Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->[SHL M11W] 1968 bodzys

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Następny
[SHL M11W] 1968 bodzys <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
bodzys
PostWysłany: Wto 20:20, 16 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Właśnie próg nie był pod palcem przaktycznie wyczówalny był widoczny tylko bo troche nagaru sie zebrało po oczyszczeniu nic nie było widać. Robiłem też pomiary średnicówką różnica była niewielka rzędu 0,02 z tego co pamiętam.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bodzys dnia Wto 20:55, 16 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Wto 22:18, 16 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Super shl jak bys mail jakis problem pisz smialo chetnie pomoge Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Śro 8:40, 17 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Tłok to mogłeś dać nowy bo szybciej się wyciera niz cylinder. W skuterze sa ZMD oryginalne za 34 zł. Tym bardziej, że masz poniszczoną czaszę od wałeczka z łożyska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Śro 8:49, 17 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Jeśli nowy tłok, to cylinder obowiązkowo trzeba oddać do honowania. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzys
PostWysłany: Śro 15:37, 17 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Kod:
Ja tam nie widzę, abyś coś dospawał 

hehe dzieki Mruga TIGiem spawałem.

gabste91 - dzięki jak coś to na pewno się zgłoszę Mruga

Pewnie macie racje z tym nowym tłokiem i honowaniem ale to są koszty Smutny
A na starym myślę że pochodzi jeszcze - co oryginał to fabryczny oryginał


Silnik został całkowicie oczyszczony, wszystkie pokrywy, kartery, zębatki itd.
Nowe łożyska na wał i poskładany w całość.











Po całkowitym zmontowaniu okazało sie że cośz iskrą jest nie tak Smutny
Zakupiłem nową cewke zapłonową przewód wysokiego napięcia świece i fajkę
Działa jest iskra Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 15:52, 17 Kwi 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Dekli nie polerowałeś? Bo wyglądają świetnie.
Co do cewki, to kup i woź ze sobą drugą na zapas Mruga te nowe to jest gó...no..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzys
PostWysłany: Śro 16:44, 17 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Delikatnie przepolerowałem nie wygląda to najlepiej ale narazie nie będe nic z tym robił.

A co do cewki to jak tylko przywiozłem ją do domu to mi się nie spodobała Smutny po przykręceniu cewki i założeniu koła magnesowego ocierało mi musiałem ją modyfikować przyszlifować trohe. Teraz myśle ze z tej starej może by coś było jeszcze mogła być mocno zawilgocona i może dlatego iskra gdzieś uciekała bokiem. Porządne suszenie czasem pomaga Mruga



Rozebrałem cały gaźnik wyczyściłem wymyłem, musiałem dorabiać uszczelki. Przykręciłem do silnika silnik w ramę i test. Oj chwile się nakopałem po regulacji gaźnika wgońcu zagadał Wesoly ale była radość hehe. Silnik działa jestem zadowolony nie ustawiałem zapłonu ani nic złożyłem według snaków które zrobiłem przed rozebraniem gaźnikiem tylko regulowałem silnik odpala i pracuje wmiere ładnie Odstawiłem go na półkę i czeka sobie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bodzys dnia Śro 18:21, 17 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Czw 12:03, 18 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Widzę wał po tuningu Mruga z wypełniaczami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 12:40, 18 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

No właśnie co dają te zaślepki na wale. U mnie sa otwory.
Moim zdaniem te otwory są po to, zeby skompensowac masę korbowodu a więc z zaślepkami nie da się wyważyć wału.
Nigdzie tez nie spotkałem się takim tuningiem więc może ktoś coś napisze co to daje.
No chyba, że są to wypełniacze z jakiegoś lekkiego tworzywa to wtedy wyważenie zostaje i nie ma oporów powietrza od otworów to by to do mnie przemawiało.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Czw 12:43, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzys
PostWysłany: Czw 16:36, 18 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

A to ciekawe z tymi zaślepkami. U mnie silnik nigdy nie był rozpoławiany i tak już miał w oryginale, po regeneracji wału nie zauważyłem żeby gość to wyjmował czy cokolwiek z tym robił. A co do wyważania hmmm nie mam pojęcia jak gość to robił i czy robił niby fachowiec co zjadł zemby na takich silnikach hehe. Ja po dopaleniu nie zauważyłem żeby silnik jakoś wibrował dziwnie więc chyba jest ok

Kilka fotek silnika:












Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Czw 17:30, 18 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

taki ładniutki , czyściutki. nic tylko postawić w salonie na półce nad telewizorem Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzys
PostWysłany: Pią 21:06, 19 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

holipa - silnik właśnie stoi na półce w "salonie" - tylko w tym salonie nie ma telewizora Mruga

Mam już licznik po regeneracji hmmm nie wygląda najlepiej ale ważne że będzie działał

Kilka fotek przed:



wtrakcie:
Ramka


Wszczelka pod ramkę:


Mechanizm ze sprężynką włosową:


Wewnętrzna ramka (na fotce widoczna ramka już pomalowana Alucynkiem):


Tarcza:


Śrubki mocujące tarczę:


Wskazówka:


Wszystkie elementy licznika:


Po regeneracji:




Wypukłe szkiełko:




W liczniku zostały wymienione:
1 Ramka zewnętrzna.
2 Szkiełko (bo go wcale nie było)
3 Wskazówka
4 Sprężyna włosowa
Metalowa obudowa od wewnątrz pomalowana na biało i wewnętrzna ramka Alucynkiem, reszta elementów odczyszczona i przedmuchana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 15:41, 20 Kwi 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Wszystko fajnie. Ja swój licznik też rozbierałem, tylko stanąłem w miejscu przez wskazówkę. Mógłbyś się pochwalić jak ją zdjąłeś?
No i ciekawe czy będzie teraz właściwie pokazywać prędkość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bodzys
PostWysłany: Sob 20:03, 20 Kwi 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Rozbierałem sam tzn. do zdjęcia wskazówki potrzebowałem drugiej pary rąk Mruga jesna osoba trzyma licznik i kleszczykami mocno ściska ośkę pod wskazówką a druga podważa na dwa płaskie śrubokręty wskazówkę opierając o kleszcze. Jakoś tak to zeszło choć łatwo nie było. Po rozebraniu okazało się ze sprężynka włosowa jest mocno zniszczona i pogięta. Zdemontowałem ją i zacząłem prostować przeciągając ją po śrubokręcie (tak jak papier przez nożyczki) i sama się zwija wtedy w ślimaka. Udało mi się ją nawet zamontować. Wtedy powstał problem z wyskalowaniem i wskazówka była nie do zdobycia, choć miałem już pomysł jak ją dosztukować hehe. Wtedy trafiłem w necie na pana Klimko. Po wymianie kilku email wysłałem mu fotki stwierdził ze sprężynka chyba jest do uratowania ale nie na 100%. Wysłałem mu licznik, wymienił sprężynkę wskazówkę wyskalował nowa ramka i szkiełko. Po ok 2 tygodni wrócił w takim stanie jak na fotkach. Nowej tarczy nie miał niestety dlatego jest jaka jest. I to cała historia z moim licznikiem Dostałem też gwarancję na 6M gdyby się coś działo to miałem dzwonić. Tylko boje się ze zanim go będę mógł wypróbować to już będzie po gwarancji Smutny

Dzisiaj zrobiłem konserwacje w środku - rama, przedni wahacz, tylni, widelec, stopka główna

Aha bo nie wspominałem że mam pomalowane to wszystko proszkowo i jeszcze te wszystkie drobne elementy: mocowanie silnika, półka pod akumulator, puszka narzędziowa, puszka filtra, krótka osłona łańcucha i stelaż pod siedzenie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bodzys dnia Sob 20:11, 20 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 22:29, 20 Kwi 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

To powiedz jeszcze ile zapłaciłeś za robotę?
No ja właśnie swój licznik też sam sobie wyzerowałem, tylko muszę wskazówkę zdjąć bo tarczę mam lekko zagiętą i chcę ją wyprostować. A no i wstawić ogranicznik, którego również nie mam Jezyk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Następny Strona 2 z 16

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->[SHL M11W] 1968 bodzys
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group