 23:18, 24 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blokers
PostWysłany: Pią 0:07, 25 Maj 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Nic tylko jeszcze raz kupie ten zestaw uszczelek i wleje hipola, bo akurat mam litr do c-360 do skrzyni biegów. A powiedz mi jak się wymienia ta uszczelkę na tej śrubie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 17:25, 25 Maj 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Chodzi Ci o tą główną ?? jakby "korek" ?? Normalniee, ja swoją starą uszczelkę śrubokrętem podważyłem i ściągnąłem, a nową musisz dosłownie rozciągnąć i założyć na właściwe miejsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blokers
PostWysłany: Pią 23:23, 25 Maj 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Mi chodzi o to co ma metalowy zwój, jak smiering.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 23:39, 25 Maj 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Kurde nie bardzo kumam. Chodzi Ci, patrząc od góry na tą nakrętkę? Możesz fotkę wrzucić ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blokers
PostWysłany: Sob 0:00, 26 Maj 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

[link widoczny dla zalogowanych] i ta co wchodzi w srodek, a nie na nia.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez blokers dnia Sob 0:02, 26 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 10:08, 26 Maj 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Chodzi Ci o element 17 ??

Jeżeli tak, to tak jak widzisz na schemacie. Od dołu zakładając to masz tak: tłoczek, płaska uszczelka ok. 4-5mm grubości, prowadniczka tłoczyska i potem właśnie ta uszczelką ze sprężynką + metalową podkładką, która wchodzi w wprowadniczkę, a następnie w zależności od typu amorka, albo idzie od razu nakrętka z zewnętrzną uszczelką, albo przed nakrętką jeszcze jedna uszczelka, która jakby wchodzi w nakrętke, podobna do tej ze sprężynką.

PS. http://www.shlka.fora.pl/remont,37/m11-1961-ronin,3732-30.html 3 strona, 4 post od doły - masz Ronin'a fotki z wnętrza amorków Wesoly Może to Ci pomoże.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Sob 10:27, 26 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Sob 10:17, 26 Maj 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1319
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

[link widoczny dla zalogowanych] o tą środkową Ci chodzi?

Oryginalnie montowali to dodatkowo z podkładką, kupując nowy zestaw uszczelek raczej jej nie dostaniesz, wystarczy przełożyć ze starych gum. Po nałożeniu na tłoczysko uszczelka trochę się rozszerzy i wtedy możesz mieć problemy ze "schowaniem" jej w prowadnicy, dlatego Pancewicz radzi, żeby nakładać ją razem z prowadnicą. Żeby łatwiej naszło na tłoczysko posmaruj je trochę olejem.

Dużo trudniejsza jest wymiana tej uszczelki, która znajduje się pod podkładką w nakrętce (na zdjęciu lewa). Żeby ją wyjąć wystarczy przyłożyć nawet śrubokręt od spodu i lekko puknąć młotkiem. Partacze również i tego elementu nie potrafią dobrze odtworzyć, bo w oryginale ma jeszcze rowek od wewnątrz, który wypełnia się smarem ŁT4. Wymianę u siebie przeprowadziłem trochę po partyzancku, bo nie mam odpowiedniej tulejki, więc najpierw nałożyłem uszczelkę na tłoczysko a dopiero później zabezpieczyłem ją podkładką. Zabita uszczelka zmniejsza swoją wewnętrzną średnicę więc możesz mieć problemy z jej włożeniem, jeśli prędzej zabijesz podkładkę. Wtedy pozostaje dorobienie specjalnej tulejki, przez którą można nałożyć nakrętkę.
Ja zniszczyłem tak jedną uszczelkę... są bardzo delikatne a nawet najmniejsza nieszczelność da o sobie znać poprzez mokre tłoczysko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blokers
PostWysłany: Sob 16:23, 26 Maj 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dzięki za rade, będę teraz robić i dam wam znać jak poszło, o i jakie sa wymiary sprężyn?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny Strona 1 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Amortyzatory
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group