Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M 11] Ujemne napięcie cewki ładowania

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
[M 11] Ujemne napięcie cewki ładowania <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
pawe86
PostWysłany: Nie 8:54, 26 Wrz 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

[link widoczny dla zalogowanych]

po prawej są pokazane wykresy jaki prąd otrzymujemy przy jednej diodzie i więcej.
Widać że jeżeli jest jedna dioda to tracimy połowę czasu prąd(jedna dioda obcina nam cały '-' prądu przemiennego)
dwie diody odbijają to na górę( cały czas mamy tętniący '+')
a gdy mamy 4 diody to mamy prawie wyprostowany prą- bardzo małe tętnienia.
Więc sami zadecydujcie czy chcecie tracić połowę prądu? czy też mieć bardzo ładne napięcie stałe... do ładowania
Bitels- fabryka robiła z tego co miała, na selenie byłyby wielkie straty gdyby było więcej płytek- teraz mamy półprzewodniki więc dlaczego z nich nie korzystać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 9:10, 26 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Dołączam się do słów pawe86

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Nie 9:11, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 9:30, 26 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Piszę ci jeszcze raz podłącz oscyloskop a zobaczysz o co mi chodzi.
Przy jednej cewce podłączonej w ten sposób wykres wygląda tak,że prawie nie ma dolnych połówek. Prąd wychodzący z takiej cewki wygląda bardziej na prąd tętniący ,który co jakiś okres nieznacznie przekracza zero na sinusoidzie ,niż prąd przemienny.A dlaczego? Dlatego,że jeden koniec cewki jest podpięty do masy pojazdu czyli do zacisku minus akumulatora.
Chcesz uzyskać prąd przemienny z tej cewki? Odłącz tę końcówkę od masy pojazdu wyprowadź przewodem i wtedy z jednego i drugiego przewodu otrzymujesz pełno okresowy prąd przemienny. Wtedy podłączasz do nich mostek Gretz'a.
Dlaczego nie jest tak zrobione fabrycznie? To rozwiązanie ma jedna wadę cewka musiała by być dużo większa a na to nie ma miejsca w tym iskrowniku , cewki świateł były ważniejsze, pamiętajcie ,że w pierwszych WFM które posiadały akumulator cewka ładowania była nawinięta na cewkach świetlnych, potem udało im się wygospodarować troszkę miejsca na małą osobną.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Nie 14:34, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Nie 13:31, 26 Wrz 2010 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Zgadzam się z Bitelsem, myślę że dokładnie to wyjaśnił, to czy mostek jest 4 czy 6 diodowy nie ma znaczenia, wszystko zależy od źródeł zasilania.
Najlepszy przebieg (najmniejsze tętnienia) na rys z wikipedii otrzymano w prostowniku 3 fazowym dwupołówkowym (ostatni wykres napięć)
Natomiast w naszym motocyklu mamy 1 fazę, z czego jak juz bitels wspomniał jedna końcówka uzwojenia podłączona jest do masy co uniemożliwia podłączenie mostka Graetza, w wyniku czego wystarcza 1 dioda, otrzymujemy przebieg pulsujący jednopołówkowy ja na rys.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Nie 13:39, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 19:07, 26 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Cytat:
W zasilaczach domowych to zjawisko przeszkadza bo zakłóca odbiorniki radiowo telewizyjne, dlatego w układ dołącza się kondensatory których pojemność niweluje chwilowe spadki napięcia.



A czym jest akumulator w takim układzie jak w SHL-ce... właśnie działa dokładnie jak kondensator tylko dużej pojemności a jak wiadomo im niższe napięcie tym kondensator musi być większy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Nie 19:08, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Nie 19:12, 26 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Widzę, że temat dot. błachej ceweczki wyrósł na wyżyny wiedzy z zakresu elektryki. Mruga To ja ma pytanie, dlaczego jak dzieciarnia jeździ na motorynce przed moim domem na ulicy, to mój starszy telewizor dostawał drgawek?? Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 19:26, 26 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Bo ma kondensator do bani Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Nie 22:28, 26 Wrz 2010 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

CZESIO1958 napisał:
Bo ma kondensator do bani Wesoly


oczywiście mowa o kondensatorze w układzie zapłonowym, który nie ma nic wspólnego z naszym układem ładowania akumulatora


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pon 18:27, 27 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Dokładnie tak jak przedmówcy ale widocznie to na prawdę stary telewizor bo troszeczkę nowsze mają już specjalną filtrację. Jeszcze pytanie odbierasz z anteny siatkowej czy satke masz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Wto 19:30, 28 Wrz 2010 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

mruty napisał:
Dokładnie tak jak przedmówcy ale widocznie to na prawdę stary telewizor bo troszeczkę nowsze mają już specjalną filtrację. Jeszcze pytanie odbierasz z anteny siatkowej czy satke masz


może jednak skupmy się na tej cewce ładowania Offtopic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Wto 19:35, 28 Wrz 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Skoro moderator zmienił temat to o tym się gada Kwadratowy choć sam nie raz czepia się zmian tematów Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Śro 21:09, 29 Wrz 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Przyznaję, jestem hipokrytą o podwójnej morlaności Wstyd , innym wytykam źdźbło w oku a sam forum zasrywam. Wstyd

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Pią 13:37, 01 Paź 2010 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

a jak tam ładowanie od kolegi motomaciey ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pią 15:24, 01 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Nie mam typowego garażu tylko piwnicę i przydomowe szałerki, w ostatnim czasie albo byłem w pracy albo padało i ograniczałem się do prac przy motocyklach w piwnicy. Korzystając z tego że ładna dzisiaj pogoda zająłem się priorytetem - cieknącym kranikiem. O 19.00 ruszam do pracy także muszę się z tym dzisiaj wyrobić a jak starczy czasu dłubnę też coś w elektryce. Dzieki Bartek za pamięć Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Nie 23:35, 03 Paź 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Dziś sprawdziłem miernik w gniazdku sieciowym, nie pokazuje minusa. Do samej cewki podpinałem trzy żarówki: 6V, 12V i 24V żadna nie dawała światła. Kolega ma dla mnie przygotowane magneto i boje się że gdy spiłuje ocierający rdzeń cewki to nie będzie już z nim dobrze współpracować. Następnego pomiaru dokonam na nowym magnecie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 Strona 3 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M 11] Ujemne napięcie cewki ładowania
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group