Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] mprojekt - Remont mojej shl

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
[M11] mprojekt - Remont mojej shl <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
halcik
PostWysłany: Wto 14:11, 08 Gru 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Też się kiedyś wczytywałem i Tiger ma kilka filii, do której pisałeś i gdzie wysłałeś nie wiem. Zostaje życzyć powodzenia i walczyć o swoje jeśli coś będzie nie tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Wto 15:04, 08 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Co chcesz chromować i ile w TECE Ci krzyknęli?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Wto 17:54, 08 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

Panooowie... Nie stresujcie chlopaka. Jak to przeczyta to chyba mu rece opadna i sie powiesi (a juz jest zalamany stanem motocykla 'do remontu' i przebiegiem procesu) Wesoly
Ja jak pierwszy motocykl robilem i sie dopiero wdrazalem w temat to tez szukalem roznych fachowcow od roznych rzeczy. Jeden lepiej drugi gorzej inny taniej lub drozej. Ale sie czegos nauczylem. I to jest cenne bo wiem jak sie mozna przejechac. Wtedy to bylo zle (jakies babelki na chromowanym elemencie czy niedopolerowany lakier... Wtedy strasznie bylem o to wkurzony. Placi sie kupe kasy wklada tyle serca i slaby efekt. Ale powiem Ci ze staniesz krok dalej od motocykla i juz teo nie widac. Nie ma co sie przejmowac patrzac calosciowo. Zwlaszcza jak wjedziesz w jakies bloto po drodze czy cos takiego - normalne uzytkowanie.
Podsumowujac moj dlugi wywod... CIESZ SIE TYM REMONTEM. Bo po to to robisz. A nie po to zeby sie uzerac z galwanizerem czy lakiernikiem czy kims. Musisz rzecz jasna swoje wyegzekwowac ale musisz dazyc do tego zeby to Ci sprawialo radoche. Bo o to w tym biznesie chodzi Wesoly powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Wto 19:42, 08 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Dokładnie
To ma być zabawa dającą satysfakcję w dodatku Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Wto 20:41, 08 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Jeśli chodzi o Tiger chrom to właśnie czekam na paczkę, będzie to już 4 motocykl w ciągu 2 lat u nich chromowany,jeśli chodzi o chrom to jest świetnej jakości duże elementy są świetne i nic nie odłazi,raz mi się zdarzyło że kierownica była za gruba musiałem roztoczyć rolgaz,jeśli chodzi o małe elementy tak jak śrubki czy nakrętki to lepiej kupić nowe i pochromować, bo jak coś jest bardzo zużyte, ma dużo wżerów to musi być poddawane obróbce wiele razy a na chłopski rozum jak jest coś szlifowane 5-6 razy to normalne że zamiast klucza 13 będzie trzeba użyć 12 albo do jednej śrubki 2 klucze Wesoly dlatego teraz kupuję nowe śruby i nakrętki a ozdobne też nowe z nierdzewki polerowanej,
Powodzenia w remoncie i uwierz mi że były gorsze egzemplarze Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Wto 20:42, 08 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Jeśli chodzi o Tiger chrom to właśnie czekam na paczkę, będzie to już 4 motocykl w ciągu 2 lat u nich chromowany,jeśli chodzi o chrom to jest świetnej jakości duże elementy są świetne i nic nie odłazi,raz mi się zdarzyło że kierownica była za gruba musiałem roztoczyć rolgaz,jeśli chodzi o małe elementy tak jak śrubki czy nakrętki to lepiej kupić nowe i pochromować, bo jak coś jest bardzo zużyte, ma dużo wżerów to musi być poddawane obróbce wiele razy a na chłopski rozum jak jest coś szlifowane 5-6 razy to normalne że zamiast klucza 13 będzie trzeba użyć 12 albo do jednej śrubki 2 klucze Wesoly dlatego teraz kupuję nowe śruby i nakrętki a ozdobne też nowe z nierdzewki polerowanej,
Powodzenia w remoncie i uwierz mi że były gorsze egzemplarze Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gordon_Shamway
PostWysłany: Wto 22:35, 08 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kaszczor

Dobry chrom musi kosztować. Jeśli jakaś firma robi tanio, to wiedz, że będziesz za jakiś czas chromował to samo jeszcze raz...u kogoś innego. Stara zasada - oszczędny płaci dwa razy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Wto 23:24, 08 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

W TECE krzyknęli 220zl netto za kierownicę, 80zl za szklankę, 33zl za uchwyt klamki i 33zl za mocowanie klamki osłona stacyjki 80zl i ramka lampy 120 zlczyli +23%vat a w tiger za calość 500 brutto. Czytając opinie to zaczynam się zastanawiać co wróci bo dzwoniłem po 2tygodniach to stwierdzili że mają zdjętą powłokę dopiero i po świetach żeby się nastawić ze wróci

Wysłałem do tej w miejscowości Miejsce Piastowe

Siedzenie zrobione, silnik wyszkiełkowany koła gotowe.
Co do siedzenia to kupiłem gotowy pokrowiec na allegro motostore czy jakoś tak z Gdyni i gąbkę również tam. Myślę sobie zaniosę do tapicera bo co będę sam rzeźbił jak nie mam nawet czym dziurek zrobić pod nity ani czym zacisnąć. Znalazłem po dłuuugim poszukiwaniu tapicera który podjął się takiego zadania bo dzisiejszy tapicer jak pod maszyne nie podchodzi to się nie da. Fajny gość po siedemdziesiątce. Zostawiłem mu siedzenie o 11 o 17 było gotowe. Stwierdził że takiego dziadostwa nie widział jak żyje. Skaj poza jakością bo to co to jest nie ma żadnej jakośći. a co najlepsze 49zl za pokrowiec z tego pseudoskaju a on stwierdził ze za 70zl uszyłby mi z włoskiej skóry na siedzenia bo na kurtki jest za cienka. Mało tego zrobiłby też gąbke z gąbek z siedzeń samochodowych bo ta kupna jest taka że jak siadam to du.. do blachy dobija. Gąbke chciałem dorobić w firmie co robi pianki PIANPOL heh zawiozłem wszystko zrobią za 80zl więc mówię ok po dwóch dniach dzwoni Pan że jakby była w prostokącie to by dorobił ale ta ma kształt taki półokrągły i że nie dorobi. Brak słów, gdzie my jesteśmy z tymi fachowcami dzisiaj? Jak coś ktoś umie zrobić to ma 70lat a co z młodymi? Tapicer mówi wprost miałem zakład z synem, syn pojechał do Anglii tam robi tapicerki bo tu się nie opłaca. Efekt pracy na zdjęciu poniżej. Wygląda ładnie ale co będę ukrywał szajs i umówiłem się z nim, że jak się rozleci w połowie sezonu to robimy ze skóry
Teraz pytanie do znawców o co chodzi z tym silnikiem? Czemu dół jest S06? a nie S32. Sprzęgło też z 06 3tarcze.
Jako ciekawostkę zamieszczam foto starego tłoka heh ciekawy patent naprawy ciekawe czy to działało. To dopiero musiał być czeladnik Wesoly
Wał jak wyciągnąłem to powiem że zastanawiałem się czy jest tam wogóle łożysko tak latał. Wał zregenerowany u Pana Marka Olachowskiego, szlif zrobiony u Pana Marka Mostowego z doborem tłoka, obecenie silnik przekazany do złożenia Panu Stanisławowi z polecenia Pana Olachowskiego.
Udało mi się też dostać korek nie bez przygód, wypatrzyłem na olx za 30zl z przesyłką. Wysłałem kasę i korka nie dostałęm, kontakt tylko mail i oczywiście zero odpowiedzi. Ale patrzę są inne ogłoszenia z numerem. Dzownię i mówię, że kupiłem korek zapłaciłem i korka nie ma. Okazało się że ogłoszenie dał syn i tata chwała Bogu uczciwy dopilnował by korek do mnie trafił.
Sfrajerzyłęm bo w niedzielę na oldtimerbazar w sosnowcu był bak z korkiem za 45zl.

Historię malowania opiszę w następnym poście. Wszystko przed polerką ale nie przejmuję się tym bo bak i tak będę robił drugi zresztą widać go tam gdzieś na foto bo podstawowy błąd zrobiłem, szparunki zawsze z elementem założonym na motor a nie z wymiarów z forum i w garażu. Maluję sam to mnie dopiero wciągnęło Wesoly cieszy mnie ten remont i tyle.
Pewnie część pojedzie po mnie że oddałęm silnik komuś do złożenia ale ja naprawdę chce tym pojezdzić a nie być mistrzem w rozbieraniu na czas. Wszystkiego sam nie zrobię i to już zrozumiałem.
Tak się tylko zastanawiam co z zapłonem elektronik czy oryginał? Pan Stanisław mówi, że zrobi na oryginale a zawsze można wrzucić elektronik i że oryginał dobrze się sprawuje, Jak u Was się to sprawdza?









































Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mprojekt dnia Śro 0:35, 09 Gru 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 7:47, 09 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Ad tłok to mnie nic już nie zdziwi.
W mojej byłej Alfiie 145 po rozegraniu silnika okazało się że tłok miał zaspawaną dziurę Wesoly
Co do siedzenia to jak zobaczyłem na żywo ten szajs z allegro itp. To skomponowałem tymi rencamii Wesoly
Że skóry odzyskane z np. cholewek kozaków żony Wesoly
Mnie się podoba i to się liczy.
Dobrze Ci idzie A reszta to detal.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Śro 10:41, 09 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Odnośnie malowania to rama i wahacz pomalowane proszkowo. Siedzenie zresztą też. Reszta wypiaskowana potem podkład reaktywny, na to podkład akrylowy, później baza i klar 2-3razy.
Malowanie zbiornika baza +klar zajęło mi cały dzień dosłownie i wszystko pięknie nawet efekt mnie w miarę zadowolił ąż do momentu gdy w garażu zrobiło się całkiem ciemno więc włączyłem halogeny 2x500W patrzę do środka zbiornika i co to za światło? DZIURA!!! cały dzień malowania poszedł się .... nie wspomnę szpachlowania, czyszczenia i czyszczenia podkładu. Zaspawać raczej się nie uda bo pewnie blacha jak papier, myślałem o lutowaniu ale na wszelki wypadek kupiłem drugi zbiornik. NIe rozpaczam, bo szparunki szczerze mi się wydaje że powinny iść niżej jak patrzę teraz na ten drugi zbiornik to mam przesunięcie około centymetra i jak się wpatruję to widzę i mnie irytuje, więc chętnie zrobię ten drugi jak należy. Wymiary szparunków brałem z forum i nie są dobrze zdjęte bo mam zgodnie namalowane i widzę ma tym drugim baku różnicę i tak jak już pisałem gdybym je wyklejał do malowania przy założonym baku to zrobiłbym to lepiej niż rozmierzając. Pomijam że bak nie jest idealnie symetryczny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Śro 11:07, 09 Gru 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

A symetryczny nie jest bo widocznie połówki były podkładane pod sztance jak komu podeszło (jeśli chodzi o to że logo na baku nie jest równo klepnięte).U mnie jest to samo.

A tak BTW:Jest ktoś na forum kto malował SHL tak jak w fabryce czyli podkład,lakier i szparunki bez klaru?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcin14_m4
PostWysłany: Śro 11:56, 09 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Muszę przyznać, że dość szybko Ci idzie ten remont, tak trzymać Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mprojekt
PostWysłany: Śro 13:08, 09 Gru 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolska

Nie jest tak szybko jak ze zdjęć wynika po prostu zamieszczam je teraz a trwa to już rok. Pracuję dlatego też nie mam tyle czasu ile bym chciał na doprowadzenie shlki do porządku. Bo ten wolny czas którego praktycznie nie mam rozdzielam jeszcze na rodzinę. Na szczęście synek ma już prawie 5lat więc zabieram go ze sobą do części prac i tym sposobem spędzam go z nim na tym co ja chcę zrobić. Ale malować z nim już nie mogę więc jak nie ma mnie od poniedziałku do piątku to ten weekend jak jeszcze mam być poza domem bez niego to jest ciężko. No ale jakoś posuwamy się do przodu. Sprawia mi to już dużo frajdy chociaż nie wszystko jest tak jakbym chciał mimo że się nie spieszę. Dziś jak uda się wcześniej wrócić to może wyczyszczę błotniki bo mam je już w podkładzie. Oj trwało to prawie pół roku żeby po pierwsze kupić przedni w jako takim stanie a później żeby teść mi je pospawał. Ale koniec końców mam je już w podkładzie. Tak się zastanawiam czym pomalować je od środka żeby dobrze zabezpieczyć przed odpryskami kamieni.
Z malowaniem to też spontan bo początkowo miałem pomysł zrobić to sprayem, ale to chwilkę tylko zaświtało. Później miałem propozycję od pana co robił mi balustrady że za 1200zl mi pomaluje całą shlke. Rozważałem chwilę ale przyszedł czas podatku i niewiele myśląc kupiłem kompresor w sumie prosty rachunek 23%vat +19%dochodowy to za prawie połowę ceny mam kompresor swój. Jak się uda to dziś wrzucę fotki błotników w podkładzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Śro 13:09, 09 Gru 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Hokunin napisał:
A tak BTW:Jest ktoś na forum kto malował SHL tak jak w fabryce czyli podkład,lakier i szparunki bez klaru?

każdy bak jest nie symetryczny i każdy ma inaczej szparunki ,ja maluje baza czarna, baza srebrna, klar a na to szparunek pędzelkiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Śro 16:16, 09 Gru 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

maniekgazela napisał:
Hokunin napisał:
A tak BTW:Jest ktoś na forum kto malował SHL tak jak w fabryce czyli podkład,lakier i szparunki bez klaru?

każdy bak jest nie symetryczny i każdy ma inaczej szparunki ,ja maluje baza czarna, baza srebrna, klar a na to szparunek pędzelkiem.


maniek,ale mi chodzi o cały motor czy ktoś malował bez klaru.Bo nie wierzę że z fabryki wychodziły z klarem bo by nie było przetarć na baku np.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny Strona 2 z 5

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->[M11] mprojekt - Remont mojej shl
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group