|
Dyskusja o remontowaniu |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
Doktor
|
Wysłany: Śro 22:40, 07 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:16, 08 Paź 2009 Temat postu: Dyskusja o remontowaniu |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
mcfrag napisał: |
Znowu za dużo chromu...Ech, dotąd widziałem tylko dwie porządnie odbudowane M04... |
Jedną z tych dwóch to znam,nawet często ją widzę...
Co do chromu: wiadomo,że oryginalnie było ich mało,jednak ja akurat rozumiem a_statuch'a : przykładem może być obecnie remontowana przeze mnie M-72-tam także oryginalnie były skromne chromy,więc początkowo miałem oddać do chromu tylko dwa korki z górnej półki i ramkę reflektora...
Niestety powoli doszła kierownica,osprzęt,kolektory,ośki,kardan,pręt hamulca,objemki i mnóstwo drobnicy z silnika...wydechy już są całe w chromie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Marcio
|
Wysłany: Śro 22:52, 07 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:22, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Doktorze czy nie przyjemniej jest miec motocykl oryginalny a nie choinke ? Ja oddaje do chromu tylko to co bylo chromowane. Wtedy ma to sens.
OT: Wiesz moze czy szprychy w naszych moto byly malowane? Moze inna powloka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Śro 23:03, 07 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:22, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Choinkę już mam.. (Awo 425 T)
Emka ma zadanie : wygrać kilka konkursów piękności podczas Rajdów w przyszłych sezonach!
W końcu ma być cywil,a wówczas dochodzą szparunki,jak więc tu nie wykończyć pięknie paru śróbek?
Jeśli chodzi o szprychy w M-04,to ja zawsze spotykałem czarne...
Niewykluczone,że później wprowadzono ocynk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Czw 5:50, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:23, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Akurat myśląc o poprawnie zrobionych czwórkach nie myślałem o Twojej, Doktorze, z prostego powodu - o ile pamietam, ty chyba masz nadwozie w oryginale (i bardzo dobrze zresztą), nie musiałes odnawiać motocykla. Gdybyś to zrobił, mam prawie stuprocentową pewność, że nie poszerzyłbyś grona poprawnie zrobionych M04 - twój Touren, a jak widzę również eMa o tym świadczą Pokusa, żeby "wyładnić" swój ukochany skarb, jak widzę zawsze jest zbyt duża. No cóż, ja raczej dążę do tego, żeby trzymać się możliwie blisko oryginału. Nie zawsze się da, wiem, ale przynajmniej ppowinno się zawalczyć. A od wygranego konkursu piękności, o wiele wyżej cenię wygrany konkurs oruginalności motocykla. A z tym jest bida.
Co do szprych - już w kieleckich wprowadzono w pewnym momencie szprychy w ocynku. Dowód:
Suchy, (swoją drogą na czym polega ta twoja niby klasykowa ortodoksja? na czepianiu się tego, ze ktoś wnika?), wiem, że masz uczulenie, na moje przypierdalanie się do takich rzeczy, ale ja wiem, kto ma rację Jeszcze dożyję czasów, kiedy Ci to udowodnię. Poczekam cierpliwie. Skończysz szkołę, zaczniesz zarabiać, wtedy wrócimy do rozmowy, a ja z sadystyczną przyjemnością przypomne Ci Twoje słowa...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Czw 7:17, 08 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Czw 7:57, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:23, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1624
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Czy ja teraz przyczepiłem się tego że Drogi Fragu wnikasz w oryginalność ??
Czy ja twierdzę ze nie masz racji??? Może ja zabijam ludzi siekierą, ale koła w m04 też bym nie pochromował
Więc nie denerwuj się na mnie tam gdzie nie trzeba
Tak na marginesie, to widziałem niedawno junaka w pochromowanymi obręczami, przed chromowaniem w metalu były ubytki, więc efekt był wielce obrzydliwy, prawie tam porzygałem 10 razy lepiej by ta obręcz wyglądała pomalowana srebrzanką pędzlem .
A ortodoksyjność suchego nie polega na patologicznym trzymaniu się oryginalności, to że tu jest inna lampka, a tam inna śrubka, to nie muszę zaraz panikować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Czw 8:17, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:23, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Suchy napisał: |
A ortodoksyjność suchego nie polega na patologicznym trzymaniu się oryginalności, to że tu jest inna lampka, a tam inna śrubka, to nie muszę zaraz panikować  |
Więc na czym? Według definicji ortodoks to fundamentalista, nie uznający kompromisu - powinieneś czepiać się absolutnie wszystkiego - być takim właśnie SHL-kowym Talibem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Czw 8:17, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:23, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
|
"Nie wiem co fajnego jest w chromowanych felach. Jak dla mnie wyglada to obrzydliwie. Do tego chromowana zebatka i dzwignia hamulca"
Kwestię felg wyjaśniłem kilka postów wyżej , zębatka nie jest chromowana bo nie miało by to najmniejszego sensu , w chromie są natomiast bębny hamulcowe .
Gdyby motocykl miał stać w muzeum to rozumiem że te dodatkowe chromy byłyby nie na miejscu ( bo nieoryginalne) ale nie będzie więc nie wiem czego się tak oburzacie ,każdy robi motocykl tak jak jemu się podoba .
Na koniec dodam ,że tłumik też mam chromowany i jeszcze kilka innych rzeczy ,pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Czw 9:24, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:24, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1624
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
mcfrag napisał: |
Suchy napisał: |
A ortodoksyjność suchego nie polega na patologicznym trzymaniu się oryginalności, to że tu jest inna lampka, a tam inna śrubka, to nie muszę zaraz panikować  |
Więc na czym? Według definicji ortodoks to fundamentalista, nie uznający kompromisu - powinieneś czepiać się absolutnie wszystkiego - być takim właśnie SHL-kowym Talibem  |
Nie koniecznie chorobliwa oryginalność , a całość prawdziwych motocykli, nie uznaję japoni itp. Suchy jest ortodoksyjny, bo suchy uznaje tylko prawdziwe motocykle. Prawdziwy motocykl po mojemu i tak bedzie jednynym słusznym pojazdem ,nawet jak będzie miał śrubkę montowaną od września 1956 roku ,a motocykl pochodzi w sierpnia .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Czw 10:36, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:24, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
mcfrag napisał: |
Akurat myśląc o poprawnie zrobionych czwórkach nie myślałem o Twojej, Doktorze, z prostego powodu - o ile pamietam, ty chyba masz nadwozie w oryginale (i bardzo dobrze zresztą), nie musiałes odnawiać motocykla. Gdybyś to zrobił... |
....
.
.
Mimo tego tą surową ocenę traktuję jako swój wielki sukces! Otóż ja całą moją M-04 piaskowałem,malowałem ftalówką,silnika nie rozbierałem tylko umyłem...do chromu dałem tylko parę detali do Koźla....(pewnie i tak za dużo ).Tak więc skoro Frag,jak wiemy traktujący sprawy wnikliwie i rzeczowo -uznał stan za fabryczny-to wieeeelki sukces! .
.
teraz do Suchego: nie wolno tak generalizować i pogardzać całą japonią! Masz zakaz pogardzania każdą japonią,powiedzmy do czasu,aż nie przejedziesz się ze mna! Gdybym nie zadłużył się na Emke juz bym brał tego weterana! Suchy ,prosimy o słowo komentarza! :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Czw 10:49, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:25, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Ha - racja, myślałem, że masz oryginał, ale przyznaję, że dlatego, że wklejasz fotki wielkości znaczka pocztowego, dodatkowo kilka w jednym pliku. Twoja czwórka mignęła mi tylko raz, przy okazji chyba jakiegoś raportu ze zlotu i nie miałem okazji pownikać. Zrobię to oczywi8ście z wielką radością, o ile zaprezentujesz ją w jakiś sensowny sposób - na wielu fotkach, pokazując zbilżenia szczegółów. Wtedy okaże se, czy stado poprawnie (według mnie oczywiście) zrobionych czwórek nie wzrośnie o 50%
Załóż wątek na jej temat - jest tu chyba taki dział. WSzelkie uwagi, które częśc forumowców odbiera jako wytykanie, ma na celu wskazanie tego, co może poprawić ogólną jakość odbudowanego motocykla (tak, nie wszyscy zdają sobie sprawę z pewnych niedociągnięć).
Gdy skończę składanie swojej M04, też to zrobię. Będzie można się powyżywać - jest kilka spraw, do których będę musiał wrócić, gdy wymyślę jak to zrobić z głową. Chętnie podyskutuję o takich sprawach - chyba również w takim celu powstało to forum. Porządnie zrobione motocykle powinny stać nie tylko w muzeach.
PS - moja ocena Doktorze nie jest surowa - to był szczery komplement. Jezeli twoja SHL pomimo remontu wygłada jak z epoki - czego chcieć więcej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Czw 11:09, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:25, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
mcfrag napisał: |
Ha-.. wklejasz fotki wielkości znaczka pocztowego...(...)...Załóż wątek na jej temat - jest tu chyba taki dział... |
Nie,na teraz to czuję się ośmieszony! Tak nie wolno! prawda jest taka,że zdjęcia na fotosiku są należnej wielkości,a DODATKOWO można je kliknąć drugi raz i przeważnie robią się większe! (w przeciwieństwie do imageshacka! )
Ja przyzwoicie przedstawiłem swoją shl-kę, tu masz założony temat:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawe,kto tu na forum tyle się udzielił i poczynił wysiłki na wklejanie i OŻYWIENIE forum!!
.
.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Suchy
|
Wysłany: Czw 11:45, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:25, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1624
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Goldwing jak goldwing, niby fajny ale w końcu to japonia, gdyby to był Triumph , albo BSA, to inna rozmowa Wiem, że w latach 70 tez były japonie i to nawet na szprychowanych kołach. Ale niestety japonia zawsze zostanie japonią, czy z lat 70, a nawet 60
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mcfrag
|
Wysłany: Czw 12:51, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:25, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DWL
|
Doktor napisał: |
Nie,na teraz to czuję się ośmieszony! Tak nie wolno! prawda jest taka,że zdjęcia na fotosiku są należnej wielkości,a DODATKOWO można je kliknąć drugi raz i przeważnie robią się większe! (w przeciwieństwie do imageshacka! )
Ja przyzwoicie przedstawiłem swoją shl-kę, tu masz założony temat:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Otworzyłem tę fotkę (czteropak w sumie ) a po kliknięciu zrobiła się jeszcze mniejsza O to chodziło?
Co do imageshack - tam można wrzucać foty wielkości w zasadzie dowolnej. Warunek jest jeden - plik nie może wazyć więcej niż 3mb. A tylko gdy linkujesz ją bezpośrednio na forum, tak żeby wyświetlała się w wiadomości, powinno się ją zmniejszyć do 640x480, żeby forum się nie rozstrzeliło. Nie ma natomiast przeciwskazań, żeby podlinkowydać całkiem spore zdjęcia, jeżeli sytuacja tego wymaga. Choć ja wole mniejsze fotki wyświetlane wbezpośrednio w wiadomości, oczywiście przedstawiające to, co powinny wystarczająco szczególowo. Nie zawsze wystarczy ogólne ujęcie motocykla zrobione z 4 metrów.
Co do Twojego "czteropaka" - nie widać na nim szczegółów. Na szczęscie obejrzałem Twą Czwórkę w reportażu Diablomichała ze zlotu w Staszowie (brawo Michał! tak właśnie należy wklejać fotki w posty! Dobra relacja! Od razu widać, że chłop porządny, jak to każdy Izowiec ). Jest fajnie, motorek w porządku. Te gmole i skorodowane śruby tylnej osi spowodowały, że zapamiętałem go jako motorek z epoki. Fajnie, że lakier wygłąda na zmęczony, co dodaje pojazdowi autentyczności. Brawo, za to, że oszczędzileś chromu sprężynom i wahaczykom. To rzadkośc w dzisiejszych czasach.
Z dużych spraw wytknę Ci tylko jedno - Dżwignie kopniaka i zmiany biegów oraz pręt hamulca powinny być czarne. Reszta wygląda poprawnie. Dlaczego wszyscy malują napisy na oponach na biało? Czy to jest jakaś moda?
Kranik - co to?
Gażnik - Amal. Jikov, czy już G-16?
Korek paliwa - czy ma kieliszek?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mcfrag dnia Czw 12:56, 08 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
|
Wysłany: Czw 15:16, 08 Paź 2009 PRZENIESIONY Czw 22:25, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 870
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Dobra,dobra.... czuję się jak katolik który regularnie słyszy w kościele,że ludzie nie chodzą do kościoła...
Większość "wtajemniczonych" dobrze wie,że w tym roku pierwszy raz kliknąłem w komputer..dzielnie się staram,w końcu po to wymyślono fora,żeby dyskutować... Nie znam się na tych bajtach i tyle.
Michał przede wszystkim wie ,jak najpierw zrobić dobre zdjęcie,za to śpieszę wyjaśnić ,że na jego zdjęciach nie widać śladów rdzy! Ten kolorek na gmolach i śrubach to podkład miniowy oczywiście,a poza tym słabo pomalowałem czarnym autorenolakiem,więc byle otarcie i farba złazi...
Niepotrzebnie pochromowałem te gwiaździste podkładki trapezu,ale starter i dźwignie biegów to chyba każdy by pochromował w takim zgrabnym motocyklu! Właśnie dlatego należy podkreślać epokę,z której takie sprzęty pochodzą poprzez malowanie liter na oponach ..zwłaszcza,jeśli same opony też są z epoki..
Kranik jest wg. mnie czeski,ale już spotkałem takie same w kilku M-04 niegrzebanych na sprzedaż,dlatego zostaje (mam też inny)
Gaźnik Jikow,ale z pokrywką z G16
Korek paliwa jak najbardziej właściwy...mam podejrzenia,że w tym egzemplarzu nikt nic nie wymienił...nawet dętki są z epoki.(kto był na Staszowie ten pamięta te "klocki" )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barteq
|
Wysłany: Czw 22:30, 08 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Stworzyłem nowy temat ponieważ powyższe posty miały niewiele wspólnego z poprzednim tematem użytkownika a_statuch w którym opisuje remont SWOJEGO motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|