Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Uszczerbiony tłok

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Uszczerbiony tłok <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Nowik22
PostWysłany: Wto 22:40, 14 Kwi 2015 Temat postu: Uszczerbiony tłok


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Cześć. Mam pewien problem i nie do końca wiem jak go rozwiązać, mianowicie mam uszczerbiony tłok (u dołu) i nie wiem on czy jeszcze się do czegoś nadaje. Jest możliwość regeneracji uszczerbienia? czy tylko wymiana tłoka na nowy? czy w wypadku wymiany muszę zrobić szlif cylindra? , a jeśli tak to co było by korzystniejsze, również pod względem cenowym. (shl m06u, model silnika S06, oczywiście dwusów, tłok 58mm) Proszę o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 22:50, 14 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Tłoka nie zregenerujesz, pozostaje raczej wymiana tłoka i szlif cylindra. Nie zaleca się wymiany samego tłoka bez szlifu cylka. Dobrze jak byś znalazł oryginalny z epoki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 9:34, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Wszystko zależy od tego z której strony i jak duży jest ubytek. Bez zdjęć nikt Ci nic nie wywróży.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowik22
PostWysłany: Śro 15:39, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Uszczerbienie jest dość duże:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 16:39, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Przecież to nie jest tłok od SHL Zdziwiony jakiś czterotakt raczej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowik22
PostWysłany: Śro 16:51, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

To jest tłok od SHL M06u z 58 roku, natomiast silnik był montowany WFM-owski, część na 100% jest oryginalna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacek635
PostWysłany: Śro 17:16, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

W oryginalnym tłoku są 2 rowki na pierścienie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 17:44, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

To był zestaw tiuningowy z trzecim pierścionkiem i dziwnym podtoczeniem na górze. Wtedy ogień szedł z tłumika, a shl rwała jak szalona.
Czyli jest to rzeczywiście oryginalny tłok od SHL, ale dostał się w niepowołane ręce. Po kołku ustalającym pierścienie pewnie poznasz który był dorabiany, a górne podtoczenie nie wiem jak miało działać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowik22
PostWysłany: Śro 18:07, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Muszę przyznać, że jest to wyrób fabryki. SHLka jest w mojej rodzinie od nowości, nigdy (do teraz) nie była rozkręcona, ani modyfikowana, a gdy została zakupiona na silniku były plomby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 22:05, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Takie wyszczerbienie spoko.
Zakładaj i w drogę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Śro 22:21, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Czyli cylinder powinien być nominalny. Możesz wstawić dokładnie zdjęcia tłoka, oznaczenia, zamki pierścieni, oraz pierścienia który był na samej górze? Osobiście nigdy takiego njie widziałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowik22
PostWysłany: Śro 22:47, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Na samej górze wgłębienie ma głębokość niecałego 1mm i było puste, nie wiem czemu miałoby służyć, (niżej normalnie 3 pierścienie)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 23:07, 15 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Marek 100 lat temu w wsk 175 tak robiłem, 3 pierścienie plus planowanie głowicy i ogień był.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Śro 23:08, 15 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 7:22, 16 Kwi 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jak uszczerbienie jest po stronie wydechu to trzeba sprawdzać czy otwiera się przestrzeń pod tłokiem przez okno wydechu. Jeśli tak to będzie wyrzucać paliwo z dołu - duże spalanie. Jeśli od strony gaźnika to też większe spalanie ale które przełoży się na pracę, a nie będzie wyrzucone do tłumika. Pokaż zdjęcia kołków ustalających dla pierścieni, najłatwiej będzie ocenić czy któryś był dorabiany.
Trochę dziwne bo byłbyś chyba pierwszą osobą na forum z takim tłokiem w oryginale. Paweł gazela dobrze pisze, był to raczej tuning użytkowników, a nie fabryki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Czw 8:05, 16 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

To był tuning i to dość popularny. To wycięcie na samej górze chroni pierwszy pierścień od przegrzewania się i w sumie zwiększa żywotność tłoka. Ktoś kto to zrobił miał głowę na karku i wiedzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Uszczerbiony tłok
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group