Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->[M11 W] potrzebuje info o silniku W1A..

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11 W] potrzebuje info o silniku W1A.. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
pawe86
PostWysłany: Wto 16:39, 09 Paź 2007 Temat postu: [M11 W] potrzebuje info o silniku W1A..


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

jak w temacie.... rysunki zdjecia itp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Wto 19:38, 09 Paź 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Wyślij mi adres mailowy to wyśle ci skan instrukcji napraw wsk tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
Masz taki silnik? Jeżeli tak to wklej fotki jestem jego ciekawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Wto 20:00, 09 Paź 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

no instrukcje do wsk mam chyba ze dotyczy ona wlasnie tego silnika to chetnie [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 10:23, 10 Cze 2008 Temat postu:







Witam wszystkich, jestem tu nowy, wszedłem w posiadanie silnika W2A i także poszukuje info o tym silniku. Czy skrzynia jest taka sama jak w Gazeli czy w wuesce? Czy tryby są takie same? Cylinder i głowica nie są od Gazeli, czyli późniejsze dzieło. czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika? W Gazeli było już większe sprężanie niż w M11W więc tu też jest podwyższone? Czy karter od strony sprzęgła jest wymienny z karterami z następnych wersji silnika? (numery na tym który mam świadczą albo o ich przebijaniu albo a tym że karter pochodzi z innego silnika). I ostatnie pytanie, jakie są części unikalne w tym silniku, czyli takie do których zamienników nie znajdę w innych silnikach? Przepraszam że tyle pytań na raz, ale na prawdę mało jest informacji o tym dość rzadkim silniku i najczęściej można znaleźć tylko strzępy wiadomości o jakiejś konkretnej części czy problemie. A jeszcze jedno, do ramy od zwykłej SHL ten silnik raczej nie będzie pasował?
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Wto 15:20, 10 Cze 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

co do skrzyni to byly dwie wersje w tych silnikach: pierwsza SHL M11, M17 oraz pierwsze WSK175, druga WSK175 od ktoregos tam roku. musisz poprostu podczas wymiany skrzyni zalozyc caly komplet nie mozna mieszac z dwoch roznych typow trybow. Cylinder byl inny niz w gazeli bo mial wyjscie na kolanko okragle z nakretka tak jak w pozostalych SHL m11. Co do sprezania to bylo takie jakw Gazeli dopiero w WSK zostalo zmienione(nie jestem pewien, trzeba by bylo zmierzyc wysokosci okien dolotowych), powiedz czy u Ciebie jest uszczelka pod glowica???
kartery od strony sprzegla powinny pasowac od innych pochodnych wersji silnika.
unikalne czesci:
dekiel od strony magneta, 3 czesc karteru, wal korbowy, gniazda lozysk przykrecano 3 srubami do karteru od str magneta (tg dostawka) cylinder tez jest unikalny(okragla nakretka nie tak jak w pozostalych modelach),

hmmm cos jeszcze ..?
wicej grzechow nie pamietam Jezyk Jezyk Jezyk Jezyk
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Wto 16:22, 10 Cze 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

W silniku 060 - późniejsze wsk kratery są inne niż w silnikach w-2 i 059 bez wycięcia pod rozrusznik, w wsk wodziki są kute a nie jak w silniku gazeli i 11w blaszane(ale zalecam na wymianę na te od wsk są trwalsze i są współzamienne).
W silniku gazeli i w pierwszych wsk-ch występowało koło zamachowe.
Wsk-a miała stopień sprężania podniesiony z 7,8 na 9 poprzez obniżenie głowicy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Wto 16:23, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 17:18, 10 Cze 2008 Temat postu:







A słuchajcie jak z przełożeniami biegów, bo też się różniły (i ile trybów na wałkach/zebatkach konkretnych biegów)

I jeszcze takie pytanko:
W2A - to jest silnik M11
W2B - to jest M17 i wski, czy wski miały jakieś inne ogłoszenia?
no i W2B będzie dzielić się na 059 i 060?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 17:20, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 18:21, 10 Cze 2008 Temat postu:







Uszczelki pod głowicą nie było, cylinder jak już pisałem na pewno nie jest od W2A, wylot jest pod kątem. Wydaje mi się że jest od gazeli bo żebra w tylnej części zwężają się a z tego co pamiętam w wuesce nic takiego nie było ale moge się mylić. Głowica jest z otworami na gumy. Dziś go rozpołowiłem, dziwna sprawa, korbowód nie ma żadnych luzów w pionie tylko trochę na boki ale to normalne tyle że czop od strony magneta wygląda tragicznie, otwór na klin zniszczony. Powiedzcie w jakim miejscu powinien być klin gdy wał jest w pozycji GMP bo w jednym miejscu na tym forum wyczytałem że na górze, ale jakoś mi to nie pasuje... Co do skrzyni to tryby są w stanie idealnym więc pewnie była wymieniona tylko że pewnie nie było wszystkich biegów bo tryb wodzący na wałku głównym był odwrotnie założony co skończyło się starciem większej części wodzika. A no i wałek zmiany biegów ma straszne luzy w każdą stronę, to normalne czy ktoś cisnął na chama nie mogąc wrzucić biegu? No i dziękuję za poprzednie informacje :-)
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Wto 20:15, 10 Cze 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

W2A- SHL M11W
W2 - SHL M17
W2B,059,060 - WSK M21


W2B to jest silnik z pierwszych WSK M21 różnił sie od silnika W-2 podniesionym stopniem sprężania z 7,8 do 9 i mocą z 13,5KM do 14KM(inny kształt cylindra, krótsze kolanko dolotowe ,zmieniony tłumik)

Przełożenia w silniku W2B są takie same jak w silniku W2 z motocykla M17.

Przełożenie w pierwszych silnikach 059 było takie same jak w silnikach W2.
Dopiero w 1976 nastąpiła zmiana przełożeń biegów 1,2 i 3.
Czwarty bieg nadal pozostał biegiem bezpośrednim.
1 z 2,39 na 3,24
2 z 1,79 na 3,18
3 z 1,35 na 1,49

W silniku 060 przełożenie jest takie jak w 059 po 1976 roku.

Kratery silnika W2B i 059 różnią sie jeszcze jednym małym ale istotnym szczegółem od kraterów sinika W2 - miejscem wyprowadzenia przewodów z alternatora. W W2 wycięcie jest w kraterze i przewody wychodzą do góry a w W2B wycięcie jest w prawym deklu w rowku pod rozrusznik a przewody wychodzą do tyłu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Wto 20:23, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Wto 20:24, 10 Cze 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

otwor na klin chyba powinien byc przesuniety o ok 15stopni wzgledem GMP

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 20:30, 10 Cze 2008 Temat postu:







Noo bitels... a teraz przyznaj się, masz jakąś książkę... Wesoly
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 20:46, 10 Cze 2008 Temat postu:







No to pupa bo u mnie jak tłok jest u góry to klin jest pod spodem mniej więcej 150 stopni za GMP Oddam go do regeneracji, zobaczę co tam mi powiedzą. A magneto jakie w tym silniku powinno być: pełne czy z przerwami między magnesami? Bo ja kupiłem z tym lżejszym a na allegro widziałem to cięższe...
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Wto 21:15, 10 Cze 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

To dziwne że ci korbowodu nie blokuje.
Czopy są specjalnie podcinane aby mógł sie pomiędzy nie zmieścić korbowód, po przesunięciu podcięcie wypada w innym miejscu.
Oryginalnie w gazeli wirnik jest z przerwami, ale ja mam założone to cięższe delikatnie dzięki temu silnik jest elastyczniejszy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Wto 21:16, 10 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Śro 8:01, 11 Cze 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

no ja moglem sie pomulicspokojnie tylko tak mi sie wydawalo jak na bazarku kiedys taki wal ogladalem.... a taki czop na allegro kiedys byl tylko pozostanie go imiejetnie wymiecic i juz...... ja rozebralem kiedys wal calkowicie na czynniki, wystarczy podgrzac przeciwwaki i bez problemu mozna wybic czy to sworzen czy tez czop...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 22:30, 11 Cze 2008 Temat postu:







Pare przystanków tramwajem mam zakład który zajmuje się wałami do polskich motocykli więc sam nie będę grzebał, zrobić raz a dobrze i spokój. A co do miejsca na klin to jak pojadę do domu to sprawdzę sobie w WSK. Cewki i magneto takie same więc i wycięcie powinno być w tym samym miejscu. Bitels, a nie wkręca się troszke wolniej na obroty z tym cięższym ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->[M11 W] potrzebuje info o silniku W1A..
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group