Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M 11] Ujemne napięcie cewki ładowania

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
[M 11] Ujemne napięcie cewki ładowania <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
motomaciey
PostWysłany: Śro 15:37, 22 Wrz 2010 Temat postu: [M 11] Ujemne napięcie cewki ładowania


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Jakiś czas temu straciłem ładowanie w mojej M 11 a że prostownik zmieniłem na mostek a akumulator mam nowy postawiłem na cewkę ładowania. Poczekałem do wypłaty, kupiłem nową, przejechałem parę kilometrów i... brak prądu Pożyczyłem od kumpla miernik i mierzę napięcie na cewce ładowania podczas pracy silnika a tu pokazuje że cewka je zabiera zamiast je dawać. Koledzy, spotkał się ktoś z was z czymś takim ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 19:56, 22 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

A jak podpoiłeś miernik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 20:12, 22 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Aż takim laikiem to nie jestem, czerwony do plusa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Śro 20:53, 22 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Następne pytanie : jak ustawiony był miernik na prąd stały czy zmienny,
czy była podłączona sama cewka?Bez podłączonego aku cewka się nie wzbudzi wystarczająco.
Jak podpinałeś miernik szeregowo czy równolegle?
Szeregowo do pomiaru natężenia ,równolegle do napięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 21:02, 22 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Miernik ustawiony był na prąd zmienny podpięty równolegle sprawdzałem pod czas pracy silnika z cewką podpiętą pod obwód z akumulatorem i odłączoną. W obu przypadkach napięcie było ujemne. Temat podpięcia miernika możemy już zostawić. Zauważyłem przed chwilą że jeden z magnesów styka się z cewką pod czas obrotu magneta, czy to mogło spowodować zabieranie napięcia ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 21:33, 22 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Najłatwiej było by najpierw zmierzyć oporność cewki czy w ogóle ma jakieś przejście jeżeli tak to później sprawdzić jakie napięcie daje sama cewka bez akumulatora przed mostkiem jeżeli jest grubo ponad normę (czyli dużo ponad 6V np.40V) to znaczy że cewka daje a to że za dużo to sie nie zdziw bo po podłączeniu aku spadnie do odpowiedniego. Ale z tego co wyczytałem z twojej usterki to będzie cewka ładowania jeszcze jutro sprawdze jaką powinna mieć oporność i dam znać
PS: sprawdzę też czy właśnie przez ocieranie może nie działać. Nie mam shlki z takim zapłonem ale mam luźny zapłon od wski a tam jest to samo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 22:20, 22 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Jak już napisałem pomiar na cewce podpiętej pod instalację jak i odłączonej pokazywał ujemne napięcie. Będę Ci wdzięczny mruty jeśli to sprawdzisz, z góry dzięki Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Czw 0:06, 23 Wrz 2010 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Czegoś tu nie rozumie, miałeś podpięty akumulator i pokazywało ujemne napięcie ? Poza tym piszesz że mierzyłeś dla prądu przemiennego, skąd więc minus !? A może mierzyłeś prąd stały a kabelki w mierniku są na odwrót podłączone !?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Czw 0:06, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Czw 0:21, 23 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Nie, kable były dobrze podłączone. Po przytknięciu sondy + do styku łączenia cewki z prostownikiem a - do silnika również pokazywało ujemne napięcie ale tylko na włączonym silniku. Po przytknięciu sond do biegunów akumulatora na wyłączonym silniku napięcie prądu stałego wynosiło 6,8 V.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 6:11, 23 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Bartek ma rację skąd ten minus na prądzie przemiennym?
Nie ma prawa tam być.

Zrób inaczej odepnij całkiem cewkę od prostownika i wtedy zmierz napięcie wychodzące z niej, oczywiście prąd przemienny.Powinieneś mieć tak jak kolega pisze wyżej 40 -nawet do 60v.
Może masz przebity ten mostek i po nim pokazuje głupoty, załóż samą diodę prostowniczą mniej problemów a bardziej wskazana przy przebiegu jednopołówkowym jaki występuje w tej prądnicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Czw 8:49, 23 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

jak już napisałem na początku(post znikł) na cewce samej mierzysz prąd przemienny- brak aku w obwodzie(nie ma opcji ujemnego napięcia- ponieważ w takim rodzaju pradu na jednym styku masz czasem plus czasem minus)
Wg mnie minus mógł się znależć w obwodzie tylko przez złe podłaczenie prostownika( selenowego, mostka gretza, 1-4 diód prostowniczych) co powinno spowodować duży prąd w obwodzie akumulatora i jego rozładowywanie.
najlepiej wziąć książkę do fizyki o prądzie stałym i przemiennym tam sie wszystkiego dowiesz

i na koniec jeżeli podłączysz akumulator do cewki bez diody(zakładam że wiemy jak działa dioda-zawór zwrotny dla wody- prościej w jedną idzie w drugą nie) to wtedy cewka stara się obrócić magnetem i powstaje silnik, a co się dzieje jak taki silnik napędzamy?
powstają różne dodatkowe prądy w obwodzie zazwyczaj niszczace(przykład jedziemy samochodem na załaczonym rozruszniku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Czw 8:53, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Czw 9:53, 23 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Bitels, mierzyłem napięcie na całkowicie odłączonej cewce i było ujemne.
Paweł nie podłączałem akumulatora do cewki bez prostownika, drugi pomiar wykonywałem na kompletnym obwodzie z akumulatorem i prostownikiem.
Panowie założyłem ten temat bo usterki w mojej SHL nie potrafię wytłumaczyć w logiczny sposób. Sam kładę instalacje w motocyklach zaczynając na komarkach a na japończykach a kończąc wiec pewne pojęcie mam. Nie zakładam tematów typu "motor zgasł, pomocyyyy !!!!!!!", piszę tutaj bo po przewertowaniu różnych forów i stron internetowych nie znalazłem odpowiedzi. Liczę że są wśród nas spece od elektryki lub ktoś komu przydarzyło się takie zjawisko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Czw 9:55, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Czw 11:24, 23 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Przy napięciu przemiennym nie może być napięcia ujemnego.
Moja rada sprawdź miernik, może on kasztani nawet podłączając go do gniazdka sieciowego.

Cewkę możesz sprawdzić podłączając do niej żarówkę wtedy wszystko będzie jasne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Czw 11:40, 23 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Ok, sprawdzę miernik, cewkę żarówką i dam znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Czw 14:14, 23 Wrz 2010 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Nie masz czasem przerobionej instalacji, nie pokręciłeś czegoś z tym mostkiem (który w M11 jest zbyteczny wystarczy 1 dioda ), nie podłączyłeś przypadkiem do tego mostka cewek świetlnych ? Ile było na minusie gdy mierzyłeś to napięcie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M 11] Ujemne napięcie cewki ładowania
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group