Autor |
Wiadomość
|
mruty
|
Wysłany: Czw 18:42, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
A więc tak. Biorąc pod uwagę że wcześniej działało Ci te ładowanie.
Oporność cewki ładowania wynosi około 4 ohm (zwracając uwagę na błąd miernika)
To że styka się z kołem magnesowym nie powinno mieć wpływu na takie cuda jak Ci się dzieją ponieważ rdzeń cewki jest jednocześnie połączony z masą całej instalacji.
Wnioski z tego takie:
Sprawdź jeszcze raz wszystko na innym mierniku
Jeżeli będzie to samo to sprawdzaj ładowanie z podłączonym aku jakie wtedy dokładnie jest napięcie i czy rośnie wraz z pracą silnika (czyli czy ładuje coś)
Ja bym podstawił jeszcze inny mostek najlepiej 25A
Takie cuda mogą też się dziać jak na stykach nie ma wszędzie masy czyli czy mostek jest dokładnie podłączony z masą czy aku jest dokładnie podłączony z masą.
Sprawdź też oporność pomiędzy rdzeniem cewki a masą pojazdu skoro styka się cewka z obudową iskrownika to po podłączeniu omomierza jedną końcówką najlepiej do aku a drugą do rdzenia cewki powinno wykazać 0,00 ohm (plus błąd miernika)
UWAGA SZANOWNI KOLEDZY !!!
Nie należy podłączać jako mostek tylko jednej diody ponieważ wtedy napięcie nie jest idealnie wyprostowane i przez to biorą się ciągle niedoładowane akumulatory co doprowadza do ich szybkiemu zużyciu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Czw 18:42, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Podłączyłem mostek według tego schematu Nie podłączałem tam cewek świetlnych. Dla pomiaru na samej cewce minusowe napięcie wahało się od -1,4 V do -18,9 V.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Czw 18:43, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Czw 18:46, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
pokaż na obrazku gdzie podłączasz miernik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Czw 21:51, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
mruty napisał: |
UWAGA SZANOWNI KOLEDZY !!!
Nie należy podłączać jako mostek tylko jednej diody ponieważ wtedy napięcie nie jest idealnie wyprostowane i przez to biorą się ciągle niedoładowane akumulatory co doprowadza do ich szybkiemu zużyciu |
Powiedz mi tylko co ci da mostek jak go podłączasz tylko jedna połówką? To tak jakbyś połączył dwie diody szeregowo.
Konstrukcja prądnicy jest taka że przy jednej cewce powstaje prąd przemienny jednopołówkowy i mostek Gretz'a działa tylko jedna parą diód, to tak jakbyś połączył dwie diody szeregowo a druga para pozostaje niewykorzystana.To jak byś połączył dwie diody w szereg.
Nawet z mostka prostowniczego prąd nie jest do końca wyprostowany,taki prąd nazywamy prądem tętniącym. Akumulatorom to nie przeszkadza bo składowa prądu nie przechodzi przez zero czyli po Polsku nie ma zmian w okresach na + i -. W zasilaczach domowych to zjawisko przeszkadza bo zakłóca odbiorniki radiowo telewizyjne, dlatego w układ dołącza się kondensatory których pojemność niweluje chwilowe spadki napięcia.
Montując mostek o natężeniu do 25A pogarszasz jeszcze sprawę bo zgodnie z prawem Ohma taki prostownik ma duże opory wewnętrzne co spowoduje jeszcze gorsze ładowanie gdyż część napięcia wytworzonego przez cewkę przez opór zostanie zamienione na ciepło.
Oryginalny selen miał 3A ,a 6 lub 7 amperowa dioda to dość dla prądnica która w bardzo dobrej formie przy 4000 obrotów jest w stanie wytworzyć 1,2A prądu a w standardzie to 0,7 ampera to dla niej dość.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Czw 22:06, 23 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Czw 23:03, 23 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
bitels napisał: |
A jak podpoiłeś miernik? |
no i tutaj jest przyczyna. Może ta cewka też jest podpita?
Mnie do głowy przyszło jeszcze rozmagnesowanie magnesów - iskra jest mocna?, jak pali moto?
Ale to znów nie tłumaczy dlaczego na niepodłaczonej cewce też jest -.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pią 0:54, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Iskra jest mocna i światła drogowe też. Moto odpalam ręką, silnik pracuje regularnie i dobrze się wkręca na obroty. Rozwawiałem z mrutym i doszedłem do wniosku że to chyba cewka która ociera o magneto. W wolnej chwili zeszlifuję rdzeń i dokonam ponownego pomiaru, podłączę też żarówkę żeby wykluczyć zepsuty miernik. Na dniach kolega przywiezie mi inne magneto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pią 12:43, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
A czy zmierzyłeś jakie napięcie otrzymujesz za prostownikiem, bez podłączonego akumulatora ? Bo z tego co zrozumiałem to mierzyłeś napięcie na cewce i coś mi się wydaje że mierzyłeś to dla prądu stałego a nie przemiennego, ponieważ dla przemiennego nie ma możliwości aby miernik pokazał minus
Ja bym sprawdził miernik, tak jak Bitels pisał, prąd przemienny i pomiar napięcia w gniazdku w domu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pią 16:56, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Nie, nie mierzyłem za prostownikiem bez aqu i nie sprawdzałem jeszcze miernika, teraz mam poważniejszą awarię, gdy rano wracałem z pracy padła cewka zapłonowa. Muszę polutować od niej kabel.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pią 20:44, 24 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Szanowny kolego bitels i inni zgodzę się z twoją wypowiedzią ale nie do końca jest tak jak mówisz. Owszem zgodzę się że im większy mostek to nie znaczy że lepszy ale tak naprawdę żadna "zwykła" dioda prostownicza nie nadaje się do ładowania aku z zasilania z cewki ponieważ jest za "wolna" do takich celów stosuje się diody schottkiego ponieważ mają w sobie złącza półprzewodnikowe tworzące tak zwane złącze p-n. Są one tak jakby "szybsze" czyli dłużej otwarte powodują mniejsze zakłócenia na wyjściu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Sob 17:43, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
wracajac do tego napięcia to w końcu nie doczytałem jak podłączałeś miernik?
między masą a kablem z cewki?
jeżeli chodzi o mostek to dlaczego nie podłączysz go w pełni?
a może po prostu silnik podczas pracy zakłóca odczyty miernika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Sob 18:58, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1618
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
mruty napisał: |
Szanowny kolego bitels i inni zgodzę się z twoją wypowiedzią ale . |
Ja mam oryginalną ceweczkę i zamiast selenu diodę prostowniczą, obciążenie żarówką 3w. Akumulator nawet rozładowany do zera potrafi się sam naładować w moto, więc, chyba nie jest źle. Na razie nie narzekam i nie naprawiam tego co dobrze chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Sob 19:21, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
gdyby ktoś z was miał kiedyś "półprzewody" to by wiedział dlaczego dioda to zbyt mało co nei zmienia faktu, że wystarczy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Sob 19:29, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1618
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
pawe86 napisał: |
gdyby ktoś z was miał kiedyś "półprzewody" to by wiedział dlaczego dioda to zbyt mało co nei zmienia faktu, że wystarczy.... |
No to jak w końcu? Dioda starczy czy to zbyt mało? Bo nie wiem czy mam nie spać po ocach i rwac włosy z głowy, że mi nie ładuje- pomimo, że ładuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 19:42, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Polutowałem dzisiaj cewkę zapłonową i moto znów śmiga ale noc mnie zastała, dzis już więcej nie zrobię bo garażu nie mam Jutro 12h służby i znów jak wrócę będzie ciemno ale aku ładuje się pod prostownikiem także na powrót z pracy starczy. W poniedziałek przed nocka coś wyskrobię i wtedy zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Sob 22:04, 25 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Suchy napisał: |
pawe86 napisał: |
gdyby ktoś z was miał kiedyś "półprzewody" to by wiedział dlaczego dioda to zbyt mało co nei zmienia faktu, że wystarczy.... |
No to jak w końcu? Dioda starczy czy to zbyt mało? Bo nie wiem czy mam nie spać po ocach i rwac włosy z głowy, że mi nie ładuje- pomimo, że ładuje. |
Elektronicy z tego forum widzę że żyją prądem przemiennym z gniazdka .
Chłopy podłączcie sobie oscyloskop do cewki i wtedy łopatologicznie zrozumiecie dlaczego wystarcza jedna dioda prostownicza.
A jak to do was nie dociera to sami sobie wytłumaczcie dlaczego fabryka wstawiła prostownik selenowy dwupłytowy co jest odpowiednikiem diody prostowniczej ,a nie czteropłytkowy który jest odpowiednikiem mostka Gretz'a tak jak w gazeli czy wsk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|