Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->SHL M11-remont silnika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
SHL M11-remont silnika <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
monument22
PostWysłany: Śro 17:05, 08 Maj 2013 Temat postu: SHL M11-remont silnika


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

witam.

Niektórzy znają mój problem. Dla zainteresowanych przybliżę sprawę. Mam 2 silniki shl m11. Jeden w ramie, pali lecz gaśnie po nagrzaniu. Drugi wcale nie palli. Prawdopodobnie oba były przegrzane gdyż pracowały w ekstremalnych warunkach.
Historie z remontem chce zacząć od tego co wcale nie pali i jest wyjęty.
Jak to znajomy określił "nie ma kompresji". Moja prośba do Was koledzy forumowicze od czego by tu zacząć? Silnik zaraz wrzucę na blat i czy rozbierać go mam czy może próbować pierw ustalić objawy. Jak to drugie to w jaki sposób.



pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kadek05
PostWysłany: Śro 19:10, 08 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiśniew k/Siedlec

ja bym zaczął od sprawdzenia czy łożyska mają luzy. Uszczelniacze to tak czy siak wymień na nowe. skoro nie ma kompresji, to albo uszczelki, a skoro napisałeś, że pracował w ciężkich warunkach to najlepiej byłoby zrobić szlif cylindra. A tak wogólę to iskra jest?Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monument22
PostWysłany: Śro 20:50, 08 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

ok, Większy problem, okazuje się że ten silnik ma wymontowany tłok, czemu nie wiem. Jak dopasować teraz tłok do cylindra. Na cylindrze są jakieś nr, czyżby to był opis jaki jest szlif zrobiony?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 21:06, 08 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

ten kto będzie robić szlif cylindra powie jaki trzeba dobrać tłok , ewentualnie sam dobierze stosowne pasowanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monument22
PostWysłany: Śro 21:15, 08 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

na cylindrze opis, że był robiony 1 szlif (N1), jak będę dawał do szlifu, to kupować nowy tłok czy lepiej dać stary co był(znalazłem w skrzynce co dostałem z częściami)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 21:37, 08 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

szlifierz ci wyjaśni co i jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monument22
PostWysłany: Śro 22:27, 08 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

ok, zacząłem kompletować od razu części do remontu.
i znów pytanie.
łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14


Czy stosujecie z owym luzem (C-3) czy zwykłe. W temacie
http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/m11-lozyska-i-simmeringi-wymiary,375.html

jest to trochę źle zrozumiałe, gdyż luz C-3 oznacza luz na kulkach a nie na obsadzie łożyska.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 22:32, 08 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

tam gdzie podane luz C3 tam ma być C3 , tam gdzie podane bez luzu tam ma być bez.
nie bez powodu ktoś takie luzy łożysk dobrał. prawda ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monument22
PostWysłany: Czw 8:35, 09 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Prawda, Tylko zastanawiałem się czy ktoś z forumowiczow stosował bez luzu, z tego względu że te mam za free. I czy widać jakąś różnice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Czw 10:04, 09 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

u ciebie muszą być z luzem bo silnik będzie dostawał w dupę i się grzał. te bez luzu przy ostrym nagrzaniu padną

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monument22
PostWysłany: Czw 10:50, 09 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Konkretną odpowiedź, dzięki. Teraz tylko szlif, w świętym mieście(częstochowa) 60zł mi powiedzieli. Będę miał czas to pojadę do nich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Czw 13:10, 09 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

najlepiej jakby się udało dopasować jakiś tłok ze starych dobrych zapasów.
te dzisiejszej produkcji są ładnie mówiąc do niczego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monument22
PostWysłany: Czw 22:18, 09 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czas na początek remontu. I już moje pierwsze pytanie. Jaki powinien luz na tulei korbowodu. Czy nowy sworzeń powinien wejść na ciasno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Czw 22:39, 09 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

raczej dość ciasno. tak żeby mógł pracować , ale nie żeby miał luzy poprzeczne czy osiowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
monument22
PostWysłany: Czw 18:29, 23 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

I potrzebna pomoc.

Wymienione simmeringi łożyska, szlif zrobiony (40zl) tłok i pierścionki nowe, iskra ładna. Problem tylko w skrzyni. Po złożeniu są tylko 2 biegi. Coś musiałem źle złożyć. Podeśle zdjęcie jak będę miał chwilę. Ale może już ktoś miał taki problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->SHL M11-remont silnika
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group