Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Kranik - czyszczenie i uszczelnienie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Kranik - czyszczenie i uszczelnienie <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mikelos
PostWysłany: Pią 22:33, 03 Maj 2013 Temat postu: [M11] Kranik - czyszczenie i uszczelnienie


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Cześć
Rozbebeszyłem dziś kranik. Nie chciał puszczać paliwa w żadnej pozycji, motor stał nieużywany ze 20 lat. Górna część zanurzona w gaźniku była owinięta drobną miedzianą siatką. W książce Pancewicza kranika nie ma takiej siatki. Pytanie: czy to jakiś domorosły patent właściciela czy ten typ tak ma ?



Siatka była tak nabita syfem, że nawet dmuchanie z kompresora nic nie dało. Wyciąłem siatkę, pod nią syf malaria i zgnilizna. Oczyściłem rurki drobnym papierem ściernym, przedmuchałem. Ta dłuższa jest drożna, ta krótsza (rezerwa) nadal zatkana. Dłubałem od góry cienkim drutem, trochę syfu wyszło i nadal nic. Jakiś pomysł jak to wyczyścić ? Rozebrać kranik od strony pokrętła i przy okazji wymienić gumki wewnętrzne (wiem, nowe słabe i ciekną).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kadek05
PostWysłany: Pią 23:21, 03 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiśniew k/Siedlec

u mnie takiej siatki nie było, wydaje mi się, że to samoróbka:)
a co do czyszczenia to ja dzisiaj czyściłem rurki kranika rozciągniętą sprężyną od długopisu, którą wkręcałem niczym śrubę i wyciągałem z brudem i tak do skutku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pią 23:23, 03 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Taka siatka to swego rodzaju filterek paliwa Wesoly Ja bym raczej kupił nową siateczkę i owinął to z powrotem. Jako tako da Ci to gwarancje, że nie zawali Ci rurek. Tyle, że niestety trzeba od czasu do czasu wyciągać kranik i czyścić.
Rozebrać możesz, na pewno nie zaszkodzi. No i dmuchaj kompresorem z każdej możliwej strony.
Możesz też do rurki od rezerwy nalać jakiejś coli, albo jakiegoś środka żrącego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kadek05
PostWysłany: Pią 23:31, 03 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wiśniew k/Siedlec

Coli nie radzę, już dużo rozsądniej będzie dać jakiś odrdzewiacz, a jeszcze lepiej usunąć to mechanicznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 0:00, 04 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Sitko na rurkach zastępowało filtr paliwa.
Wywal sitko, rozkręć cały kranik i przetkaj rurki i kanały cienkim drutem np. ze starej linki motocyklowej.
Uszczelki dorób z grubszej, naturalnej skóry i załóż na przewód paliwowy porządny filtr z plastikowym sitkiem.
Ja u siebie założyłem szklany, rozkręcany taki jak ten :
[link widoczny dla zalogowanych]
Moim zdaniem najlepszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Sob 0:30, 04 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Dobra sprawa, z tym, że go gaźnika się nie dostanie syf, ale kranik może zatkać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 11:17, 04 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Jeżeli w kraniku są rurki odpowiedniej długości i w zbiorniku nie ma syfu to ewentualne zanieczyszczenia powinny osadzać się w odstojniku.
Zastosowanie sitka na rurki z pewnością zabezpiecza przed zatykaniem rurek szczególnie w starych, niejednokrotnie sfatygowanych zbiornikach naszych Elek :-) Z tym, że jak wcześniej pisał drix trzeba co jakiś czas wykręcić kranik i wyczyścić siatkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Sob 21:22, 04 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Po kilku próbach najlepszym patentem na czyszczenie miedzianych rurek w kraniku okazało się wiertło fi 2,5 mm. W rurkę od rezerwy wchodziło do połowy, po kilkunastu grzebnięciach weszło prawie całe. Przedmuchałem i teraz jest cacy.

Piszecie o dorobieniu uszczelek ze skóry - macie na myśli zarówno górną uszczelkę pomiędzy bakiem i kranikiem oraz dolną między korpusem kranika o osadnikiem ?

Co zrobić z tym bakelitowym dynksem z czterema dziurkami wokół pokrętła ? U mnie jest na maksa zjechane. Jak to cholerstwo odkręcić ? Do tego jest jakiś dedykowany klucz pazurkowy - macie takie czy stosujecie jakiś inny patent?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Sob 21:59, 04 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Ze skóry możesz dorobić wszystkie uszczelki z tym, że pod odstojnik możesz użyć cieńszą skórkę.
Bakielitowy dystans to nakrętka. Musisz to wykręcić i wyczyścić kranik w środku.
Uszczelkę pod nakrętką i dźwignia wyczyść ewentualnie dorób z grubszej sakury. Nową nakrętkę kupisz na alledrogo. np. coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdarzają się czasami czarne bakielitowe.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lemik
PostWysłany: Pią 15:30, 19 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

nie baw się w dorabianie uszczelek, ja ten problem rozwiązałem w ten sam sposób co uszczelnia się hydraulikę w domu, czyli nawinąłem pakuły na gwint oraz przesmarowałem pastą, trzyma się tak już dwa lata i nic nie przecieka, polecam do tego zestaw uszczelniający firmy bisan (pasta+pakuły)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Pią 15:35, 19 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Sob 0:52, 20 Lip 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Ja tam zamiast robić uszczelke na odstojnik dalem troche sylikonu i jak narazie spoko,jedynie rurka od rezerwy mi nie przepuszcza a juz czyscilem wszystkim Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] Kranik - czyszczenie i uszczelnienie
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group