Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->jak ustawiać zapłon "na żarówkę" ?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
jak ustawiać zapłon "na żarówkę" ? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 19:57, 25 Wrz 2008 Temat postu: jak ustawiać zapłon "na żarówkę" ?







witam!
Proszę o odp. na pytanie z tematu. Kilka razy chyba Bitels pisał o ustawianiu "na żarówkę" stąd pytam. Bo sam ustawiałem na bibułkę - he he. Rozumiem że żarówka gaśnie w momencie gdy styki przerywacza się rozejdą? Jeśli tak to proszę podać jak i w którym miejscu w realu można podłączyć przewody żarówki żeby móc kręcić kołem magnesowym i ustalić moment przerwy? Zauważyłem dziś gdy próbowałem experymentować że po podłączeniu miernika do kowadełka i młoteczka nawet rozwarcie styków nie powodowało braku przepływu prądu!!!!!! czy to normalne? Może mam jakieś przebicie na tej śrubie do której podłączamy cewkę wys napięcia stąd idzie przebicie na mase ... ale motocykl ma iskrę i pracuje w miarę ok. Proszę o info Pozdrawiam
Powrót do góry
J_M_M
PostWysłany: Czw 22:40, 25 Wrz 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Nie musisz podłączać żadnej żarówki. Z tego co piszesz umiesz się posługiwać omomierzem i do ustawiania zapłonu jest to wystarczające. Jedyne co powinieneś zrobić to na czas ustawiania przerywacza odłączyć od niego cewkę zapłonową - wówczas omomierz powinien Ci wskazać kiedy styki są zwarte a kiedy rozwarte. Jeśli i po odłączeniu cewki w momencie rozwarcia przerywacza będziesz widział że jest przejście to sprawdź czy część ruchoma przerywacza jest dobrze odizolowana od podstawy zapłonu a jeśli i to nie pomoże zwarcie najprawdopodobniej robi kondensator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->jak ustawiać zapłon "na żarówkę" ?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group