Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Zapłon cdi

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Zapłon cdi <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Krzysiek1986
PostWysłany: Pią 14:15, 06 Paź 2023 Temat postu: Zapłon cdi


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam zakupiłem do swojej shl m11 S32 zapłon cdi wszystko ustawione gmp według sprzedającego 3.5 a motor przy odpalaniu jak odcinek to chce nogę połamać do tego średnio się wkręca na obroty może ktoś miał podobny problem może źle podane wartości gmp za pomoc dziękuję bo szczerze ręce mi już odpadają a stopy bolą . Podro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pią 14:47, 06 Paź 2023 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Może zacytuj instrukcję i opisz dokładnie jak ustawiłeś zapłon bo to, cytuję "gmp według sprzedającego 3.5" niezbyt jasne i budzi podejrzenia , że coś pokręciłeś.

GMP - to górny martwy punkt - więc pozostaje niezmienny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek1986
PostWysłany: Czw 23:33, 12 Paź 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Troszkę źle to opisałem ogólnie przy zapalaniu kopnik oddj dość mocno czyli chyba zapłon jest za wczesny jak go opóźnić jak mam ustawiony GMP magneto zgodnie z wskazówkami zegara czy przeciwnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek1986
PostWysłany: Pią 6:29, 13 Paź 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

A może zwiększyć GMP np do 3.7 ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 7:33, 13 Paź 2023 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ustaw na 3.0 mam przed gmp, czyli zgodnie z instrukcją

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek1986
PostWysłany: Pią 14:48, 13 Paź 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ustawiłem na 3.o dalej oddaje nie wiem ręce mi opadając nogi bolą heeh jak opóźnić zapłon dodam że na oryginalnym nie oddawała i paliła fajnie do póki nie padła cewka i się zdecydowałem na cdi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 15:46, 13 Paź 2023 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Sprawdzałeś zapłon lampą stroboskopową? Niestety koła do CDI są wykonane na krótkim znaczniku i taka sytuacja jak u ciebie będzie się zdarzać. Powodów jest jeszcze kilka, ale raczej żadnego nie wyeliminujesz bez większej ingerencji.
Na yt jest filmik z hamowni i przestawianie zapłonu poza wartość 3mm przed GMP będzie powodowało albo grzanie albo po prostu spadek mocy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pon 14:44, 16 Paź 2023 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Warto jeszcze wspomnieć , że niektóre układy CDI powinno się ustawiać statycznie na zero, bo dopiero odpowiednie obroty powodują przyspieszenie zapłonu (jeżeli układ jest z korektą) Wtedy taki silnik zapala perfekcyjnie ,a na wolnych chodzi mięciutko. Miałem taki zestaw w swojej Gazeli, na CDI silnik zmienił się nie do poznania na plus.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 20:18, 16 Paź 2023 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Ciekawe, a od czego miałeś moduł? Chińskie niestety nie mają tej funkcji. Zmiana była skokowa - niskie-wysokie, czy miała kilka przejść lub płynnie? Widziałem rozwiązanie z jednym przeskokiem, wtedy było to realizowane jako przeskok powyżej jakiś obrotów. Minus tego rozwiązania jak i wszystkich dalej wspomnianych to brak wpływu na tempo zmiany, czyli pisząc już prezycyjnie brak wpływu na mapę zapłonu.
Jeśli masz jednak lepsze doświadczenia lub posiadany moduł działał inaczej to daj cynk co miałeś. Sam jestem ciekaw i kiedyś miałem zakusy aby takie coś nabyć lub zrobić. A może miałeś robinsona? Jedyny znany mi układ będący kiedyś w sprzedaży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Wto 17:39, 17 Paź 2023 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Na takie pytania odpowiedzi nie mam, kupiłem gotowy zestaw na allegro (ładnych parę lat temu) Wyglądało na zbieraninę części od chińczyka ale jakiego, nie mam pojęcia - z tego co pamiętam to sprzedawca poświęcił nieco czasu na właściwe dobranie komponentów plus do tego dorobiona płytka pod montaż czujnika halla. Na pewno kąt wyprzedzenia zapłonu był zmienny i działało to całkiem nieźle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysiek1986
PostWysłany: Pią 19:50, 20 Paź 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Sty 2021
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam czy odpowie ktoś mi na moje pytanie jak starter oddaje to znaczy że zapłon jest za wczesny i wtedy trzeba cofnąć kołem magnesowym w lewo od impulsatora (zapłon CDI) ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 23:37, 20 Paź 2023 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Trzeba go ustawić 3 mm przed GMP. Było już to napisane, jeśli dalej odbija to zmień/przerób znacznik ... też pisałem. Jest to przypadłość CDI też było o tym słowo. Jeśli jednak chcesz przestawiać zapłon to znaczy że nie znasz pozostałych konsekwencji, też o nich pisałem.
Masz kupione gotowe CDI i tak może być i tyle. Ten temat naprawdę jest wyczerpany.
Jeśli uważasz inaczej to metoda prób i błędów możesz przecież przestawić od razu ustawił bym 1.5 mam przed GMP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Zapłon cdi
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group