Autor |
Wiadomość
|
Marco
|
Wysłany: Czw 8:51, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ile to człowiek się tutaj dowie. Pewnie współczesny tłok po takim zabiegu niedoczekał by pierwszej jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Czw 8:51, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
To "wyszczerbienie" w/g mnie nie powstało pypadkiem (ewentualnie później uległo powiększeniu), ktoś podciął tłok aby szybciej otwierało się okno ssące przez co zmienił czas rozrządu.
Ten tłok nie został zamontowany fabrycznie.
mruty, gdyby ktoś kto to zmajstrował posiadał wiedzę nt. temat nie dodawałby tzeciego pierścienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 9:26, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Też się z tym zgodzę, a górne przetoczenie nie jest dobrym patentem. W 4t tłoki są mniejsze (krótsze) bo są chłodzone olejem, a tutaj to tłok ma za zadanie oddać temperaturę z denka na gładź i na zewnątrz silnika.
Jeśli miało by to działać to dlaczego by nie zastosować wszędzie tam gdzie się da dziur (tak żeby nie kolidowały z kanałami ssącym, wydechowym i płuczącymi) lub po prostu takiego podtoczenia skoro i tak robili dwa dla pierścieni. W tamtych czasach robili rzeczy toporne, ale jednak dość trwałe, więc takie podtoczenie by się szybko przyjęło, a jakoś wśród wszystkich producentów 2t nie czytałem o takim rozwiązaniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 9:27, 16 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Czw 10:31, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Za to pisze o takim rozwiązaniu p. Sałek w swojej książce. Jest to poularne rozwiązanie stosowane w wyścigach ze względu na niski stopień domieszki krzemu jaki stoswany był w orginalnych tłokach. Fabrycznie stosowano takie rozwiązanie ale tylko do motocykli sportowych biorących udział w zawodach.
W 4t tłoki są krótsze bo ich płaszcz nie steruje otwieraniem okien w cylindze, a nie ze względu na chłodzenie olejem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Czw 10:31, 16 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 12:31, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
To dzięki za info, Sałka nie przerabiałem bo nie przerabiałem też silnika. Mógłbyś opisać co konkretnie ta modyfikacja daje lub podesłać stronkę z tej książki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowik22
|
Wysłany: Czw 17:23, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
może powiecie, który był dorobiony?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Czw 18:30, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ten tłok w ogóle jest jakiś dziwny, pierwszy pierścień nie jest tak nisko w oryginale nie biorąc pod uwagę tego cienkiego rowka.
Masz jakieś oznaczenie w środku tłoka ? Podaj proszę jego wymiary tj wysokość calkowita oraz od sworznia. Może uda się cos porównać z oryginalnym tłokiem, o i ile ktoś taki posiada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowik22
|
Wysłany: Czw 18:44, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Oznaczenie na środku tłoka jest praktycznie niewidocznie, ogólny wymiar 6,7cm, od otworu sworznia wysokość tłoka to 2,8cm, średnica 58mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 21:15, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2243
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Czyli twój tłok to ostatni szlif dla pojemności 150 i rzeczywiście wygląda dziwnie. Dół ma jak w oryginale
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pią 22:11, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Maciek, ten tłok był robiony nie żeby osiągnąć jak największe obroty silnika, co sugerujesz, ale żeby silnik osiągał wyższe sprężanie i moment obrotowy przy niższych obrotach. Zatem motocykl pewnie służył jako transport, dla więcej niż dwóch osób.
Rozwiązanie z trzecim pierścieniem stosował mój ŚP sąsiad w swojej Jawce, właśnie dlatego że była bardziej wysilona niż została zaprojektowana. Na porządku dziennym było dorabianie trzeciego pierścienia do WSK 125. Urodziłem się 11 lat po moim najmłodszym z braci i kiedy ja uczyłem się jeździć na rowerze oni jeździli Komarkami i WSK-ami. Mieszkam w okolicy gdzie w co drugim domu mieszka, bądź mieszkał tokarz czy mechanik z PRLu. Nasłuchałem się wielu opowieści o przeróbkach silników i dlatego widok takiego tłoka mnie nie dziwi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 6:06, 18 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Pamiętam jak za dzieciaka wszyscy wstawiali do Ogarów tłoki na trzy pierścienie żeby były mocniejsze, jednak mi już wtedy coś nie pasowało. Czesi do tych silników zakładali tłoki na dwa pierścienie i motorki były mocniejsze! Zakładanie dodatkowego pierścienia w silnikach małej pojemności wbrew obiegowej opinii przynosi odwrotny efekt, powstaje dodatkowe tarcie przez co tracimy moc już na wstępie.
Uważam, że dodanie trzeciego pierścienia w Ogarach było jednym z zabiegów mających na celu zdławienie silnika tak by dostosować motorower do polskich przepisów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 9:10, 18 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Ja miałem Jawkę gdzie był tłok na 2 pierścienie, Jawki sąsiada nigdy nie mogłem dogonić i nie wiedziałem dlaczego, aż do czasu kiedy sprzedał swoją mojemu koledze. Zgadnij co znaleźliśmy w cylindrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 15:49, 18 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
I co, założyłeś trzeci pierścień i ją dogoniłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 15:59, 18 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Wtedy jeszcze nie zajmowałem się naprawą, nie wiem czy wiesz, ale w Jawkach były dwa rodzaje tłoków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Sob 21:16, 18 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Mój sąsiad mi opowiadał to samo, że miał Jawkę z 3 pierścieniami, ale mówił, że sam dorobił trzeci rowek. Nie słyszałem aby były fabryczne 2 rodzaje tłoków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|