Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->[M11] Lepsze światła i ładowanie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
[M11] Lepsze światła i ładowanie <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
holipa
PostWysłany: Pon 20:38, 01 Kwi 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

dudek83 wpakuj mostek gretza w puszkę po selenie Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Wto 12:02, 02 Kwi 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

dudek83 napisał:
A w praktyce ktoś już robił taką przeróbkę z tymi cewkami? W teori to wszystko ładnie wygląda. O zmianie na żarówkę 12 V to już słyszałem nawet bez zmiany instalacji. Ale teraz chyba ciężko kupić żarówkę 12 V 35W. Standart to 55W.
Niechciałbym co przejażdżkę wymieniać żarówek.

A nie ma jakiejś możliwości zmiany napięcia na 12 V na tych cewkach. To chyba kwestia tylko ilości zwojów w cewce.

A tak wogóle to nawięcej można zyskać zmieniając selen na mostek gretza ( mostek prostowniczy), gdyż na selenie są starsznie duże straty prądu. Od tego zacznę przeróbkę mojej instalacji a selen zostawię jako dekorację Wesoly


Ja dokonałem takiej przeróbki, nie ma problemu z zakupem żarówki 12V 35/35W. Światło faktycznie lepiej święci a akumulator nie rozladowuje się. Nie wiem po co się bawić w przewijanie cewek, zwiększenie napięcia instalacji nie poprawia jej wydajności. Owszem można się bawić w bardziej zaawansowane przeróbki ale po co ? Tutaj dobry efekt mamy po kilku minutach zabawy z wkrętakiem i lutownicą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Sob 15:56, 04 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Jestem popierwszych pomiarach po przeróbce instlacji. Niestety nie da się włożć pełnego mostka do shl bo cewki mają wspólną masę z akumulatorem. Trzeba by było odlutować masy od wszystkich cewek i dociągnąć do mostka przewodem. Dałem jedną diodę zamiast selena. Efekt jest taki: bez aku napięcie dochodzi nawet do 20V. Z aku osiąga 6,6 V a prąd ładowania bez włączonych swiateł 1,5 A. Z włączonmi 0,8 A. Wyniki dla ok 3000 obrotów bo nie chcę katować silnika na dotarciu. Aku żelowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 8:19, 05 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

A i żarówka przednia 12V 35 W dość ładnie świeci. ciekawe jak się sprawdzi w nocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Nie 10:55, 05 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Akumulator w takim razie powinien mieć 8Ah, jazda bez świateł grozi przeładowaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 15:48, 05 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Mam żelowy 12Ah. Poproszę też gościa w pracy żeby mi zrobił najprostszy regulator napięcia na diodzie zenera 7,5V żeby zabezpieczyć akumulator. A i tak będę jeździł na światłach bo trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Pon 20:35, 22 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Witam,
Przerobiłem instalację tak jak jest w opisie, przewód odlutowałem od cewki ładowani i połączyłem go do przewodów cewek świetlnych, po założeniu żarówki 12V 35W oraz 6V 35V żarówka ledwo się jarzy na czerwono jedna jak i druga, zero różnicy, po podłączeniu styków akumulatora żarówka gaśnie całkiem i to wszystko na pracującym silniku. Za to prąd ładowania wzrósł, jak dotknę zacisków akumulatora to czuć jak kopie. Co jest nie tak z oświetleniem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Pon 20:40, 22 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Wto 21:27, 23 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

wydaje mi się żd masz zwarcie gdzieś na cewkach. Sprawdź miernikiem. Cewki ładowania powinny mieć po 1 ohma a cewka ładowania ok 3.2 ohma. Jeśli masz przerobioną instalacje to pomiędzy białym a masą powinno byc 4.2 ohma. Sprawdź czy nie dałeś za długich śrubek do kondensatora i czy nie dotykają do cewki świetlnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Śro 9:15, 24 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

przed łączeniem cewek problemu nie było, światło świeciło jasno na żarówce 6V, tylko był problem z ładowanie akumulatora, wszystkie cewki są nowe, problem pojawił się po przeróbce instalacji, co z moim motorem nie tak?
miał ktoś taki przypadek, pomoże ktoś w rozwiązaniu problemu?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Czw 10:09, 25 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Wto 20:05, 22 Lip 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

czy po opisanej przeróbce instalacji nie macie już problemu z rozładowywaniem akumulatora?
pomimo przerobionej instalacji akumulator mam rozładowany praktycznie na zero po przejechaniu 350km, muszę 10 godzin ładować do pełna i tak w koło


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz
PostWysłany: Wto 18:27, 03 Lis 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Cholerciuś Wy pięknie przerabiacie instalacje a człowiek ma problemy z poprawnym działaniem standardowej instalacji :-(.
Na oryginalnej stacyjce na pozycjach nie pali mi sie tylna pozycja i podświetlanie licznika a na ówczesnym zamienniku nie mam klaksonu i stopu :-(. Masakra. Wrrrr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomekshlm06t
PostWysłany: Pią 23:11, 18 Mar 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ze wsi

Dorzucę swoje. Jeżdżę już 8-10 lat na tak przerobionej instalacji, normalny, mały akumulator chyba 4-5 ah i jest ok. Jedyny mankament, to padające często żarówki 12v/35w. Świeci bardzo jasno, ale przy dużych obrotach napięcie sięga 20v. Nauczyłem się w dalszą drogę zabierać zawsze zapasową, choć najprostszym sposobem jest włączyć długie i klepnąć w klosz lampy, żeby ją opuścić. Mimo to polecam taką przeróbkę.
Co do stacyjki, to trafiło mi się kiedyś, że rozlutował się mostek w stacyjce (taki kawałek płaskownika w kształcie litery "L"), a właściwie wylazł na wierzch zimny lut i tez instalacja głupiała. Po prostu schemat do ręki, omomierz lub kontrolka z napięciem i szukaj. Chyba nie ma prostszej instalacji jak w naszych motorkach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Pią 23:16, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Usprawnienia->[M11] Lepsze światła i ładowanie
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group