Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Amortyzatory

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Amortyzatory <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
szczesk
PostWysłany: Pon 20:07, 23 Wrz 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Ja chwilowo mam problem z głowy, bo podebrałem pierścionki z zapasowych amorków które dostałem razem z M11. Ale docelowo przydało by się dorobić parę pierścionków i mieć na zapas Mruga . Więc jeśli ktoś zgłębiał by ten temat, to jestem chętny na parę sztuk (oczywiście jeśli cena będzie w miarę rozsądna Wesoly )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pon 20:26, 23 Wrz 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Taak to najłatwiej Jezyk Wesoly "jak ktoś się zajmie to i ja" Jezyk ale z takim założeniem każdy wychodzi i nic więcej z tego nie ma. U mnie problemu też nie ma, bo wszystkie są Jezyk Tylko ja myślę o tym, aby dorobić na zaaś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Nie 20:07, 24 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Robię generalny remont, teraz grzebię w zawieszeniu. Mam SHL z 1964, z przodu amortyzatory starego typu (z miseczkami od góry). W nakrętce amortyzatora (nr 15) jest filcowa uszczelka - sama nakrętka jest niższa i nie może być zastąpiona wyższą (wg. Pancewicza). W skuter dębica mają tylko zestawy gumowych uszczelek a tych filcowych nie ma. Macie pomysł gdzie to kupić ?

Druga sprawa - czy ktoś kupował już nowe tłoczyska ? Jak z wymiarami/jakością ? Moje są już wyrobione - do połowy wychodzą normalnie a potem robią szybki skok. Amorki całe rozebrałem, wymyłem, założyłem nowe uszczelki. Zawór i sprężynka chodzi dobrze, olej gęstość 5W (w tylnych amorkach działa dobrze), więc obstawiam że to tłoczysko jest przyczyną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Czw 0:13, 16 Sty 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

mikelos napisał:
Robię generalny remont, teraz grzebię w zawieszeniu. Mam SHL z 1964, z przodu amortyzatory starego typu (z miseczkami od góry). W nakrętce amortyzatora (nr 15) jest filcowa uszczelka - sama nakrętka jest niższa i nie może być zastąpiona wyższą (wg. Pancewicza). W skuter dębica mają tylko zestawy gumowych uszczelek a tych filcowych nie ma. Macie pomysł gdzie to kupić ?

Druga sprawa - czy ktoś kupował już nowe tłoczyska ? Jak z wymiarami/jakością ? Moje są już wyrobione - do połowy wychodzą normalnie a potem robią szybki skok. Amorki całe rozebrałem, wymyłem, założyłem nowe uszczelki. Zawór i sprężynka chodzi dobrze, olej gęstość 5W (w tylnych amorkach działa dobrze), więc obstawiam że to tłoczysko jest przyczyną.


1. Nie czaję za bardzo o co chodzi - ale może dociąć z kawałka filcu?

2. Tam jest następujący problem - amortyzator tak pracuje z dwóch przyczyn - niewłaściwa ilość/niewłaściwa gęstość oleju oraz zapchane kanały w tłoczkach. Musisz zdjąć pierścienie na tłoczku i pod nimi są rowki olejowe. Nabij kompresor na przynajmniej 6 bar i przedmuchaj te kanaliki.
Do tego trzeba dodać że amortyzator prawidłowo pracuje po kilkukrotnym szybkim wciśnięciu i wyciągnięciu. Na suchym jałowym ruchu on nie będzie płynnie pracował. Siła wciskania jest mała - a przy szybkim wyciągnięciu wielokrotnie większa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Śro 19:18, 22 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Powitać,podłączę sie do tematu nabyłem M11 z 64roku na starym przodzie tzn. kalamitki są w sworzniach i tulejki tekstolitowe,obecnie wziąłem się za regenerację przednich amorków i tu wystąpił problem różnią się górnymi uchwytami, muszę dokupić jeden do regeneracji, tylko nie wiem jaki?? jak ktoś wie to proszę o podpowiedz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Śro 21:01, 22 Sty 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

W mojej z '64 były aluminiowe z nabitym numerem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Śro 21:14, 22 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

O mosz ci babo placek,to już nie wiem jakie zakładać,a koła miałeś 19'' czy 18''??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 21:16, 22 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

63 miał chromowane.

Agatka Agatka pokosz jakom mosz.
Dom ci placka.
.....
Ale tysz mosz ..... oddej placek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 21:18, 22 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Śro 22:15, 22 Sty 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

18"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Śro 22:55, 22 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

paweł gazela napisał:
63 miał chromowane.

Agatka Agatka pokosz jakom mosz.
Dom ci placka.
.....
Ale tysz mosz ..... oddej placek.



heheheheh nie wiem o co chodzi,ja mam coś pokazać??? Zawstydzony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 22:56, 22 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ty nic nie pokazuj Maniek.
To tylko o placek chodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomekSHL
PostWysłany: Śro 23:34, 22 Sty 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Wg mnie ten z lewej, zardzewiały to PRL-owska manufaktura. Przerobiłem kilka SHL M11 z różnych roczników, nigdy się z takim nie spotkałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Czw 7:44, 23 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

TomekSHL napisał:
Wg mnie ten z lewej, zardzewiały to PRL-owska manufaktura. Przerobiłem kilka SHL M11 z różnych roczników, nigdy się z takim nie spotkałem.


Ten zardzewiały też był w chromie ale widać go tylko od spodu,i jest tak jak by krótszy, bo na sprężynie jest montowana taka blaszka od góry, w tedy wymiar się pokrywa z tym po prawej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Śro 22:20, 02 Kwi 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Polecam kontrolować co jakiś czas czy tłoczysko nie wykręca się z główki amortyzatora. Można to zrobić opuszczając górne szklanki dwoma rękami na motocyklu postawionym na podstawce. Mi się dzisiaj nie wiem czemu jeden przedni rozkręcił - całe szczęście przy małej prędkości. Troszkę chrom się przytarł i uszkodził lakier na szklankach, ale jakto mówią boli tylko pierwsza rysa :-) . Zdziwiło mnie to bo mocno dokręcałem jak robiłem amorki. Teraz w przednich skręciłem te główki na farbę, żeby sie nie rozkręcały a tylne dokręciłem na ful. W jednym tylnym poszły dwa pełne obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Machloj
PostWysłany: Nie 16:48, 10 Sie 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabierzów

Witam
mam pytanie ile powinno się wlać nowego oleju do amortyzatorów ?
Czy jest jakaś granicą ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny Strona 3 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Amortyzatory
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group