Autor |
Wiadomość
|
drix1994
|
Wysłany: Wto 9:41, 10 Sie 2010 Temat postu: [M11W]Dystansować czy nie? [patrz foto] |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Mam problem. W trakcie pojmowania jak cały silnik działa, zobaczyłem, że zębatka największa zębatka lekko ociera o karter. Czy tam oryginalnie jest jakaś podkładka ?? Między zębatką, a karterem ?? Czy może powinienem kupić i dopiero dołożyć po obu stronach ??
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Wto 9:42, 10 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 12:42, 10 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
skrec kartery i sprawdz jaki walek ma luz osiowy jak bedzie duzy to daj dystans
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Johny4421
|
Wysłany: Czw 17:54, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Głogów/Polkowice
|
w tym miejscu gdzie zaznaczyłeś czerwona strzałke nie wolno dystansować.
Tak jak wczesniej napisano, poskladaj kartery ale skrec z uszczelką i dopiero wtedy sprawdz luz na wałku. Prawdopodobnie miedzy łozyskiem a trybem powinna być mała dystansowa 0,05mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Czw 19:02, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
aha, no póki co kartery leżą u tokarza więc nic nie zdziałam. A podkładki to miałem tylko między sprzęgłem, a biegami (na tym samym wałku) najpierw była tuleja i 2 podkładki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Nie 11:40, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wg mnie jest to wyrobiona brązowa tulejka ślizowa na powierzchni styku z wałkiem - ktoś chyba jeździł z mała ilością oleju i ze zbyt ciasno spasowanymi karterami.
Chodzi mi o zurzywajacą sie powierzchnię prostopadłą do karterów w miejscu współpracy tulejki i wałka z trybem z w rezultacie na wałku robi się całkiem spory luz. Sprawadź ten luz.
Może uda Ci się dotoczyć taki cienki pierścioneczek z brązu, bo wymiana tulejek to nie taka prosta sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 11:53, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Tulejki są wyrobione na pewno, bo wałek widziałem dosyć sporo luzu miał na boki, ale będą dotoczone, wyosiowane i wprasowane u tego magika Tzn. mówił, że da rade dotoczyć i zrobić kanaliki.
Czy ciasno był złożony to możesz mieć racje. Mój Tata powtarza mi do dziś, że jeśli krawędzie polówek są całe to wtedy można dociąć uszczelkę z tektury (np. z takiej co przy koszulach jest), złożyć na towot i mocno skręcić.
Oleju też było mało, bo przy rozbieraniu silnika okazało się, że wciągnęło go przez nieszczelny simmering.. a do silnika dolewałem ze 2 razy w tym roku, a pod motorem zawsze było sucho... I dzięki za rady.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Nie 11:55, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alien
|
Wysłany: Sob 12:27, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słomniki
|
Nie wiem czy temat jest nadal aktualny, ale może to co napiszę jeszcze komuś się przyda. Odnośnie dystansowania Wiatrowskiego silnika...
Z tej strony gdzie wystąpiło Ci ocieranie nie można dystansować - podkładkę dajesz dokładnie z drugiej strony wałka pośredniego. Jeśli koło pierwszego biegu (czyli to zaznaczone na zdjęciu) ociera o karter to znaczy ze kołnierz wspomnianej tulejki z brązu został solidnie starty i możemy się spodziewać gigantycznego luzu osiowego. Jeśli chcesz dobrze zrobić tę skrzynie to najpierw wymień obydwie tulejki na nowe i odpowiednio rozwierć (nie jest to łatwe, bo konieczne jest zachowanie osiowości) a wtedy możemy zabrać się za dystansowanie.
Generalnie dystansowanie najłatwiej przeprowadzić na silniku z wyjętym wałem i zostawiona samą skrzynią żeby uniknąć niepotrzebnego wycierania gniazd łożysk. Co ważne, dystansowanie MUSI być przeprowadzone dokładnie na takiej uszczelce jaka później będzie założona. Pierwsza podkładka tak jak napisałem jest na wałku pośrednim po drugiej stronie zaznaczonej strzałki. Druga idzie na wałek główny między zębatką wałka głównego (tą która jest jego integralna częścią) a łożyskiem 6302. Błędem jest montaż podkładki przy zębatce zdawczej - wałek jest tam specjalnie sfazowany żeby współpracował z tulejką brązowa zębatki. Trzecią podkładkę, a raczej podkładeczkę montujemy pod wałek wodzików, oczywiście na tym końcu gdzie występuje zmniejszenie średnicy. Tyle teori, żeby to zgrać to rozkręcisz silnik ze 20 razy powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Sob 14:35, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
No temat, nieaktualny bo silnik złożony, a tuleje te z brązu dotoczone od nowa. A podkładki dystansowe to ja miałem 2 od strony kosza sprzęgłowego i tyle. Ale przy następnym rozbieraniu silnika, te podkładki ewentualnie podłoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alien
|
Wysłany: Sob 15:06, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słomniki
|
Co to znaczy "od kosza sprzęgłowego"? W sensie w środku bloku silnika, czy już na zewnątrz i masz na myśli tę podkładkę koronkową która znajduje się pomiędzy łożyskiem wałka głównego a tulejką pod kosz sprzęgłowy? A to czy skrzynia jest zdystansowana łatwo sprawdzić: złap za zębatkę łańcucha i spróbuj się poruszać osiowo. Żeby sprawdzić pośredni trzeba by zdjąć dekiel od sprzęgła, przechylić motor i zobaczyć czy da się wciskać wałek do środka. Silnik masz juz złożony, ale może potomnym się przyda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Sob 22:40, 11 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
noo luz mam... jak złapie za wałek zdawczy to mogę go wcisnąć tak z 3/4 wałeczka igiełkowego mogę wcisnąć A o podkładki to chodzi mi tu od zewnętrznej strony. Idzie tuleja sprzęgła, potem 2 podkładki i dopiero koszyczek się zakłada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alien
|
Wysłany: Nie 0:26, 12 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Słomniki
|
Podkładki pod tulejką nijak się mają do dystansowania skrzyni. Duży masz ten luz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 21:00, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Alien napisał: |
Podkładki pod tulejką nijak się mają do dystansowania skrzyni. Duży masz ten luz |
Jaką rolę maja te podkładki ,,słoneczka". Czy są po to by zębatka kosza sprzęgła pokrywała się z małą zębatką na wale i łańcuszek dobrze na nich chodził?
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Sob 21:40, 09 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Oczywiście. Te słoneczka są odpowiedzialne za smarowanie łożyska przy jednoczesnym dystansowaniu elementów - kosz - zębatka. Takie podkładki można spotkać w skrzyniach biegów różnych pojazdów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 12:55, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
|
Ktoś pisał, że ma 2 te podkładki, ale z tego co wyczytałem prawidłowo powinna być jedna. Tak??
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Nie 17:35, 10 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Jedna plus podkładki regulacyjne, aby łańcuch nie śmigał na ostrych kontach. Jak regulować jest w Pancewiczu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|