Autor |
Wiadomość
|
pawe86
|
Wysłany: Nie 8:54, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
[link widoczny dla zalogowanych]
po prawej są pokazane wykresy jaki prąd otrzymujemy przy jednej diodzie i więcej.
Widać że jeżeli jest jedna dioda to tracimy połowę czasu prąd(jedna dioda obcina nam cały '-' prądu przemiennego)
dwie diody odbijają to na górę( cały czas mamy tętniący '+')
a gdy mamy 4 diody to mamy prawie wyprostowany prą- bardzo małe tętnienia.
Więc sami zadecydujcie czy chcecie tracić połowę prądu? czy też mieć bardzo ładne napięcie stałe... do ładowania
Bitels- fabryka robiła z tego co miała, na selenie byłyby wielkie straty gdyby było więcej płytek- teraz mamy półprzewodniki więc dlaczego z nich nie korzystać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 9:10, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Dołączam się do słów pawe86
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Nie 9:11, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 9:30, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Piszę ci jeszcze raz podłącz oscyloskop a zobaczysz o co mi chodzi.
Przy jednej cewce podłączonej w ten sposób wykres wygląda tak,że prawie nie ma dolnych połówek. Prąd wychodzący z takiej cewki wygląda bardziej na prąd tętniący ,który co jakiś okres nieznacznie przekracza zero na sinusoidzie ,niż prąd przemienny.A dlaczego? Dlatego,że jeden koniec cewki jest podpięty do masy pojazdu czyli do zacisku minus akumulatora.
Chcesz uzyskać prąd przemienny z tej cewki? Odłącz tę końcówkę od masy pojazdu wyprowadź przewodem i wtedy z jednego i drugiego przewodu otrzymujesz pełno okresowy prąd przemienny. Wtedy podłączasz do nich mostek Gretz'a.
Dlaczego nie jest tak zrobione fabrycznie? To rozwiązanie ma jedna wadę cewka musiała by być dużo większa a na to nie ma miejsca w tym iskrowniku , cewki świateł były ważniejsze, pamiętajcie ,że w pierwszych WFM które posiadały akumulator cewka ładowania była nawinięta na cewkach świetlnych, potem udało im się wygospodarować troszkę miejsca na małą osobną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Nie 14:34, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 13:31, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Zgadzam się z Bitelsem, myślę że dokładnie to wyjaśnił, to czy mostek jest 4 czy 6 diodowy nie ma znaczenia, wszystko zależy od źródeł zasilania.
Najlepszy przebieg (najmniejsze tętnienia) na rys z wikipedii otrzymano w prostowniku 3 fazowym dwupołówkowym (ostatni wykres napięć)
Natomiast w naszym motocyklu mamy 1 fazę, z czego jak juz bitels wspomniał jedna końcówka uzwojenia podłączona jest do masy co uniemożliwia podłączenie mostka Graetza, w wyniku czego wystarcza 1 dioda, otrzymujemy przebieg pulsujący jednopołówkowy ja na rys.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Nie 13:39, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 19:07, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Cytat: |
W zasilaczach domowych to zjawisko przeszkadza bo zakłóca odbiorniki radiowo telewizyjne, dlatego w układ dołącza się kondensatory których pojemność niweluje chwilowe spadki napięcia. |
A czym jest akumulator w takim układzie jak w SHL-ce... właśnie działa dokładnie jak kondensator tylko dużej pojemności a jak wiadomo im niższe napięcie tym kondensator musi być większy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mruty dnia Nie 19:08, 26 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Nie 19:12, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1618
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Widzę, że temat dot. błachej ceweczki wyrósł na wyżyny wiedzy z zakresu elektryki. To ja ma pytanie, dlaczego jak dzieciarnia jeździ na motorynce przed moim domem na ulicy, to mój starszy telewizor dostawał drgawek??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 19:26, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Bo ma kondensator do bani
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 22:28, 26 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
CZESIO1958 napisał: |
Bo ma kondensator do bani |
oczywiście mowa o kondensatorze w układzie zapłonowym, który nie ma nic wspólnego z naszym układem ładowania akumulatora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pon 18:27, 27 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Dokładnie tak jak przedmówcy ale widocznie to na prawdę stary telewizor bo troszeczkę nowsze mają już specjalną filtrację. Jeszcze pytanie odbierasz z anteny siatkowej czy satke masz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Wto 19:30, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
mruty napisał: |
Dokładnie tak jak przedmówcy ale widocznie to na prawdę stary telewizor bo troszeczkę nowsze mają już specjalną filtrację. Jeszcze pytanie odbierasz z anteny siatkowej czy satke masz |
może jednak skupmy się na tej cewce ładowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Wto 19:35, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Skoro moderator zmienił temat to o tym się gada choć sam nie raz czepia się zmian tematów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 21:09, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1618
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Przyznaję, jestem hipokrytą o podwójnej morlaności , innym wytykam źdźbło w oku a sam forum zasrywam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pią 13:37, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
a jak tam ładowanie od kolegi motomaciey
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pią 15:24, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Nie mam typowego garażu tylko piwnicę i przydomowe szałerki, w ostatnim czasie albo byłem w pracy albo padało i ograniczałem się do prac przy motocyklach w piwnicy. Korzystając z tego że ładna dzisiaj pogoda zająłem się priorytetem - cieknącym kranikiem. O 19.00 ruszam do pracy także muszę się z tym dzisiaj wyrobić a jak starczy czasu dłubnę też coś w elektryce. Dzieki Bartek za pamięć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Nie 23:35, 03 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Dziś sprawdziłem miernik w gniazdku sieciowym, nie pokazuje minusa. Do samej cewki podpinałem trzy żarówki: 6V, 12V i 24V żadna nie dawała światła. Kolega ma dla mnie przygotowane magneto i boje się że gdy spiłuje ocierający rdzeń cewki to nie będzie już z nim dobrze współpracować. Następnego pomiaru dokonam na nowym magnecie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|