Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Nowy tłumik do M11w od Hartmanna

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Nowy tłumik do M11w od Hartmanna <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ewaoliwo
PostWysłany: Nie 0:53, 14 Gru 2014 Temat postu: Nowy tłumik do M11w od Hartmanna


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Witam, chciałem spytać czy ktoś posiada taki nowy tłumik od hartmanna? Jak wrażenia wizualne oraz spasowanie? Ineteresuje mnie też dźwięk porównując ori, tak samo, głośniej, ciszej, inaczej ?? Prosze o jakiej info gdyż zastanawiam się nad kupnem do mojego wiatra ponieważ mój niestety rdzewieje Kwasny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 1:12, 14 Gru 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2225
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Tłumik posiada paweł gazela w m11 i sobie chwali, Pawlasty też. Widziałem i słyszałem obydwa dla mnie ekstra. Znajdzie się pewnie niejeden zawiedziony użytkownik tego tłumika. Pare razy było poruszane to na forum, ale ile za, tyle przeciw. Na moje to trochę loteria. Raz robi ładne i pasujące, potem partia bubla nie pasującą do reszty.
Myślę że temat się rozwinie.[/list]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Nie 13:43, 14 Gru 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Potwierdzam. Mam zarówno tłumik jak i kolano od Hartmanna. Co do pasowania to średnio to wychodzi, ale to wina kolanka, które jest dedykowane do M11. Wiatry mają nieco inne. Hartmann przez telefon zapewniał mnie, że wszystko super pasuje i nie oferuje kolan do M11W, bo to to samo. Przez to ciężko jest ustawić nóżkę hamulca tak aby nie obcierała. Dodatkowo kolanko szybko zrobiło się fioletowe i to praktycznie na całej długości. Jeśli chodzi o sam tłumik to wszystko jest ok i jak najbardziej mogę go polecić. Kolano raczej bym chromował na własną rękę.

A brzmi to mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=CK4po9fJo34&list=UUPSUl5s5VhTRschwtOJKjRA&index=1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Nie 14:58, 14 Gru 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2389
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ja byłem u Marcom11 dwa dni temu i oglądałem oryginalne kolana!!!
Od M11 i M11W niczym się nie różnią.
Przykładałem jedno do drugiego i są identycznie ugięte.
Przekonałem się że to te same kolana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Nie 15:36, 14 Gru 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Ja pamiętam na początku remontu jak rudyweteran mnie ostrzegał, żeby pilnować tego kolana bo jest różnica w zgięciu. No i tym spasowaniem u siebie się przekonałem, że jest. Ale skoro przykładałeś jedno do drugiego i mówisz, że różnicy nie ma to znaczy, że nie ma Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikelos
PostWysłany: Nie 17:17, 14 Gru 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice W-wy

Montowałem niedawno komplet tłumik+kolanko od Hartmanna. Pasuje b. dobrze, do powłoki też nie mam uwag. Sprzęt jeszcze nie odpalony więc dźwięku nie oceniam. To czego trzeba pilnować, to dodać dystans 3-4 mm pod śrubę między tłumik a ramę. Bez tego będzie bardzo niewielka odległość między obudową łańcucha (śrubą przy tylnej piaście) a końcem tłumika. Drugi problem to nóżka. Niby oryginał ma prawą stopkę lekko ściętą, ale i tak słuchać że obija o tłumik po złożeniu. Myślę że najlepsza opcja to popracować chwilę diaksem nad stopką - z dwojga złego wolę mieć 2 mm mniejszą stopkę niż poharatany chrom na tłumiku Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Nie 18:21, 14 Gru 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Tak odchodząc trochę od tematu... chyba żadne inne narzędzie nie ma tylu nazw potocznych co szlifierka kątowa Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ewaoliwo
PostWysłany: Pon 22:03, 15 Gru 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Pawlasty, szkoda że nie da się zobaczyć Twojego filmiku, pisze że prywatny. Kolanko planuje zostawić swoje bo jest w miarę okey. Tłumik niestety dostał po tyłku bo motocykl stał kilkanaście lat i była szmata położona na tłumiku i są wżery rdzawe, także lipa. Skoro piszecie że daje radę to może warto zaryzykować i kupić, choć czasami mam podejście aby jeździć tak jak jest, gdyż praktycznie w moto nie posiadam żadnych współczesnych części i jest w 100% z jednego kawałka i trochę mi szkoda to zmieniać. Ale nawet jak kupię to ori zostawiam, zawsze jak coś mogę założyć ori Mruga Wasze tłumiki w jak kiepskim stanie były że zdecydowaliście się na wymianę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Pon 22:08, 15 Gru 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Powinien już działać. Zmieniłem ustawienia na "publiczny".

Ja swój wymieniałem bo był skorodowany, miał od spodu wybite dwie dziury i był przez połowę długości wgnieciony... W dodatku był zespawany z kolanem. Rozciąłem go szlifierką, kolanko wysłałem Markowi do Bydgoszczu a reszta poszła na złom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ewaoliwo
PostWysłany: Pon 22:26, 15 Gru 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

Całkiem fajnie brzmi, troche niesie ale to pewnie przez to że kręcone w garażu, świeci sie fajnie Wesoly Sam nie wiem, mój wygląda mniej więcej tak [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] z bliska ciut gorzej Wesoly Czasami mnie to drażni ze taki w kropki jest, z drugiej strony ma prawie 50 lat, więc ma prawo być nie idealny.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ewaoliwo dnia Pon 22:30, 15 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Wto 0:14, 16 Gru 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1642
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Na zdjęciach wygląda całkiem nieźle, nie świeci się jak psu jajca, ale jest ok. No chyba że chcesz sprzedać Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 0:41, 16 Gru 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Ja gdybym taki miał to na pewno bym nie kupował nowego. Przynajmniej na zdjęciach wygląda super. Kup pastę alu-chrom z K2, nakładkę do polerowania mechanicznego i zobaczysz, że będzie o niebo lepiej. A jeszcze lepiej będzie jak kupisz jakąś bardziej profesjonalną pastę. Jeśli rude kropki nie zejdą to spróbowałbym delikatnie, ale bardzo delikatnie wełną stalową tą najdrobniejszą.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pawlasty dnia Wto 0:42, 16 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 16:07, 16 Gru 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2389
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Laleczka
Aż miło popatrzeć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Wto 16:22, 16 Gru 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 172
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głowno

Pawlasty, to że kolanko zrobiło się fioletowe nie oznacza złej jakości powłoki.

Jaka by nie była zmieni kolor po przegrzaniu.

Może masz trochę za ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną.

Generalnie każde kolanko w motocyklu zmieni kolor - kwestia czasu kiedy dostanie lepiej w palnik :-) Fioletowe nie robią się tylko wydechy , które mają podwójne ścianki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Wto 18:15, 16 Gru 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1315
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Z tego co mi wiadomo przyczyną może być też zbyt późny zapłon. Z zachowania samego motocykla nie wynika, żeby było coś źle. Idzie jak wściekły, odpala bez problemu czy zimny czy ciepły. No ale może się mylę Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów->Nowy tłumik do M11w od Hartmanna
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group