Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Instalacjia elektryczna.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Instalacjia elektryczna. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Jerzy
PostWysłany: Sob 17:33, 31 Gru 2005 Temat postu: [M11] Instalacjia elektryczna.


Gość




Witam
Moze ktos przeprowadzal renowacjie instalacji elektrycznej.
JA jestem zmuszony to zrobic lecz niebardzo wiem jak do tego sie zabrac.
Moze ktos mi pomoc?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 4:34, 22 Sty 2006 Temat postu:







Cześć,
ja też robiłem elektrykę w swojej maszynie, gruntowną tzn. wyrzuciłem wszystkie stare kable, nawet cewki w prądnicy bo je przypaliłem kiedy zaraz po remoncie silnika próbowałem przyspieszenie...
Potrzebujesz kable, najlepiej różnokolorowe, żeby się nie mylić przy podłączaniu, ich grubość - przymierz do starego kabla, jeśli masz jakieś (ja miałem), jeśli nie masz, weź mały odcinek starego przewodu i udaj się do sklepu z elektryką (mogą być ciut grubsze).
Wcześniej trzeba pomierzyć (sznurkiem...?) długość jaka ma być poszczególnych przewodów, jeśli masz niekompletną instalację mogę Ci podrzucić na e-mail skan instalacji z instrukcji SHL.
Trzeba trochę do tego cierpliwości i zaparcia, powodzenia.
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Wto 20:47, 24 Sty 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

tutaj jest link do pliku kompletnej instalacji
[link widoczny dla zalogowanych]
podane tam są także grubości przewodów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 14:37, 04 Paź 2006 Temat postu: INSTALACJA







Ja równierz bym propnował nowa instalacje poniewaz oryginalna(chyba że masz w bdb stanie)jest juz dosyc sędziwa i wymagałaby wymiany na nową.Bo jak wiadomo wszelakie opory na przewodach(typu zwarcia przepalenia załamania przewodów)obniżaja jakośc światła które i tak jest dość słabe.Ja proponowałbym Ci się zaopatrzyć w dobrą lutownicę grotową(nie kondensatorowa)ponieważ ona jak się nagrzeje to porżadnie i dobrze polutujesz nia kabelki i niebędzie tzw. zimnych lutów.Oraz proponowałbym zastosować wsówki pomiędzy kabelkami wychodzącymi ze stacyjki które zawsze mozna szybko wsysunąc i oczywiście zastosowałem u siebie rurki termokurczliwe bjałego koloru na których napisałem markerem numerki gdzie który ma iśc i w ten sposób ułatwiłem sobje zycie ,bo niemuszę wrazie odłaczenia szukac gdzie i który tylko po numerkach dochodzę i proponowałbym zastosować zaciskową kostke elektryczna w miejścu w którym jest wzmocnienie główki ramy pod bakiem.Bo czasami zdarza się że trzeba wyciągnąc silnik i kabelki które z niego wychodzą łaczą się w oryginale ze stacyjka no i trzeba do stacyjki się dobrac dlatego jak bedzieśz je miał podpiete dokostki to tylko 3 sróbki i masz silnik odłonczony bez konieczności dobjerania sie do lampy.Oraz odrazu jak robisz nowa instalacje to proponowałbym wywalić prostownik selenowy bo jest to juz przestarzały element i mało wydajny.W dzisiejszych czasach na rynku jest duzo innych zastępników np. mostek gretza albo jakies inne elektroniczne cuda które maja o wiele mniejsze straty energii.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 8:46, 05 Paź 2006 Temat postu:







masz moze szersze informacje co do tych nowych rozwiazan? jaies schematy czy cos takiego?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 10:23, 06 Paź 2006 Temat postu:







barteq podal link do strony z schematem.
[link widoczny dla zalogowanych]
ja tez go mam i sprawdzalem jest spoko, jak nie masz przerabianej instalacji to nawet kolory sie zgadzaja.

Grubosc kabli to 1,5 mm2, i 0,75 mm2. tak jak na schemacie.

Nowa instalacje mozesz sobie ulozyc jak chcwesz wiec nie bedzie takie problemu jak u mnie, ze kable sa za krotkie i dotykaja cylindra itd. ja tez wywalilem swoja i bede robic nowa.
PZDR
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Sob 10:14, 07 Paź 2006 Temat postu: Bandycki pomysł


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Wpadłem na bandycki pomysł, ciekawe co by było gdyby cewki swietlne dac pod prostownik i do aku a przednia lampe z aku zasilac??? W moim wypadku to by wyeliminowało przeciwstawne 2 dolegliwosci czyli w moim wypadku, przepalanie standardowej żarówki(nawet na bezpieczniku 8A) z przodu i niedoładowanie aku na którym nie da sie jezdzic bo tylnia lampa strasznie blado swieci, dopiero po odłaczeniu akusa zaczyna normalnie. (to wszysko budzi we mnie głęboką flustrację dlaczego nic nie moze byc normalnie jak fabryka kazała!!!) Co koledzy taki barbarzynski pomysł???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Sob 20:00, 07 Paź 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

ja sie nad tym juz dawno zastanawiałem tylko jakoś nie mam czasu żeby sie tym dogłębniej zając Jezyk myśle że to by rozwiązało wiele problemów, tylko czy starczy mocy z tych 2 cewek żeby to wszystko zasilić Niepewny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Nie 9:11, 08 Paź 2006 Temat postu: 3 cewek


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

A czemu nie dac pod prostownik 3 cewek? dwóch świetlnych i jednej która standardowo zasila akumulator(a jest taka mała ze jej prawie nie widać, wiec nie ma sie co dziwic ze nie ładuje wystarczajaco Kwasny )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 10:38, 03 Lis 2006 Temat postu:







Nowe instalacje do M11 są na allegro po 55 złotych. Jeśli nie lubisz lutować i nie masz zaciskarki do końcówek to warto nabyć taką gotową i po problemie.
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Pią 14:49, 03 Lis 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

No własnie na allegro troche ktos przesadził z tą cena... za 5 kabli na krzyz 55zł + wysyłka to przesada... ja tam bede sam robil Wesoly jeszcze z 12 V muze pokombinowac, ale juz chyba wiem jak to zrobie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 22:18, 15 Gru 2006 Temat postu:







witam ja mam takie pytanie czy jak nie mam akumulatora to mi odpali shlka na popych??
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Sob 1:08, 16 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Moim zdaniem odpali Wesoly moja wiedza jest na razie tylko ksiazkowo-teoretyczna ale ze schematu wynika ze akumulator daja pread tylko do swiatel i sygnału dzwiekowego... a iskra idzie od cewki zaplonowej (magneto --> cewka zapłonowa --> świeca)
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 19:14, 21 Gru 2006 Temat postu: Problem z instalacją







Witam wszystkich, ja własnie jestem w trakcie lutowania instalacji ale mam dylemat; w starych kablach ich grubość nie jest taka jak w wyżej wymienionym schemacie. Kolory się zgadzają ale nie ich grubosć. Wszystkie kable są grubości co najmniej 2mm., dlatego pytam ,czy ktos już robił instalacje z przewodami grubości 1,5 i 0,75 mm tak jak na schemacie i jak ona sie sprawuje??Za informację będe wdzięczny.
Pozdrawiam
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Czw 19:51, 21 Gru 2006 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

lolo17 napisał:
witam ja mam takie pytanie czy jak nie mam akumulatora to mi odpali shlka na popych??



zalezy od shl jezeli jest to gazela to trzeba ominac akumulator znaczy inaczej podlaczyc co nieco a jesli jest to m11 lub m06 to bez problemu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Czw 19:53, 21 Gru 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Instalacjia elektryczna.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group