Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Regeneracja wału i cylindra - czy ma sens?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Regeneracja wału i cylindra - czy ma sens? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
seba101626
PostWysłany: Pon 23:09, 27 Cze 2016 Temat postu: Regeneracja wału i cylindra - czy ma sens?


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witam

Pisze do Was, ponieważ po odbudowie swojej SHL-ki M11 zaczynam się zastanawiać nad regeneracją starych części.

Chciałbym dowiedzieć się czy warto inwestować w naprawę wału, którego korbowód należy wymienić (miejsce na tulejkę jest jajowate, a nie wiadomo co jeszcze należałoby wymienić).

Interesuje mnie też cylinder, który już teraz jest pod dwóch szlifach. Oczywiście musiałbym do niego też dobrać nowy tłok i pierścienie (stare raczej się nie nadadzą, chyba, że będę kiedyś robił szlify na nowym cylindrze).
Należałoby go też wypiaskować i pomalować (proszkowo kolorem RAL 9005?) choć nie wiem nawet czy w pierwszej kolejności miałbym zająć się szlifowaniem czy malowaniem...

Powiedzie też czy cylinder po kilku szlifach może wpłynąć na poprawę osiągów i jednocześnie szybsze zużycie wału?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 10:16, 28 Cze 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Najpierw szlif a później malowanie.
Nie kupuj nowego wału!!! - lipa.
Szlifować można do 5 lub 6 szlifu.
Pan lubiński z Iławy zrobi i wał i korbowód.
Czytaj w remontach, wszyscy polecają regenerację starych części.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Wto 11:49, 28 Cze 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

Cylindra farbą proszkową nie maluj. Tylko sprajem czarnym matowym odpornym na wysoką temperaturę.. Proszek daje za grubą powierzchnię farbyi cylinder po malowaniu nie oddaje ciepła tak jak powinien..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 15:41, 28 Cze 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Niestety już teraz mam nowy wał, jednak jak na razie jako tako sobie radzi, chociaż zastanawia mnie czy nie powoduje nieco zbyt dużych wibracji...

Myślałem, że cylinder należy na początku pomalować, a później oddać tokarzowi, a nie na odwrót (by podczas piaskowania czy malowania nie porysować komory tłokowej).
Nie wiem też jak potem dopasować tłok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Wto 16:02, 28 Cze 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

malowanie Ci nie porysuje gładzi cylindra. piaskowanie i owszem, ale ja ostatnio wrzuciłem kawał czystej szmaty w cylinder że aż wystawał i piaskowałem. w pobliżu tej szmaty po prostu byłem delikatniejszy i nie ma problemów. z drugiej strony jak najpierw pomalujesz to się nic nie stanie złego. ale na pewno tak jak mówi Rudyweteran nie maluj proszkiem tylko piecówką. Nawet wtedy masz lepsze pole manewru jeśli gdzieś ucieknie farba to dopsikasz sam. Oszczędność wygoda no i lepsze odprowadzanie ciepła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_N_E_K
PostWysłany: Śro 7:22, 29 Cze 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

[link widoczny dla zalogowanych]

Polecam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Śro 13:24, 29 Cze 2016 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

seba101626 napisał:
Nie wiem też jak potem dopasować tłok.


Fachowiec, który będzie robić szlif musi mieć nowy tłok na wzór i pod jego wymiary dopasowuje średnicę obróbki cylindra.

Stary wypracowany tłok raczej na nic Ci się nie przyda - tłok zużywa się szybicej niż cylinder. Nie założysz go do mniejszego cylindra - no chyba, że poddasz go wcześniej obróbce, któa przywróci mu właściwy kształt - tłok nie jest okrągły tylko owalny a jego płaszcz zwykle powinien mieć okresloną krzywiznę (powinien być beczułkowaty) do tego dochodzi wypracowanie otworów na sworzeń - krótko mówiąc gra nie warta świeczki. Współcześnie produkowane tłoki jakie są takie są ale jeśli nie masz nowego z epoki lepszy będzie almot niż stary zużyty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ruszi
PostWysłany: Śro 14:24, 29 Cze 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

wszystko się zgadza. ponoć są fachowcy, którzy robią owalizację tłoków, ale moim zdaniem jest jeszcze tyle tłoków z epoki na rynku że nie warto się w to bawić. w sumie nie wiem nawet ile taka owalizacja by miała kosztować ale mimo wszystko. ewentualnie współczesne tłoki które też działają

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Regeneracja wału i cylindra - czy ma sens?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group