Autor |
Wiadomość
|
holipa
|
Wysłany: Sob 19:51, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
jak już chcecie tak ulepszać to od razu ceramiczne łożyskowanie zastosujcie. praktycznie nie potrzebuje smarowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Polonez
|
Wysłany: Sob 20:03, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
wild tu jest mowa u tuleji od strony sprzęgłą.
Zakładający temat pyta czy zamiast tej tuleji można zastosowac, ja odpowiadam że tak i jak ktoś wie dlaczego ta tuleja tam musi byc to niech napisze, ja niestety nie wiem. A stwierdzenie "jak by go miało nie być, to by go nie było" to nie argument.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaca
|
Wysłany: Sob 20:16, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
wild napisał: |
...segment o którym mowa tworzy podporę wału. |
To jest bardzo sensowny argument, biorąc pod uwagę rozstaw łożysk z prawej strony w silniku S01 vs S32. W dodatku, ten silnik to jednocylindrówka generująca dość spore drgania. Łożysko pomiędzy kołem zębatym a tuleją dystansową lubiło sobie „migrować” rozbijając gniazdo. Dlatego stosowano tam tuleję aluminiową która dociskała łożysko do sztywnej podstawy tulei dystansowej. Zastosowanie symeringu to brak sztywnej podstawy i ciągły i nierównomierny nacisk na uszczelniacz. W S01 dodatkowo z tego co widzę koło zębate jest zamontowane za pomocą wpustu czółenkowego potocznie nazywanego klinem. W tym silniku nie ma nacisku na symering od strony zewnętrznego łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
WojtekH
|
Wysłany: Sob 20:50, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małogoszcz
|
Polonez napisał: |
wild tu jest mowa u tuleji od strony sprzęgłą.
Zakładający temat pyta czy zamiast tej tuleji można zastosowac, ja odpowiadam że tak i jak ktoś wie dlaczego ta tuleja tam musi byc to niech napisze, ja niestety nie wiem. A stwierdzenie "jak by go miało nie być, to by go nie było" to nie argument. |
Czytaj od poczatku do końca co napisalem"Dokrecając mała zębatkę zgnieciesz uszczelniacz", poza tym jak podpiera od strony magneta to tu nie moze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Polonez
|
Wysłany: Sob 21:08, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Niby czym go zgniotę? Cały czas mówisz o silniku S32?
Co do podpierania: nie może. Nie chce mi się tego pisac, jest to gdzieś już opisane na forum. I nie chodzi tu o podpieranie a o usztywnienie trzeciego karteru, ale nie o tym jest ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
WojtekH
|
Wysłany: Sob 21:31, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małogoszcz
|
Zgnieciesz łożyskiem, dokręcajac zębatkę podpartą na tulejce dystansowej która, opiera się o łożysko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Polonez
|
Wysłany: Sob 21:35, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Napisz mi nr jaki ma w katalogu ta tulejka albo zaznacz na rysunku na poprzedniej stronie bo pierwsze słyszę o takiej tulejce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
WojtekH
|
Wysłany: Sob 21:41, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małogoszcz
|
Jest napisane pod schematem ze jej na nim nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Polonez
|
Wysłany: Sob 21:52, 26 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie "jest napisane" tylko Jaca tak napisał. Czegoś takiego fabrycznie nie było więc nic nie zgniotę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szakal1313
|
Wysłany: Nie 0:28, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brześć Kujawski
|
Ja nadal uważam, że silniki S01 i S32 maja to zupełnie inaczej rozwiązane w S01 małe koło łańcuchowe jest na stożki i klinie więc nie dociska łożyska w S32 łożysko jest dociskane przez aluminiowy pierścień przez koło zębate i w przypadku braku tej tulei będzie opierało się o uszczelniacz. Skoro orin tej tulei można kupić na skuter dębica nie widzę potrzeby przerabiania tego rozwiązania.
PS. Aluminiowa tuleja o której pisze Jaca i WojtekH jest oryginalnie w silniku S32 pomiędzy małą zębatką łańcucha sprzęgłowego a łożyskiem zewnętrzym wału i dociska to łożysko do spornej tulei.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez szakal1313 dnia Nie 0:33, 27 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaca
|
Wysłany: Nie 0:57, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Polonez, ale jeśli nie zamontujesz tej tulei, to jest spora szansa że to łożysko będzie się wysuwać. W dodatku zobacz jak są rozmieszczone łożyska w jednym i w drugim silniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Nie 1:06, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Panowie, możecie mi wskazać na schemacie tę aluminiową tuleję? Bo nie mogę jej zlokalizować
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szakal1313
|
Wysłany: Nie 1:19, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brześć Kujawski
|
Tablica T5 część Nr 16 (na rysunku dziwnie wygląda) ale w rzeczywistości jest to aluminiowa tuleja o średnicy wału w miejscu gdzie wchodzi zębatka i grubości ok. 5 mm.
W moje SHL z 1963 tak było fabrycznie a jestem pewien, że silnik nie był przerabiany (jest w mojej rodzinie od zawsze). Może w późniejszych modelach wyglądało to jakoś inaczej (podobnie do rysunku z katalogu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Jaca
|
Wysłany: Nie 1:51, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
szczesk napisał: |
Panowie, możecie mi wskazać na schemacie tę aluminiową tuleję? Bo nie mogę jej zlokalizować
|
Miłego „śmiania”:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Nie 11:35, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Szakal, ta część o której piszesz to nie żadna tuleja, tylko taka pogięta podkładka. Wygląda to tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast Jaca, czyżbyś miał jakiś inny katalog? Wszystko wskazuje na to, że oryginalnie były dwa rozwiązania.
P.S Jaca, ja się wcale nie śmieję, tylko chcę dojść jak to było rozwiązane oryginalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|